malligamats
Jul 1 2007, 21:58
Ja nu var man yrkessoldat, känns helt ok!
Någon mer här på soldf som tillhör 21.kompaniet
Japp, Fast yrkessoldat har man ju varit länge
malligamats
Jul 2 2007, 19:58
QUOTE (SteveO @ Jul 2 2007, 20:44 )

Japp, Fast yrkessoldat har man ju varit länge
jasså det har du! Vad har du jobbat med då? vilken befattning har du sökt!
och var har du gjort din värnplikt?
Läs min info ruta. har dock inte sökt nån befattning utan tackade bara ja när dom ringde och frågade om jag ville vara med.
malligamats
Jul 2 2007, 20:07
Ok! ING2 eller I19 under VP och utbildnings år!
Rött kors
Jul 5 2007, 21:14
Rycker in som Sjukvårdsgruppchef/Vagnchef PBV den 30:e. Med andra ord här har ni en till.
malligamats
Jul 5 2007, 21:38
QUOTE (Rött kors @ Jul 5 2007, 22:14 )

Rycker in som Sjukvårdsgruppchef/Vagnchef PBV den 30:e. Med andra ord här har ni en till.
Kul med en till välkommen in i gemenskapen!
QUOTE (malligamats @ Jul 1 2007, 22:58 )

Jajemen Ing soldat r10 ska bli riktigt intressant
malligamats
Jul 6 2007, 12:43
QUOTE (Primus @ Jul 6 2007, 10:40 )

QUOTE (malligamats @ Jul 1 2007, 22:58 )

Jajemen Ing soldat r10 ska bli riktigt intressant

kul med en till! ska själv vara fordonsförare/ingsoldat r 10
Tagemark
Jul 6 2007, 13:06
Jag och den andra motorredskapsmekanikern från min grupp (HQ Coy, repgrupp) kommer att vara på Ing2 inder vecka 731-732 samt ev. 733-734 för utbildning. Tänkte bara höra lite med boendestandard osv? Finns det några vpl där nere nu?
Mjo, det finns en pluton bev/insats kvar på Ing2. Övriga muckade den 20e juni. NBG kommer så vitt jag vet att husera i fd 2. och 4. komps kaserner...vilka är de nyaste på regementet. Det är i princip vanliga logement som är "upphottade".
QUOTE (Tagemark @ Jul 6 2007, 14:06 )

Jag och den andra motorredskapsmekanikern från min grupp (HQ Coy, repgrupp) kommer att vara på Ing2 inder vecka 731-732 samt ev. 733-734 för utbildning. Tänkte bara höra lite med boendestandard osv? Finns det några vpl där nere nu?
Dom kaserner Nbg:t kommer att bo är helt ok, håller bra standard. Var iaf så när jag bodde i dom senast, för 2år sedan.
Rött kors
Aug 5 2007, 10:49
Första veckan är nu i det förflutna. Några spontana reaktioner från folk här? Själv tycker jag att det där med "upphottningen" av logementen var att ta i .... med råge.
SteveO
Aug 10 2007, 20:09
Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått
QUOTE (SteveO @ Aug 10 2007, 21:09 )

Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått
Jag ligger på K3 nu men gjorde GU på 4 amröj ing 2, jag anser att dom logementen som finns på 2 samt 4 komp är riktigt fräscha och ljusa, toaletterna är ju hotell deluxe om man jämnför på K3, men det beror väl på vad man är van vid.
MVH Wärme
SteveO
Aug 12 2007, 10:01
QUOTE (Wärme @ Aug 10 2007, 23:49 )

QUOTE (SteveO @ Aug 10 2007, 21:09 )

Jag ligger på K3 nu men gjorde GU på 4 amröj ing 2, jag anser att dom logementen som finns på 2 samt 4 komp är riktigt fräscha och ljusa, toaletterna är ju hotell deluxe om man jämnför på K3, men det beror väl på vad man är van vid.
MVH Wärme
Jag har inte klagat på hygienutrymmen, och logementet är bättre än det i stort obefintliga pentryt. Har bott i dom logementen förr, så dom är helt ok. Och jämfört med Afghanistan så är det sjukt bra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.