Help - Search - Members - Calendar
Full Version: NBG på P4
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum > SOLDINT > Nordic Battle Group
sickan
Några fler här inne som anländer till P4 den 16 juli?
Niraks
Jag gör det, Bandvagnsförare/sjvgrupp
panzerjäger
1528 förare på strf 90
Rimshot
Stf C Packgrp/Lbfö
worldeater
Hur har P4 löst boende, matlagningsmöjligheter?
sickan
QUOTE (worldeater @ Jun 11 2007, 16:52 ) *

Har ingen aning, inte hört någonting alls om det.

btw rycker in som Närskyddssoldat.
Rimshot
QUOTE (worldeater @ Jun 11 2007, 16:52 ) *

Följande info fick jag av plut C 15:e Maj:
"Mat finns att köpa i matsalen normalt sett. De gånger som vi är i fält motsv. erhålles Isolerad mat/VA utan kostnad. Det finns i nuläget inte någon möjlighet till egen matlagning på kasernen där vi är förlagda. Vi tog dock upp frågan så sent som igår att det bör finnas möjlighet att åtminstone kunna värma mat i mikrovågsugn samt att det bör finnas tillgång til kylskåp för förvaring av lunchlådor etc."

Jag har inget hört hur det ser ut nu en månad senare.
worldeater
Jag antar att större delen av er kommer att bo på förbandet under veckorna. Blir dyrt att äta alla tre mål i matsalen samtidigt som det blir oerhört sunkigt att käka micromat varje dag.
Det är IG att inte kunna tillaga mat, ligg på om det!

Boendet då, hur ser det ut, logementsstandard?
Rimshot
QUOTE (worldeater @ Jun 11 2007, 17:35 ) *
Jag antar att större delen av er kommer att bo på förbandet under veckorna. Blir dyrt att äta alla tre mål i matsalen samtidigt som det blir oerhört sunkigt att käka micromat varje dag.
Det är IG att inte kunna tillaga mat, ligg på om det!

Har tyvärr ingen aning hur logementsstandarden är, gjorde GU på Livgardet och har endast besökt P4 på regementetsdag och dyl.
suna
På tal om inget så kommer maten på p4 att kosta:

Frukost 30:-
Lunch/middag 60:-

kanske jag får skäll för off topic men jag tänkte det skulle vara roligt för er att veta happy.gif
leosan
QUOTE (worldeater @ Jun 11 2007, 17:35 ) *

Under utbildnigen av IA03 bodde vi i en helt nyrenoverad kasern, kommer inte ihåg om det var 1 eller 3, och det var helt ok. Bra luft i logementen (samma gamla sängar dock) och fräscha dusch- och toalettutrymmen. Vad jag vet nu så är ytterligare minst en av kasernerna färdigenoverade så standarden kommer att vara helt ok.
Zoran
Här är en liten kom-i-gång guide för er som inte varit i Skövde innan:

Att göra:

Bada på Arena Skövde Bad
Ligger ca 10 min gång från P4.

Öppettider under sommaren: 4 juni-26 augusti (innebadet)
Stängt: 6/6, 22/6 och 23/6
Måndag, onsdag, fredag kl. 10.00-19.00
Tisdag och torsdag kl. 10.00-20.00
Lördag och söndag kl. 10.00-15.30

Priser
Enkelbad vuxen 30 kronor
10-bad vuxen 240 kronor
20-bad vuxen 450 kronor
Årskort vuxen 1 500 kronor

Träna:
Jag antar att vpl gymmet kommer vara smockfullt så det kan nog vara värt att lösa ett
gym medlemskap för att slippa köa till maskinerna.

