Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Amazon.com
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Dataenheten
panzerkampfwagen
Tänkte beställa några böcker...

Aldrig beställt från utomlandsk firma via nätet, någon som är bekant m Amazon?
Era intryck av firman ifråga?

All info av intresse.
Ekvall
Beställde från Amazon för ett antal år sedan. Min uppfattning är att det var förhållandevis billigt och att gick fort att få grejerna (tror det tog max 2 veckor). Ska tilläggas att beställningen var ganska stor med både skivor, filmer och böcker. Utbudet är också stort och utgörs av mycket grejer som inte går att få tag på hemmaplan, iaf vad beträffar musik.
tgb1116
Snabbt och billigt (iaf billigare...). Köper nästan ingen utrikisk litteratur på originalspråk i Sverige längre.
Kom bara ihåg att beställa från amazon.co.uk, -.fr, -.de etc... Om pryttlarna skickas från -.com (=USA) kan du få betala såväl tull som moms.
/P
panzerkampfwagen
Asbra tips. Har nu beställt från .co.uk. Tack för raska svar biggrin.gif
Spartacus
Som sagt, utbudet är E-N-O-R-M-T

Har hittat många filmer där som verkligen inte verkar existera någon annanstans
Dizzy_keys
Jag har bara gott att säga om amazon. jag har bara beställt franska böcker men dom är oslagbara enligt mig.
Triggerpuller
Beställer i stort sett all min engelskspråkiga litteratur från amazon.co.uk, har bara bra saker att säga om dom. Billiga och leveranstider på vanligtvis 2 dagar.
VMI2002
Otroligt bra service. Blir det fel sa ar det aldrig nagot snack - de skickar nytt med bud om sa kravs, utan att du behover betala frakten!

Jag bestallde en gang fyra bocker, fick tre av de fyra, samt ytterligare en jag inte bestallt. Jag emailade amazon om detta, och jag fick foljande svar "vi skickar din fjarde bok med bud utan kostnad, behall den felaktiga boken som en gava fran oss".

Super!
tgb1116
QUOTE (tgb1116 @ Jun 12 2007, 22:07 ) *
Kom bara ihåg att beställa från amazon.co.uk, -.fr, -.de etc... Om pryttlarna skickas från -.com (=USA) kan du få betala såväl tull som moms.
Uppdatering:

Beställde faktiskt från amazon.com, dvs USA den här gången.
Den låga dollarkursen gör att det blir billigare även om jag får betala tull på prylarna..!
Kanna
QUOTE (tgb1116 @ Mar 24 2008, 19:11 ) *
QUOTE (tgb1116 @ Jun 12 2007, 22:07 ) *
Uppdatering:

Beställde faktiskt från amazon.com, dvs USA den här gången.
Den låga dollarkursen gör att det blir billigare även om jag får betala tull på prylarna..!

I en del fall skickas dessutom grejerna från Amazons europeiska lager även om man beställer från .com vilket gör att man slipper tull och moms ändå.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.