Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ..:: Nytt befordringssystem på forumet ::..
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Pages: 1, 2
Lt Hmmm
QUOTE (Kimster @ May 20 2007, 20:28 ) *
För er som snabbt vill komma tillbaka till eran rätta nivå kan skriva inlägg i tråden Oneliners
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=30021

Nej, det kan man inte, för den tråden är låst nu. Måste jag nu skriva inlägg upp till nästa nivå innan jag kommer rätt, eller löser det sig efter några få? Jag är inte superaktiv i och för sig, men det är lite irriterande att inte kunna läsa profiler... Trist att jag missade chansen i befordringstråden...

Edit: Och jag ser att det ordnade upp sig i och med detta inlägg. Inga fler frågor.
Lt.E
QUOTE (Kimster @ May 19 2007, 10:46 ) *
...Jag har efterlyst mer kontroll av medlemmar beroende på hur aktiva de är. Det är så att jag vill kunna på något sätt belöna de som är flitiga och aktiva hos oss, och uppmuntrar gärna de som är duktiga med sina inlägg. Vi har samtidigt de som registrerar sig men vill inte skriva utan bara t.ex. kunna glo på folks profiler osv. och sånt tycker jag är lite sådär, för forumet är inte till för att man ska kunna sitta i bakgrunden och vaka och observera vem som är vem och vem som säger vad utan att själv delta. ...

Saknar lite uppmuntran för "lång och trogen tjänst"...
Men, man kan inte få allt här i världen... Malajn.gif
Kimster
Lt.E jag är faktiskt lite förstående där. Jag har dock ingen direkt idé just nu om hur jag skulle kunna göra en sådan uppmuntran. Men jag lovar kika på det.
Brigadgeneralen
Förefaller helt OK i teorin.
Det är ju ändi en kombination
av informationskanal och lite
av ett "chattrum"
Keep up...

FN1.gif
Kimster
En hjälptext är snart på gång att läggas ut. Den ska bara sågas och göras om lite först.
Kimster
Nu (på tiden) finns infotexten och detaljerna om grupperna och nivåerna i hjälpen

http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19

Jag kan berätta också att vi håller på att slutföra en ny större FAQ/hjälp/guide till forumet. Det kan ses som en nybörjar-guide. "SoldFForum-for dummies" är kanske ett bra namn ;) Iaf MDN är chef för det projektet och har ni några direkta bra synpunkter på vad ni tror skulle vara jevligt bra att få förklarat som ny medlem, så skicka han ett PM så blir han överlycklig.
Odeys
tramspost för att komma i rätt nivå.

Det finns flera anledningar till att jag vill vara registerad medlem här.
Dels för at jag finner ämnesområdet intressant, dels för att det är
hopplöst att hålla sig ajour som guest vad som är nytt och vad jag redan läst.

Jag postar inte ofta då jag sällan har saker att tillföra. Jag är här för sakkunskap inte
för att stå för den, det kanske inte är vad som är tänkt av blågul och då lär jag väl
drabbas av kickban snabbare än blixten, men för mig har det varit värdefullt som
kunskapsbank.

Mvh O.

som nu hoppas att han får se sin egen profil igen.
Kimster
Kickban ? Vem och var står det att du ska drabbas kickban?
235 borghem
hur kommer det sig att jag alltid ligger på nivå 10 med 19 posts

det fixade sig Malajn.gif
mdn
Hade du läst det första inlägget i den här tråden och då i synnerhet det som var märkt "OBS!" och rödmarkerat hade du aldrig behövt fråga från första början.

/mdn
Bappelsinmannen
Kort fråga, varför har man valt att inte de inlägg som skrivs i till exempel markan skall räknas?
För min del så är det den del av forumet jag oftast postar mina inlägg, eftersom jag oftast inte har något att tillföra i exempelvis Kasunen.

//Nisse
Kn Glock
QUOTE (Kimster @ Jun 14 2007, 22:42 ) *
Nu (på tiden) finns infotexten och detaljerna om grupperna och nivåerna i hjälpen

I det länkade dokumentet så nämns det 2 sätt att få en ny "grad/nivå på forumet

-ett ökande antal inlägg
-eller "befordran" av blågul

Alt 2 är det något som har tillämpats?
Om Ja, hur kommer det sig?
Apone
Stavningspolizei som jag är ibland känner jag att jag måste påpeka att det heter "BefoRdran" (notera versala r) och inte "Befodran" (sådant kan man göra med djur, dvs fodra dem, ge dem foder, dvs mat).

Abryt, gnäll upphör. Slut.

edit: ska kanske stava rätt själv också..
Vargas
*Fix*

/V, BG
Ing
QUOTE (Kn Glock @ Jul 9 2008, 11:40 ) *

-ett ökande antal inlägg
-eller "befodran" av blågul

Bästa exemplet på Alt 2 torde väl vara att vi blågula har ett lite annat gradsystem än övriga på forumet.
Bortsett från det så kan man nog i praktiken bortse från Alt 2, även om möjligheten till befordran FINNS.
Krook
QUOTE (Ing @ Jul 9 2008, 15:50 ) *
QUOTE (Kn Glock @ Jul 9 2008, 11:40 ) *

-ett ökande antal inlägg
-eller "befodran" av blågul

Bästa exemplet på Alt 2 torde väl vara att vi blågula har ett lite annat gradsystem än övriga på forumet.
Bortsett från det så kan man nog i praktiken bortse från Alt 2, även om möjligheten till befordran FINNS.

Eller som vi säger ph34r.gif

Ps. mutor fungerar. Ds.
eternal
Låter logiskt och bra! Hoppas att det fungerar som det borde bara nu då.. HV.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.