Någon gång runt 1992 eller 1993 köpte jag en engelskspråkig bok/tidning på Pressbyrån, som verkade komma ut varje år, och den hade en grundlig sammanställning över hela världens länders försvarsmakter, uppdelat i både armé, marin och flygvapen, och beskrev bland annat vilken utrustning (både typ och antal) som användes av respektive land, det fanns även en hel del bilder i den. Det fanns även en del annonser från olika vapentillverkare. Omslaget var mjukt och i glättat papper, formatet var som en vanlig månadstidning, och jag tror det var kanske drygt 100-150 sidor i den.
Någon som kan hjälpa mig att komma på namnet på denna? Jag har tyvärr råkat förlägga den (förhoppningsvis dyker den upp någon gång), men den var rätt intressant och jag skulle vilja veta om de fortfarande säljs, fast så klart med uppdaterad information.
Jag TROR inte att det var något från Jane's, men jag kan ha fel. Vet någon om de släpper en årlig bok som handlar om just detta? Eller finns det andra sådana publikationer med?