Mackan4
Jul 14 2007, 00:49
Hemma igen efter en skön semester far away!!!
Någon mer som åker från Örebro hållet? Hallsberg-Stockholm???
Om inte så ses vi på kronflyget, fint å få se boden, kanske?
Snart dax! Simma lungt!
sickan
Jul 14 2007, 09:20
QUOTE (rill3e @ Jul 12 2007, 23:19 )

Yippi!!! har gått och fått en major fotinfektion nu lagom till NBG inryck och allt. Pencillinkur i 10 dagar from idag. Jag är ägaren av Sveriges bästa kropp när det gäller sjuk vid fel tillfällen t.ex baskermarsch 42 graders feber osv...
Bara härda och mörka som vanligt haha :P. Tur att det är lokalt så man iallafall kan träna när svullnaden är borta. Fyfan va typiskt! Alltid.
Aja nu har biljetterna kommit. 14.24 bär det av på söndag mot nordliga breddgrader och det obligatoriska mcdonalds stoppet på Arlanda. Ska bli skönt att komma upp igen!!! Ses inte i Boden :P
mvh rillleee
pencellinkur 10 dagar. låter som klamydia ;) haha
Cheers mate!
1362 P4
Också var skrivfelsnissee framme!
det skall inte vara EDQ utan FDQ!!
Chefen FDQ
Korpral Sundström
Jul 14 2007, 14:55
vad är 90F ?
lär väl märkas på måndag.
Synes på flyget i morgon
QUOTE (Korpral Sundström @ Jul 14 2007, 15:55 )

vad är 90F ?
lär väl märkas på måndag.
Synes på flyget i morgon
http://www.soldf.com/faltjacka90.htmlhttp://www.soldf.com/faltbyxa90.htmlÅter till min fråga. Finns det möjlighet att sova på kasern redan imorgon natt?
Tack för hjälpen CV90
Kontakta era befäl, men tror inte att det är några problem, skyttet har redan burit ut sängkläder och sådant. Hur det är på Trosskompaniet vet jag inte.
QUOTE (Gahna @ Jul 14 2007, 17:52 )

Tack för hjälpen CV90
Kontakta era befäl, men tror inte att det är några problem, skyttet har redan burit ut sängkläder och sådant. Hur det är på Trosskompaniet vet jag inte.
Skyttet har redan burit ut sängkläder? Menar du folk från lätta skyttekompaniet? (Dit ska jag rycka in, och jag trodde det var först imorgon folk kom?).
En del riktigt sjuka människor har redan hämtat ut sina grejer samt skjutit in sina aks.
cv90driver
Jul 14 2007, 17:13
ja då är det bara att packa ner den svarta baskern då
tack för svaren / bv/hjulfordonmekaniker/bv förare
Jag har den mörkblå baskern, fick info att det är den som gäller. Annars kommer jag använda fältmössan så ofta jag kan. Som ett befäl sa till mig "Fältmössa till fältuniform, det hör man ju på namnet, basker är väl ett franskt bakverk"
Snart får vi som sagt svar på alla frågor
Pansar == svart... sen får vi väl ha vilken färg som helst.
En sansad vecka, så man får lov att minnas isär/ihop Ak5 och allt annat man har glömt. Marschanträde med höger eller vänster fot etc. =)
Känner mig som "repmånad".
Vi ses imorgon pågar!
Panzerfaust
Jul 17 2007, 01:32
Nån som ska åka på en vakans på kort varsel? Hade lite frågor om prakiska saker...
Fick svar i måndags och åker i helgen. Hade lite tankar kring saker som står att man ska ha med sig upp. Som jag knappst lär hinna fixa. Har dom lagt det i beräkningen tro? borde dom ju gjort kan man tycka.
QUOTE (Panzerfaust @ Jul 17 2007, 02:32 )

Nån som ska åka på en vakans på kort varsel? Hade lite frågor om prakiska saker...
Fick svar i måndags och åker i helgen. Hade lite tankar kring saker som står att man ska ha med sig upp. Som jag knappst lär hinna fixa. Har dom lagt det i beräkningen tro? borde dom ju gjort kan man tycka.
Inga fantastiska svar. Alla frågetecken rätades ut här perfekt, jag själv ryckte in med kort varsel... trivs som en fisk nu. Lycka till!
Fick ett samtal om vakans idag.
Och vad jag förstår så är man förlaggd på AF1 men jag fattar inte riktigt vad AF1 är för något :P
Förslag?
tinhead
Aug 3 2007, 17:43
QUOTE (Hornet @ Aug 3 2007, 18:37 )

Fick ett samtal om vakans idag.
Och vad jag förstår så är man förlaggd på AF1 men jag fattar inte riktigt vad AF1 är för något :P
Förslag?
AF1 var helikopter flottiljen i boden.
Ligger granne med travbanan.
oki tack

AF1 på Måndag då hehe
Håller på att packa fick veta idag att jag ska upp på måndag så sitter och funderar på vad jag behöver hitta :P (Trosskomp/Mekaniker)
Såhär långt har jag kommit fram till
Civila kläder så man klarar sig 2veckor
Dator (Jao ett måste ;) )
Pass
Vaccinationsbok
Patientbricka
ID-Bricka
Basker :P (Blå eller Svart?)
Gympa skor
Hygenprodukter
Något mer?
lucky luke
Aug 4 2007, 13:02
Hur går det för er som är däruppe då? Får ni göra något vettigt?
golffoxtrotfive
Aug 5 2007, 19:10
QUOTE (Hornet @ Aug 3 2007, 22:08 )

Håller på att packa fick veta idag att jag ska upp på måndag så sitter och funderar på vad jag behöver hitta :P (Trosskomp/Mekaniker)
Såhär långt har jag kommit fram till
Civila kläder så man klarar sig 2veckor
Dator (Jao ett måste ;) )
Pass
Vaccinationsbok
Patientbricka
ID-Bricka
Basker :P (Blå eller Svart?)
Gympa skor
Hygenprodukter
Något mer?
självklat måste ju digitalkameran med, vi förväntar oss massvis med bilder
Hur kommer hösten / vinterns verksamhet se ut för er på I19 som växlar över till FS17?
Skjutveckor? Kompletteringsutbildning? När börjar "höstterminen"? Högvakt osv?
Tror inte det finns några klara svar på dina frågor än Harald, iaf svävar folk som ska ansluta till boden? i hösten från andra NBG -förband, för att ingå i FS17, i okunnighet om all form av verksamhet, tjänstgöringsort, anställningsform osv efter sista augusti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.