QUOTE (henke @ Jun 15 2007, 20:43 )

Myndighetsutövning eller akademiska diskussioner är ju kanske inte vår allra starkaste del. För sådant upplever jag att finns det finns redan etablerade andra kanaler (konferanser, vetenskapliga skrifter, böcker, tidningar, etc.) som FM vårdar och sköter själva. Det är just det perspektiv vi representerar som saknas och det skall inte vara bundet till FM.
Jag hamnade här då jag misslyckades med att hitta ett forum för politisk/teoretisk diskussion om försvarspolitik.
Jag har fortfarande inte hittat något sådant men jag har å andra sidan inte letat på ett bra tag och jag har fullt upp med miljö osv sedan jag nyligen fick jobb med att vara "back-office" för miljöpolitik på moderaternas riksdagskansli.
Nu sitter jag några rum från den politiska tjänsteman som är "back-office" för de moderata försvarspolitikerna i riksdagen och hinner inte prata om min gamla grubbel-"ångest" över sugande försvarspolitik. Så kan det gå. Jag får ta upp det när det här med växthuseffekten, östersjön, peak oil, nationalångesten över kärnkraft, osv är löst.

Eller snarare när jag har lärt mig mitt nya jobb och det är en lugn dag.
Detta forum har varit intressant att följa och nörda lite i och jag kommer att fortsätta logga in då och då pga diskusionernas kvalitet vilket i sin tur beror på modereringen som håller klassen utan att skrämma bort folk som har något vettigt att säga.
Ni har ett unikt forum, var rädda om det.