Angående förbudet mot politiska diskussioner så är det väl mest för att sådana diskussioner har en tendens att spåra ur å det kraftigaste där det brukar sluta med att båda sidor kallar varandra stalinister och brunskjortor och lämnar all sans och netikett bakom sig. Om vi skulle tillåta politisk diskussion skulle vi få en massa debatter om invandring, skattepolitik mm som är helt utanför forumets kärnområde, men som ändå kräver en massa arbete från moderatorer. Nu är det ju inte så att man från SoldF´s sida inte vill att invandring, skatter, miljöpolitik mm ska diskuteras, men för sådana diskussioner finns det redan många bra forum inom ramen för det vi kallar demokrati.
Men vill man hårddra det hela så kan man visst säga mycket, för att inte säga allt av det som faktiskt diskuteras på SoldF är politik eller resultatet av politik. Fattas väl bara annat. Allt som rör FM SKA vara politiskt förankrat.
Sen vill jag bara passa på att påminna om att detta är ett stort forum, vi har många medlemar. De flesta av oss kan följa våra regler utan problem, och har så gjort i många år. De flesta av oss har aldrig behövt ifrågasätta något ingrepp av BG. De flesta av oss upplever att vi kan skriva vad vi vill utan att bli varnade eller utslängda. Jag vill bara påminna om detta, så att vi kan sätta in de få medlemar som av någon anledning inte lyckas göra sig hemmastadda här i ett slags perspektiv. Samtidigt vill jag även passa på att dela ut guldstjärnor till alla våra mångåriga (och även nyare) medlemar som dag ut och dag in bjuder på spännande diskussioner, intressanta fakta och roliga kommentarer, utan att för den skull sänka sig till personliga påhopp eller skräpinlägg. Tack för att ni finns!
/E