Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kimster anmäler tjänstledighet från forumet
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Pages: 1, 2
Kimster
Ärade medlemmar och annat löst folk.

Jag har från 31 Augusti 2007 anmält tjänstledighet i minst 1½ år från befattningen C forum.

Anledningen är att jag ska börja på ett nytt jobb som inte möjliggör en officiell roll och plats i SoldF-community.

Det känns bitvis ganska tungt att behöva lägga hela forumet bakom mig, men jag måste välja nu och jag hoppas ni förstår att ens "riktiga" liv betyder mer. Även om nu SoldF.com blev en stor del av mitt riktiga liv. Forumet har för mig betytt otroligt mycket, och jag har lärt mig så mycket om saker och om människor och hur de fungerar och inte fungerar tillsammans. Jag har fått vara med och bygga upp en organisation bakom något som idag kan räknas som en institution. Jag kan ta med mig mycket härifrån till mitt senare liv och det är jag glad för. Skulle väl även vilja tacka er som stöttat mig i mitt arbete och trott på min agenda. Det är kul när man är många som kan jobba tillsammans, och den erfarenheten delar jag med mina kollegor.

Om jag återkommer alls, vet ingen idag, så förvänta er ingenting. Jag kommer väl iaf sitta tryggt som gäst och tyst gnälla för mig själv när någon trampar snett. smile.gif

Henke kommer till en början att återta fulla ansvaret som C forum, och sen får vi se om det kommer utses någon ny eller hur det kommer bli.
Rent praktiskt så kommer detta inte att påverka forumet något just nu, utan de flesta av er kommer inte att märka något.

Vad beträffar hjälp och support så hänvisar jag allt som ni normalt frågar mig om till Henke. Annars är det som normalt att ni söker först i hjälpen och kollar forumet och sedan frågar BlåGul.
Min användare kommer att ligga kvar på annan nivå och kommer bara att användas till att läsa eventuella PM motsv. Under en övergångstid på några dagar kommer jag mecka lite med saker så jag underlättar för ett övertagande,

Annars så är detta mitt högervänster om.

/ K
alien.gif
(Ps. jag tar fortfarande emot mutor)
Vinceres
Tack för allt KIMSTER:D Hoppas jobbet kommer arta sig bra för dig.
På återseende worthy.gif
HåkanE
Lycka till nu Kimster.
J-Star
Ha det gott i Verkliga Livet™ Kimster. Vi kommer att sakna dig... en smula i alla fall. ;)

/J
Bappelsinmannen
Tack för den här tiden och lycka till framöver!

//Nisse

Ps. Hur löd dom bevingade orden på muggen i A-kasern? Jo,"Att mucka är att dö en smula!", passar väl bra in här? Ds.
fogel02
Lycka till med allt Kimster
Skoog
Tack för allt och lycka till!

salute.gif
Axly
Lycka till! camo.gif
Dizzy_keys
Tack för dessa år och hoppas att du kommer tillbaka navy2.gif
Magnus
Lycka till!

Törs man fråga om du ska börja jobba inom "gröna firman"?
Maul
DESERTÖR! tongue.gif

Skämt åsido, lycka till salute.gif
mjukis
Puss i ljumsken, sötnos. Hoppas du blir kvar och tjatar på oss på #SoldF salute.gif
Kanna
Tack och lycka till med dina nya sysslor!
MPMöller
Tack för all tid du lagt ner! Rangern.gif
SG OLSSON
Som sagt, Tack för den tid som har varit. Kommer att sakna dig och din ordning och organisationsförmåga.
Nestor
God Speed and Good Luck.
Optimist som jag är så får man väl säga på återseende smile.gif
oak
Tråkigt för soldF men kul för dig kimster.Hör av dig om du har tid någon dag:).
709
Tja, lycka till i det civila mörkret eller, gissningsvis, låt dig inte förföras för mycket av livet i grönkläder på heltid. Eller vad du nu ska göra.

Tackar för den tid som varit.
SSN
Lycka till! och på återseende wink.gif
Annahörig
Hann inte prata så mycket med dig, men uppskattade det lilla smile.gif
Hoppas att du trivs med det du ska företa dig.
Adam Wilhelm
Good riddance.

Vad? wink.gif

Jag har suttit på mässen, ingen kan ta mig det minsta seriöst då. rolleyes.gif
MikaelD
Det kommer bli tomt utan dig Kimster. blyg.gif

Lycka till i fortsättningen. smile.gif

Med vänlig hälsning MikaelD
Särimner
Höger vänster om... salute.gif
Lethal_Impact
Lycka till! Admin av guds nåde...
Krook
*hrm*
QUOTE (Regler)
...
§ 9 Inlägg av typen "coolt", "jag håller med", eller inlägg med bara smilies etc. som inte driver debatten framåt undanbedes och kommer att tas bort utan förvarning om BlåGul så anser det lämpligt.
Akta er, han slutar inte förrän om 24 timmar. biggrin.gif

Ha det gott Kimster. Vi ska handla i din anda. *letar efter mynt*

/K
Dobberman
Fan....Tänk att vi vart tvungna att skicka honom hela vägen bort "dit" för att bli av med honom...

Ja ja...vi ses ju ganska ofta ÄNDÅ.
happy.gif

Ditt ledarskap har varit MVG Kim.

Du är fortfarande skyldig mig en lunch.
Doggydriver
Lycka till, och tack.
olaevil
Tack och gör inget som inte jag hade gjort.
Vilket inte utesluter någoting banan_rock.gif

MVH
Olaevil
simon
Lycka till och på återseende, du kommer saknas.

