Jag kastade ut min usla "Dell Truemobile 2300" som inte gjorde annat än hängde sig, och köpte en "Belkin Wireless G+ router" (2 antenner) som verkade vara ett bra köp. (599:- på PC City i Barkarby)
MEN...nu börjar jag undra. Routern i sig funkar bra för att surfa, online-spel och sådant, men nu idag så har de två datorerna i mitt lilla wlan blivit utkastade flera gånger när jag flyttar filer dem emellan, och när jag försöker reparera anslutningen (ipconfig/release - renew) så blir "begränsad anslutning" (vad fasen innebär det egentligen??).
Drar jag ut elkabeln i 30 sek till routern och startar om, funkar det bra - tills jag kopierar filer igen.
Kan det vara så djävligt att routern i sig inte orkar med på något mysko sätt?
Varför skulle en 108Mbit router INTE kunna genomföra denna enkla uppgift? Trögt som fan går det dessutom, trots att bägge burkarna är anslutna med 54Mbit.
Två andra nät finns i närheten, men de går på kanal 6, jag går på kanal 13.
NU vill jag helst slippa kommentarer av typen "Belkin är skit", utan jag vill veta varför det blir på detta vis.
Jo, jag har inte aktiverat någon brandvägg, och kör MAC-filtrering och WPA i routern.
Anyone? Anyone?