Detta är ett urval av gymmen som finns:

Nautilus (Ligger i anslutning till Skövde badet
Telefon gym: 0500-48 44 06

Årskort 239 kr per månad vid årsavtal,
Årskort kontantpris 2900 kr.
Halvårskort 1800:-

Öppettider
Måndag 06.30 - 21.00
Tisdag 07.00 - 21.00
Onsdag 06.30 - 21.00
Torsdag 07.00 - 21.00
Fredag 07.00 - 19.30
Lördag 08.00 - 15.30
Söndag 08.00 - 15.30

Plaza SportsClub i Skövde
Långgatan 7
0500 - 48 00 49

Årskort Autogiro* 12 mån x 275:-
4 mån 1320:-
10-Klipp Giltigt 6 mån 750:-
1 mån 395:-
1 mån 320:-
Engångs 95:-

Sommartider 18/6-20/8
Mån & Ons 9.00-12.00 / 16.00-21.00
Tis & Tor 16.00-21.00
Fre 9.00-12.00 / 16.00-20.00
Lör Stängt

Feelgood
Adress
Petter Helens Gata 12
541 30 Skövde
petterhelensgata@feelgood.se
Tel: 0500-41 20 40

Priser: ? Ring men dem brukar var dyrast. Men riktigt bra anläggning.

ÖPPETTIDER VECKA 27 - 32:
Mån: 06.30-21.00
Tis: 14.00-21.00
Ons: 06.30-21.00
Tors: 14.00-21.00
Fre: 06.30-20.00
Lör: 09.00-13.00
Sön: 16.00-20.00

Uteliv:

Bogrens
Hit kommer alla förr eller senare, vare sig dem vill eller inte.
http://www.bogrenssalonger.com/

Vatra
Granne med Bogrens, lounge/nattklubb med bra musik.

Voda
Vatras systerrestaurang, bra mat och drinkar, ligger mittemot Vatra.
http://voda.se/

Harrys
Enough said
http://www.harrys.se/skovde/

Krickelins/ Kosmopol
Hög stämning, barmat och öl indränkta golv på Krickelins medan det är lite mer lounge på Kosmopol
http://www.kosmopol.se/

Pizzeria:
Den enda värd att nämna enligt mig.

Benidorm, Restaurang
Restaurang med dagens rätt och … la carte. Fullständiga rättigheter.
ca 300 m från P4

Skaraborgsgatan 2
54150 Skövde
Tel:0500-415918

/Z
Rimshot
Idag kom tågbiljetten. Knappt 4:a veckor innan inryck, det är till att vara tidigt ute. HEJA P4!!!
JonnyHazzard
Jag gör GU på P4 sen januari. Vi på Wilska kompani huserar i Kasern 1. I torsdags flyttade vi ner ett par våningar för att göra plats för delar av NBG. Kasern 1 är helt nyrenoverad och riktigt fräsch. Så grattis till er som kommer bo där.
Rimshot
QUOTE (JonnyHazzard @ Jun 24 2007, 16:56 ) *
Jag gör GU på P4 sen januari. Vi på Wilska kompani huserar i Kasern 1. I torsdags flyttade vi ner ett par våningar för att göra plats för delar av NBG. Kasern 1 är helt nyrenoverad och riktigt fräsch. Så grattis till er som kommer bo där.

Du vet inte vilka som skall hålla till i Kasern 1?? Alternativt du kanske kan forska lite??
Info är ju aldrig fel.
EchoLima
QUOTE (Rimshot @ Jun 24 2007, 17:33 ) *

Du vet inte vilka som skall hålla till i Kasern 1?? Alternativt du kanske kan forska lite??
Info är ju aldrig fel.

IA07 ingår förvisso inte i NBG, men jag vet att vi kommer att flytta till kasern 1 lagom till beredskapen börjar.
Rimshot
Någon mer än jag som fått info från P4 idag?
Det var från kompanichefen Stabs/Grk kompaniet som informerade om lite allt möjligt.
Niraks
QUOTE (Rimshot @ Jun 29 2007, 14:31 ) *
Någon mer än jag som fått info från P4 idag?
Det var från kompanichefen Stabs/Grk kompaniet som informerade om lite allt möjligt.

Samma info här, Kul att få veta hur man jobbar dom första veckorna, helgtjänst direkt var väll inte helt överraskande?.
Synd att det inte stod något om möjligheter att laga mat alt. förvara medtagen mat, men det löser väll sig.
DavvE
QUOTE (Rimshot @ Jun 24 2007, 17:33 ) *

Info är ju aldrig fel.