Simon pansar2.png
Proto
Tack och lycka till!
tsomitore
GMY!!
Erik Gustav
Tack och lycka till Kimster! salute.gif
TomS
Tack och adjö Kimster! Du är som en pappa i denna stora familj.. Ha det gott smile.gif
Stocken
Massor av varmt tack ifrån mig också Kimster laugh.gif!

Och så önskar jag dig lika varmt lycka till på ditt nya jobb, att du kommer att trivas riktigt bra där.

Av Stocken
Fu Frippe
Vad f-n? Här åker man till Ing 2 på en vecka och när man kommer hem är Kimster inte på forumet? mellow.gif

Hur ska det gå med forumet? HUR SKA DET GÅ?? unsure.gif

Tack för ditt jobb och lycka till!

Vi ses!
The Swede
QUOTE (Fu Frippe @ Aug 31 2007, 22:21 ) *
Vad f-n? Här åker man till Ing 2 på en vecka och när man kommer hem är Kimster inte på forumet? mellow.gif

Hur ska det gå med forumet? HUR SKA DET GÅ?? unsure.gif

Tack för ditt jobb och lycka till!

Vi ses!

Oroa dig inte, jag är kvar. Malajn.gif rolleyes.gif
Dobberman
Ooooooooch.....jag.

dribble.gif
Fu Frippe
Ja, just det, ni är ju fler... unsure.gif

smile.gif
Viper_FE
Lycka till nu Forum pappsen som du är enligt mig.

salute.gif HV.gif
Agentorange67
The show must go on...
Faers
Lycka till Kimster, även om du måhända inte ser detta?

ngn som vet vad kimster hade för grad i det militära?
Squiddy
Tack för allt och lycka till! camo.gif
Farre
Lycka till! Rangern.gif
Fk Satan
Vem är Kimster?

var sak har sin tid. Kommer att sakna dig blyg.gif

Lycka till!
Vargas
*INLÄGG RADERADE*

Öppet spekulerande/diskuterande kring Kimster förehavanden och eventuella status where-ever, whatever, however kommer att raderas. Detta oavsett ev källor (OSINT eller annat). SoldF i allmänhet och denna tråd i synnerhet är inte platsen för blottläggande av privatpersons förehavanden. Nöj er med att Kimster valt att lämna forumet i nuvarande form och att han har gett den information han känner att han kan ge oss.

Håll er till ämnet vilket är avtackning av Kimster som C SoldF Forum.

/Vargas, BLÅGUL

On topic:
Ja, det är förbannat synd att Kimster valt att stiga åt sidan.
Vi håller en köttbit varm, att par öl kalla och ett bord ledigt som du kan slajda ner under framåt småtimmarna.
henke
Först vill jag passa på att gratulera Kim till det nya jobbet.
GRATTIS

Det är givetvis tråkigt för forumet att tappa Kim som starkt bidragt till dess utveckling under flera år.
Det har hänt en del sedan jag första gången mailade en viss Kim runt februari 2002 som hade en bild på TGB13 jag ville låna till Sold
lF.com, vidare till att det föll sig så att Kim som låg inne på Ks05 kunde informera mig om hur vakt eskort funkade. Något jag skulle avlösa honom från kom vi på iom Ks06.
En rödlätt kille kom sedan och dunkade mig i ryggen när jag sekunden innan svalt en Pinky-drink första dagen på Camp Victoria i Kosovo.
-"Är det du som är Svensk? Hej det är jag som är Kim. Kul att träffas."
På den vägen var det. Någon tid till umgänge fanns inte då. EskortChef kl 0600 dagen efter för min del och supande samt hemrotation på morgonen för Kims del.

Redan som nyutnämnd BlåGul hade Kim massa ideér och förslag som oftast var mycket konstruktiva.
Ibland var de lite vanskligare såsom att testa lite nya balla Invision-plugins direkt i produktionsmiljön som jag och Johan då inte direkt vågade tillåta.

Under Kims ledning som C Forum (sedan 25 Mars 2006) har mycket styrts upp och standardiserats. Något som kanske inte alla uppskattat alltid, men som varit tvunget för att komma dit vi är idag.
Jag vill tacka Kim för hans stora engagemang och enorma insats att driva/leda forumet.

Kim är såklart välkommen tillbaka i den roll han behagar mantla när han blir gammal och bitter ;).

Nu har vi ett stort arbete att finna en eller flera ersättare som kan ta över delarna Kim haft hand om.
Till att börja med får jag manta den rollen (en liten apa som klättrade upp på min axel...).
Eftersom jag har fullt förtroende till i mina ögon förträffliga BlåGula och deras arbete, tror jag inget kommer märkas för er medlemmar. Jag har aldrig lämnat forumet helt och men inte varit lika engagerad som Kimster det senaste året och heller inte haft sista ordet i bestämmandet.

Än en gång:
TACK FÖR DIN INSATS KIM, GRATTIS OCH LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN!

/Henke
Danielsson
Jag har inte varit så aktiv här, men det jag har märkt/läst av Kimster har varit outstanding. Forumet förlorar en mycket värdefull tillgång.
bushman
lycka till och hoppas att livet och solen lyser på dina stigar vart du än vandrar
3924
Kul att du fick jobbet, hoppas du ska trivas och det ger dig många utvecklande stunder.
Hoppas att se ditt nylle någon gång framöver här på forumer.
LYNX
Jag lyfter på hatten och bockar djupt.

Tack Kimster
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.