Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tränargrodor
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Hinderbanan
Krizan
Om man inte tränas av en riktig torrboll kommer man garanterat att få höra eller se sin tränare göra något som får en att tappa hakan. Antingen det är roligt eller bara knäppt så minns man det och pratar om det 5/10/15 år efteråt.

Exempel på vad jag bevittnat:

Under en hockeymatch tyckte vår tränare tydligen att vi var för slöa, för han begärde timeout ett par minuter in i första perioden och vi for alla fram till båset. När vi samlats där tog han upp en blåslampa och tände med ett ljudligt VOOOSSHH!! En gest som inte kunde missförstås... vi stramade naturligtvis upp oss, men brakförlorade ändå. sad.gif
trädet
"egentligen skulle vi ha dans nu, men i och med att ni är hantverkare hela bunten skulle ju ni alla skolka, så vi kör motionsgymnastik istället"

Sagt av gympalärarn när han berätta vad vi skulle göära dom närmsta veckorna.
Dizzy_keys
under en turnering i falun vart min tränare riktigt förbannad och sa ett par ord till oss spelare vilket resulterade i att dalademokraten ägnade hela mittuppslaget om hur olämplig han var som tränare.......

Ska se om jag hittar artikeln på nätet.
navyseal
Sagt av gymnastikläraren på gymnasiet. Kan tilläggas att han är gammal FN-soldat.

"Spring tills ni spyr och fortsätt sen. Kom bara ihåg att plocka upp spyan så att ingen annan kliver i det."
sportdykare
En av tränarna på karateklubben sa "man kan inte överdriva för mycket" när han pratade om att man skulle lyfta upp benet när man sparkar.
Lite mkonstigt, om man överdriver då gör man ju någonting för mycket...
Nestor
"Snorungar! Jag vill ha RESULTAT! Inte URSÄKTER!"

Sagt av den i Kungsbacka legendariske idrottsläraren "Bengan" när vår klass spelade en fotbollsmatch mot en SP3:a.
Vårat lag låg under, och en lagmedlem försökte förklara varför.

Vi snäppte upp oss och matchen slutade 3-3.
2Peter2
På gymnastiken i gymnasiet en gång runt 2001 eller 2002 så fick klassen spea innebandy ca 1 timma och helt plötsligt stoppar läraren allt och säger "Jäklar också, nu är det ju såhär att jag har glömt bort att vi skulle ju ha coopertestet idag!" så fick vi springa det och så undrar han varför alla hade så dåliga tider på det mellow.gif
Krizan
Ännu fler citat från gärdsgårdshockeyns värld:

"Ja, K, du borde ju få Nobels fredspris som du agerar framför mål".
- till en av våra backar som han tyckte var för snäll i närkamperna, vänskaps(?)match som slutade med brakförlust mot ett lag som var nystartat och därför inte spelade seriespel banghead.gif .

Dom röda är inte fridlysta!!
- till våra två (2) backpar under en annan match mot ett lag från divisionen över oss (där förlorade vi också stort, vi hade åkt med 11 spelare och de röda hade 20) .

... och i egen zon, jag kan ju säga att en myrstack är mer välorganiserad.
- seriematch och periodpaus då vi mötte seriens topplag som med ca 1/4 kvar av serien redan var redo att avancera. Vi hade bara vunnit 2 matcher i serien (totalt spelade vi 12) och fler blev det inte.
Vc_90
En klassiker från hockeyns värld. Linjedomaren har just blåst en knapp offside ståendes precis utanför anfallande lagets bås.

Tränaren: Du, domarn. Just nu är det inte mycket som skiljer den här linjemannen från en idiot.
Domaren: Nä, just nu är det bara sargen!
*Ridå*
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.