nämnen nämen tjena Stålnäve...
ja vi har aldrig "träffats" men jag hr varit på jakt efter dig
fick dtt nr av fänrik Bj***. ja du vet kanske.
jag är grymt intresserad av detta upstartande och känner bl.a Danielsson lägre upp på sidan (samma kurs)
det var ett tag sedan det försvann ifrån växjö hmmm.. vintern 05 var det nog...
kul att nån vill köra igång det igen

ho ho ja ja.. nu har jag läst detta forums samtliga dialoger..
ja du.. det bästa sättet att rekrytera ungdomar skulle nog allt vara att kunna fånga dem på skolor eller på dyl.
fast det viktiga är nog att fånga deras uppmärksamhet på själva utbildningen eftersom att de flesta tycktes glida med blicken då ett par uniformerade ungdomar (Danielsson o jag) kom nära då det helt klart kan nog vara obekvämt.
(tänk ifall det skulle komma två *hmm* till exempel jehovas vittnen och vill predika för dig, då glider de flesta nog undan med blicken för att komma undan detta okej kunde ha valt tandläkare eller nåt men tänk på vad jag vill ha sagt)
och man kaninte fånga undomar i "stimmet"/ "balla gänget" de måste skingras från hjorden och fångas en efter en
MWO-HAHAHAHA! *evil laught

om man kunde sätta upp afficher och prata iskolor om en "take-a-look" dag kanske ute på skärvet där jag vet att HV iallafall har hållt till, eller någotannan mysig vrå av växjö vackra stad och helt enkelt låta de se och möjligen uppleva lite av aktiviteterna.
angående roliga och tråkiga saker...
det bästa som finns är de gånger man kommer ut på långa marscher i en liten grupp och har ett fast mål som skall nås på ett x antal dagar med stationer
Här i växjö hade vi en kul sak också, vi använde varannan onsdag till teori och såg på film och lite så. bara för enighets känslan..det var härligt och folk kunde prata under andra förhållanden.
annat som är bra är den utb. kontroll Danielsson snackade om i kristihimmelsfärds helgen, under den övningen antingen får du starka band med dina kamrater eller inte... och du vet presic din och dina kamraters gränser och vilka som är bra ledare... usch! jag hade t.e.x. en hemsk ledare... jag hade under fösta natter kasat ur knäppetältet och fick blöta kallsingar. dagen efter bad jag om att få byta. men detta var inte "möjligt" för denne eftersom att hon hade ett sånt tävlings sinne...
detta slutade med två KÖTT SÅR på vardera låret som blöde över hela insidan om byxorna,
detta var steget efter infaneri eld

ont asså
Danielsson var du med då?
jo föresten, Stålnäve. hade det inte varit tekniskt sett enklare att samla allihopa som hade intresse av detta på ett ställe i växjö och prata igenom detta under en kväll med lite kaffe och skorpor?