[
Jo jag kan inte sticka under stolen att flankern är vackert flygplan som dessutom är en utomordentlig bas att bygga vidare och utveckla konstuktionen. MEn det jag tänker på är väl snarare att det inte är som att ryska flygvapnet är gjort av pengar i dags läget även om de börjar spänna lite muskler här och var.
Se t.ex. ett annat SU-27 derivat, SU-34 som är tänkt att ersätta SU-24 som medeldistans attackkärra. Det är bestämt att flygvapnet ska ha den och mycket gärna dessutom men hittills har de väl utrustat ett halvt regemente med flygplanet och blev tvungen att ta en brejk och resten av regementet kommer inom inom x-år, (har inte tidsplanen i huvet) visst jag förstår att de inte kommer att ersätta SU-24 flyplan för flygplan då 34:an är bra mycket bättre.
Det jag försöker komma till är att om det tar 20 år att införa bytet av flyplan mot ett flygplan som redan existerar som prouktions maskin på

grund av dåligt med dollars kanske man ändå inte ska kasta ut enorma summor på utveckling av maskiner som ligger 20 år in i framtiden. Då får du ju ett gap på en generation mellan de maskiner som behöver bytas ut och de som de ska bytas ut mot.Kanske pengar bör satsas på att byta ut en flygplansflotta som faller i bitar pga hög ålder än att sprida ut resurser på allt för många dyrbara projekt samtidigt.
Visst ska de ha utveckling men man behöver ju inte pressa fram det som behövs om tjugo år just den här veckan bara för att det går.
Eller är jag helt ute och cyklar nu?