Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avföring i plastpåse
SoldF.com Forum > Besök och gästforum, C 9x19 > Öppet hus
Kulan87
En vän till mig som gör vpl som jägare. Berättar att de får bära med sig sin egen skit i plastpåsar. Någon som vet varför? Han hade ingen aning själv.
Morkaii
Allt du lämnar efter dig röjer din fd. possition och gör dig mkt enkel att spåra. Alltså bär du med dig allt och lämnar inget kvar.
Kimster
Här finns en tråd med alla detaljer..

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=415
T3 Sollefteå
När jag lumpad på gamla fina T3 i Sollefteå så fick vi minsan lära oss att bajsa i påse, men jag kan ju bara svara för hur vi gör/gjorde på trängen! Vet inte vad jägarna har för sig.
g3space
Jag trodde trängens uppgift var att samla alla andras bajs i påse... tongue.gif
Tinglöf
QUOTE (Morkaii @ May 7 2007, 10:30 ) *
Allt du lämnar efter dig röjer din fd. possition och gör dig mkt enkel att spåra. Alltså bär du med dig allt och lämnar inget kvar.

Jag trodde att det torde vara ganska simpelt att räkna ut?!
Uppenbarligen så är det inte så höga krav på jägartjänst som dom får det att verka som ;P

Trodde han att det var någon sorts förvriden penalism som levt sig vidare ifrån gamla dar då vpl inte kunde ge befälen löneavdrag för att dom skrek när man gjorde fel?
Guest
QUOTE (T3 Sollefteå @ May 16 2007, 11:08 ) *
När jag lumpad på gamla fina T3 i Sollefteå så fick vi minsan lära oss att bajsa i påse, men jag kan ju bara svara för hur vi gör/gjorde på trängen! Vet inte vad jägarna har för sig.

Ja befälet(C 7:e komp) tyckte det var prio 1 att beväringarna märlade ute i fält under längre övningar
.Det brukade bli som vanligt att vissa efter ett par dagar började bli "styva i nacken" samt att de började tala konstigt. blush.gif Då var det dags
att ordna "Skiteturer" in till regementet. Själv nyttjade jag bara kronans fält kartong dass 1 gång på 12 månader vissel.gif
Men det blev soldat av mig med.
KS HAD
Pb MTRLTPPLUT 7komp T3 90-91
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.