Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Space Pen
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Raffsec
Ja är den värd pengarna eller klarar man sig med en slit och släng BIC
Fu Dahlberg
Antar att du syftar på den pennan som är utvecklad att skriva i rymden? Den utvecklades av jänkarna för Mångmiljonbelopp!

Tja, prylbög (som man givetvis stolt är) köp den, annars gör som ryssarna gjorde, använd en blyertspenna.... ;)
2Sharp
Helt klart! köp:)
Capt
Till den ringa kostnaden, utan tvekan, köp!!
Inf
Efter att ha försökt använda ickefungerande SPACE-PEN säger jag: Köp den inte, köp en stiftpenna i 0,7 eller 0,9.
2Sharp
QUOTE (Inf @ Jan 23 2003, 22:49 )
Efter att ha försökt använda ickefungerande SPACE-PEN säger jag: Köp den inte, köp en stiftpenna i 0,7 eller 0,9.

Skulle det sluta fungera så är det ju bara att köpa en ny bläckpatron?
Jonte11
Jag tycker min var jäkligt bra, dock så är jag senil/förvirrad och den har nu mer fått stämpeln MIA.
111 SSK BAT
Svin bra penna. Fick en av min farfar 1992 i julklapp. Funkar fortfarande, ett patron byte.

Svårast var at under GUn förklara för befälen att det inte var en vanlig bläckpenna.

"Sådant fanns inte när jag gjorde gu och då använde vi blyerts och det funkade"
Axial
Blyertspennor har ju annars en ganska hög funktionsfaktor: tar aldrig slut på bläck, det gör inget om de går av (för då har man ju två !) och blir inte kladdigt/oläsligt vid kontakt med fukt.
Rätt bra uppfinning m a o.

Fast det är klart, space pen har ju ball-faktor biggrin.gif
2Sharp
QUOTE (Axial @ Feb 2 2003, 10:37 )
Blyertspennor har ju annars en ganska hög funktionsfaktor: tar aldrig slut på bläck, det gör inget om de går av (för då har man ju två !) och blir inte kladdigt/oläsligt vid kontakt med fukt.
Rätt bra uppfinning m a o.

Fast det är klart, space pen har ju ball-faktor biggrin.gif

J-la bakåtsträvare, du sjönk nu 20 steg för din brist på pryltokighet... biggrin.gif

Jag kan bara hålla med, blyerts är funkis, dock kan du med space pen skriva på blött papper och andra ytor där blyerts inte gör sig så bra.
Jag tror också att det är väldigt svårt att bryta en space pen, då har man nog värre problem än en avbruten penna.. blink.gif
Amfibie
Finns det nåt ställe på internet som man kan inhandla pennan på???
Fu Kjellberg
Finns här:
Recon.
Varsågod laugh.gif
Amfibie
QUOTE (Fu Kjellberg @ Feb 3 2003, 18:45 )
Finns här:
Recon.
Varsågod laugh.gif

Tack så mycket! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.