Hur sanslöst överförfriskat dum i huvudet får man vara?
Hoppas att danskarna driver snubbarna som sprang in på planen på landsflykt, inte för jag gillar Danmark utan för att detta fenomen har sabbat alla stora matcher de senaste 5 åren!
Stort att ta ett sådant beslut att bestraffa laget/landet som inte kan garantera säkerheten för alla på planen, det är synd att detta ska krävas, och det är synd om de Danskar i detta fall som kämpade sig tillbaka in i matchen och kunde faktiskt vunnit matchen, MEN det är skandal att folk så enkelt kan ta sig in på planen!
Det krävs nu genomgående förändringar på våra arenor för att detta inte ska urarta totalt, att klä sig som motståndarens supporter och sen springa in på planen för att sabba allt är en möjlighet om inte samtliga klubbar och förbund ser över sina arenor för att totalt hindra sådant här!
Att Danmark kan räkna med att spela utan publik minst en hemma match är för mig ett för dåligt straff och tycker därför beslutet att ge Sverige segern var helt rätt, och det är inte bara för mitt blågula hjärta bankar extra hårt just nu.
Edit: Aftonbladet för er som inte sett bilderna