Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intresseanmälan till ML03 3sjöstrid.
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT
Streammen
tjenare alla filurer FN1.gif

Tänkte kolla om de är något som gjort eller tänker göra en intresseanmälan till ML03 som 3sjöstrids håller i?

http://www.3sjostridsflj.mil.se/article.php?id=16834

Jag har skrivit ut formuläret och slängt iväg en anmälan, som Signalmatros bland annat. Får vi se vad dom säger
Riffel tittaren
Någon ML03 blir det inte. Det svenska bidraget till UNIFIL avslutas den 16 augusti.

http://www.mil.se/int/index.php?lang=S&...91&ncid=616
Kingecho1
QUOTE (Riffel tittaren @ Aug 28 2007, 22:41 ) *
Någon ML03 blir det inte. Det svenska bidraget till UNIFIL avslutas den 16 augusti.

Jag vet inte om du läst den övre länken? Ej heller varför de kallar sig för ML03? Men det handlar ju om en ny korvettstyrka som ska stå i beredskap från senast januari -08. Men visst vore väl IKS08 kanske ett bättre namn?
fogel02
Intresseanmälan för eventuell ML03
står det numera så antingen tar de Libanon för att locka folk eller så vet 3ytstrid något vi inte vet

Förövrigt någon som vet hur det går med IUB08 ???
TofflaN
Slängde in en ansökan som Signalmatros och motortekniker.

Är det nån som vet något ställe där det skulle kunna bli aktuellt att sätta in IKSn inom det närmsta året? För dom lär ju knappast återgå till Libanon.

//TofflaN
Ragulin
QUOTE (TofflaN @ Sep 4 2007, 21:43 ) *
Slängde in en ansökan som Signalmatros och motortekniker.

Är det nån som vet något ställe där det skulle kunna bli aktuellt att sätta in IKSn inom det närmsta året? För dom lär ju knappast återgå till Libanon.

//TofflaN

Kan nog mycket väl bli Libanon igen. Varför inte?

Topic: Var finns befattningarna utlagda? Hittade bara själva intresseanmälan, men inga befattningar....
TofflaN
Nu har rekryteringen börjat: "Rekrytering till internationell beredskap"

Blev lite osäker, skickar man med CV:t tillsammans med ansökan el separat? Eller gör man det inte alls??

//TofflaN
UbjO
QUOTE (Kingecho1 @ Aug 28 2007, 23:07 ) *
QUOTE (Riffel tittaren @ Aug 28 2007, 22:41 ) *

Jag vet inte om du läst den övre länken? Ej heller varför de kallar sig för ML03? Men det handlar ju om en ny korvettstyrka som ska stå i beredskap från senast januari -08. Men visst vore väl IKS08 kanske ett bättre namn?

Om det blir en sjöstyrka igen till Libanon, blir det ML03. Det stämmer att ML02 avslutats, men det innebär ju inte att man aldrig går dit igen... Funderingar lär ha funnits på att nyttja ett minjaktsfartyg ur IM 07 som (långsam) patrullbåt.

Korvettförbandet kommer heta IKS 08, minröjförbandet IM 08. Man söker folk till båda.
TofflaN
Nu har jag ansökt till IKS08
Brukar man få någon kvittens på ens ansökan är mottagen el får man bara besked om man blir antagen??
Vargas
QUOTE (TofflaN @ Oct 15 2007, 14:48 ) *
Brukar man få någon kvittens på ens ansökan är mottagen el får man bara besked om man blir antagen??

Som regel får man inte nån kvittens på en ansökan. Däremot kan det förekomma att man rings upp efter en första gallring eller liknande, men då har man iaf kommit en bit på vägen i processen.
TofflaN
QUOTE (Vargas @ Oct 15 2007, 18:27 ) *
QUOTE (TofflaN @ Oct 15 2007, 14:48 ) *

Som regel får man inte nån kvittens på en ansökan. Däremot kan det förekomma att man rings upp efter en första gallring eller liknande, men då har man iaf kommit en bit på vägen i processen.

Tack för infon!

För övrigt verkar det väldigt rörigt angående IKSn IM. Nu skriver dom att man bara kommer ligga i beredskap i ett halvår.. så det kommer med andra ord va 2 beredskaperioder per år.. BRA el DÅLIGT?? Vad tycker ni?

//TofflaN
fogel02
@tofflan

Bra för de som bara kan vara med ett halvår men anus för de som är lite mer seriösa. Känns som att med tanke på allt kaos som brukar vara kring sökningarna (har inte koll på IKS men erfarenhet av IUB) så är det bra att veta att man får vara med ett år i alla fall.

När jag tillhörde IUB så hade vi kontrakt på ett och ett halvt år (special år) och det funkade perfa
Slöbevakarn
Såg på mil.se att ansökningen för IKS08 andra beredskapsperiod har startat och är lite nyfiken.
Jag kan hitta ansökningsblanketten men inga befattningar, någon med bättre datorvana än mig som vet någonting?
Lindeberg
Nu finns befattningarna som pdf-dokument.

Någon som kort kan redogöra för sjuksköterskans uppgift ombord på en korvett? Vad gör man när man inte plåstrar om?
sälen
QUOTE (Lindeberg @ Jun 6 2008, 17:52 ) *
Nu finns befattningarna som pdf-dokument.

Någon som kort kan redogöra för sjuksköterskans uppgift ombord på en korvett? Vad gör man när man inte plåstrar om?

Beror på din egen kompetens, samt på ftg-ledningen. Men av erfarenhet så brukar sjukis hamna på bryggan
som signalmatros, mao blinka lampa, hissa flaggor, gänga ror och va en go å glad prick.

Men skeppsnr. 45 aka sjukis, tjänsten beror på vad cheferna prioriterar. Det kan även vara
en rad massa andra saker....pm om du vill veta mer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.