Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SAS fritagning av gisslan i Sierra Leone
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum > Filmsalen
Iceman
Är det någon som har avsnittet som gick på Discovery?

Det skall ha varit en mycket lyckad operation...
twintip
Kollad igenom youtube för att försöka hitta det... hittade en "introfilm" som kanske är av intresse... även om det inte är hela dokumentären:
http://www.youtube.com/watch?v=y4ok-mTMMRQ
Iceman
QUOTE (twintip @ Jun 26 2007, 23:35 ) *
Kollad igenom youtube för att försöka hitta det... hittade en "introfilm" som kanske är av intresse... även om det inte är hela dokumentären:
http://www.youtube.com/watch?v=y4ok-mTMMRQ

Tack,

Såg den också men jag är ute efter hela filmen...
twintip
Är en kille där som verkar vara rätt insnöad på specialförband... han har lagt upp mängder med tidigare SAS-filmer och dylikt. Tror han heter "LitleBird". Han lär lägga ut den så fort han får tag i den.

TT
Iceman
QUOTE (twintip @ Jun 26 2007, 23:47 ) *
Är en kille där som verkar vara rätt insnöad på specialförband... han har lagt upp mängder med tidigare SAS-filmer och dylikt. Tror han heter "LitleBird". Han lär lägga ut den så fort han får tag i den.

TT

OK, då får vi förlita oss på Mr SAS eller hoppas på en repris på Discovery channel...
Gusten
Ett hett tips: läs boken, Operation certain death, som beskriver händelsen i detalj. /Gusten Rangern.gif
Iceman
QUOTE (Gusten @ Jun 27 2007, 19:31 ) *
Ett hett tips: läs boken, Operation certain death, som beskriver händelsen i detalj. /Gusten Rangern.gif

Tack för tipset,

Har precis beställt Operation Barras (bok) som skall bli intessant att läsa. Jag skall kika på den boken som du rekommenderar också.

Gusten
@ Iceman

Tack själv. Jag ska kolla efter boken som du skriver om. Apropå filmen om Sierra Leone händelsen på Discovery så var det "kul" att få ett ansikte på Foday Kallay eftersom boken Operation certain death inte visar någon bild på honom. /Gusten Rangern.gif

Edit: Förtydligade.
Iceman
Operation certain death
QUOTE (Gusten @ Jun 28 2007, 19:39 ) *
@ Iceman

Tack själv. Jag ska kolla efter boken som du skriver om. Apropå filmen om Sierra Leone händelsen på Discovery så var det "kul" att få ett ansikte på Foday Kallay eftersom boken Operation certain death inte visar någon bild på honom. /Gusten Rangern.gif

Edit: Förtydligade.

Hej,

Jag läste boken som du rekommenderade på semestern och den var mycket bra. Ca 650 sidor som räckte i hela två veckor.

Hittade även en liten filmsnutt på Youtube.

http://youtube.com/watch?v=vf60Kv15zpg
Gusten
@ Iceman

Kul att du gillade boken. Håller som bäst på att läsa The Joker, 20 years inside the SAS (ISBN 978 0 233 00205 7)skriven av Pete Scholey. Inte lika mycket action men ändå kul att läsa om deras tidiga operationer i t ex Aden. /Gusten
twintip
Grymheten i Afrika är rätt så oförståelig för oss western boys eller vad man ska säga. Fortfarande ingen som fixat dokumentären? Tänkte imorgonbitti söka igenom lite utländska sidor efter den... återkommer då.

Ni andra kan ju också leta så vi får en bra dammsugning av nätet? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.