Help - Search - Members - Calendar
Full Version: P1800
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Deluxe
Tjenare!
Funderar på att skaffa en p1800 och undrar om det finns någon här på forumet som är duktiga på denna vackra bil!?!
krp_swe
Kolla rosten..!!! Inredningsdetaljer och karosseridelar kan vara dyra men det flesta går att hitta.. mekaniken är dock till stora delar samma som på amazon. Personligen skulle jag försöka hitta en senare modell för dom tidigare hade en hel del problem tydligen..
T48
QUOTE (Deluxe @ May 26 2007, 20:32 ) *
Tjenare!
Funderar på att skaffa en p1800 och undrar om det finns någon här på forumet som är duktiga på denna vackra bil!?!

En länk som kan vara användbar

P1800 klubben
Lt.E
Tycker gott att Volvo skulle göra samma sak med P1800 som VW gjorde med bubblan (beetle)
Vildmannen
QUOTE (Lt.E @ May 31 2007, 12:33 ) *
Tycker gott att Volvo skulle göra samma sak med P1800 som VW gjorde med bubblan (beetle)

Volvo försökte väl upprepa P1800:s succé med C70 Coupe. Om den blev lyckad och sålde bra vet jag inte.
cf112
Jag har MÄNGDER med Amazon-delar. Skicka PM om du behöver något så kan jag kolla igenom 30 banankartonger. banan_rock.gif
johanp
QUOTE (Vildmannen @ May 31 2007, 13:05 ) *
Om den blev lyckad och sålde bra vet jag inte.

Nej, den blev ett totalt fiasko - iaf ekonomiskt sätt.
Deluxe
Kan meddela att i onsdags blev jag med p1800... biggrin.gif
Ganska bra skick, men måste laga rost på ett par års sikt. Ingen rost i bärande delar, men lite på sidorna.
En 65:a, grafitgrå.
Tack för erbjudandet om amazondelar, är ju mkt som passar. Hör av mig vid behov!

Nu behöver jag bara en garageplats i Umeå(med närhet) där jag kan skruva(ej svetsa). *hint*
johanp
QUOTE (Deluxe @ Jun 3 2007, 15:12 ) *
Kan meddela att i onsdags blev jag med p1800... biggrin.gif
Ganska bra skick, men måste laga rost på ett par års sikt. Ingen rost i bärande delar, men lite på sidorna.
En 65:a, grafitgrå.
Tack för erbjudandet om amazondelar, är ju mkt som passar. Hör av mig vid behov!

Nu behöver jag bara en garageplats i Umeå(med närhet) där jag kan skruva(ej svetsa). *hint*

Lite bilder tack!! banan_rock.gif
Deluxe
Ska bli!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.