Jag var uppe på 3.e våning senast idag och spaningsplutonen har tydligen sina befälsrum där. Så spaning e ju ingen dålig gissning rolleyes.gif
sickan
fick också infon från stabs/grk. skönt med lite kort och bra info.
p4 for president!
Bodegan
Fick ett samtal idag från en Lt på Stabs/Grk komp. rolleyes.gif Ska lämna besked under morgondagen. Tjänsten är : Lastbilsförare på L3- Ledningspluton.

Någon mer som ingår i den gruppen där ute?

Måste tacka nej till en tjäst på F21 först bara wink.gif

fun_icon_nana.gif
panzerjäger
sa upp mig här i dagarna pga att jag kommit in på YOP.
Så nu finns det väl en vakans som förare på strf 90 i spaningspluton.

sorry boys
Maro
QUOTE (panzerjäger @ Jul 3 2007, 20:09 ) *
sa upp mig här i dagarna pga att jag kommit in på YOP.
Så nu finns det väl en vakans som förare på strf 90 i spaningspluton.

sorry boys

det är väl bara att grattulera!!.. banan_rock.gif
Bodegan
Nu börjar det närma sig på riktigt! Jäklar så spännande det kommer att bli!

Är det kl 1200 som gäller på måndag? Kommer antagligen komma dit ca 10.30. Vore skönt o slippa gå runt o vänta på att klockan ska gå.

Ses på måndag!

banan_rock.gif
sickan
QUOTE (Bodegan @ Jul 13 2007, 10:35 ) *

Är det kl 1200 som gäller på måndag? Kommer antagligen komma dit ca 10.30. Vore skönt o slippa gå runt o vänta på att klockan ska gå.

Ses på måndag!

banan_rock.gif

Kommer med tåget 11.29 får la se hur bra jag hittar i skövde biggrin.gif
väl mött i skövde mates. ses!
Rimshot
QUOTE (sickan @ Jul 14 2007, 10:17 ) *
QUOTE (Bodegan @ Jul 13 2007, 10:35 ) *

Ses på måndag!

banan_rock.gif

Kommer med tåget 11.29 får la se hur bra jag hittar i skövde biggrin.gif
väl mött i skövde mates. ses!

Tåget rullar in 11:45, så det blir raka vägen till gymnastiksalen.

Synes!
Glader
12:09 anländer mitt tåg till skövde, hur hittar man snabbast till gymnastiksalen, kan tillägga att jag aldrig varit i skövde unsure.gif
Kingecho1
QUOTE (Glader @ Jul 15 2007, 00:17 ) *
12:09 anländer mitt tåg till skövde, hur hittar man snabbast till gymnastiksalen, kan tillägga att jag aldrig varit i skövde unsure.gif

Man tar en taxi t P4 o sen frågar man i vakten. Ligger väl innanför grinden o lite till vänster vill jag minnas...
Rimshot

http://www.p4.mil.se/article.php?id=1664

Med två friska ska det ta ca 10 minuter från stationen.

Antar att det är skyltat väl inne på P4.
EchoLima

Vi är nog en bunt människor med samma mål, på samma plats vid samma tid. Vi löser problemet... wink.gif
Beazt
Tjenare alla Skövde NBGare. Jag ska till Vakten P4 på måndag för att påbörja en kurs. men jag kan inte änns hitta en vakt kur när jag tittar på kartor över skövde och P4 området. Så jag har bara en fråga hur hittar man dit? ska man ta vägen som står skrivet på www.p4.mil.se eller har ni nån snabbare väg?

Jag kan också tilläga att jag aldrig varit i skövde.
Pego
QUOTE (Beazt @ Jul 27 2007, 19:50 ) *
Tjenare alla Skövde NBGare. Jag ska till Vakten P4 på måndag för att påbörja en kurs. men jag kan inte änns hitta en vakt kur när jag tittar på kartor över skövde och P4 området. Så jag har bara en fråga hur hittar man dit? ska man ta vägen som står skrivet på www.p4.mil.se eller har ni nån snabbare väg?

Jag kan också tilläga att jag aldrig varit i skövde.

Följ vägen som står på http://www.p4.mil.se/article.php?id=1664 så kommer du att hitta till vakten P4.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.