Anderkron
May 6 2007, 17:30
Nu snart startar Hemvärns Ungdom här i Uppsala också.
Och jag har sökt dit, även en annan på detta forum men då undrar jag finns det några mer ungdomar i uppsala som är intresserade av dette?
eller kanske redan har sökt?
Om ni har sökt eller ska söka
berätta det i den här tråden så får vi veta vilka alla är, trevligt att veta.
Vi ses!
Chip Chip
\\Anderkron
Samuelsson
May 7 2007, 20:43
Jag har! Jag har! Men det visste du väl redan.... Ska bli grymt kul iaf.
Halldén
May 8 2007, 10:06
Äntligen!
Här har du en som vill söka omgående!
Har hört från en av farsans kompisar som man träffar ofta ett bra tag att man ska starta upp det här i Uppsala men inte hört något mer direkt...
Antar att han säkert håller i det här på något sätt
Var är det man söker någonstans?
/Halldén
Anderkron
May 8 2007, 17:38
@Halldén
Du går in på www.hemvarnet.se
Trycker på "Tillförbanden"
Väljer "Uppsala Län"
Därefter "Uppsala Kommun"
Därefter "Östra Aros Hemvärnsbataljon"
När du gjort det så trycker du på "rekrytering" som är placerad uppe i vänstra hörnet på sidan och trycker därefter "Anmäl ditt intresse"
Sedan fyller du bara i där och hoppas på ett brev under nästa vecka.
Sådärja
fyllde i så mycket jag kunde
Träffas väll vi antagligen snart då!
Bye bye
\\Anderkron
JagSKAbliKJARE
May 19 2007, 07:18
Jag har också sökt dit!
Anderkron
May 19 2007, 08:15
Härlig att höra!
vilka delar av Uppsala kommer ni ifrån?
Vilka skolor går ni i?
Själv är jag 16 och går just nu inte i någon skola då jag har sommarlov, men håller på att byta till Thorén.
Innan jag jag på Doctrina
Gustav Bertil 3
May 19 2007, 20:36
Hallo!
Kul att ni är på hugget, har ni flera kamrater som vill vara med så skicka in en anmälan på Webben.
Jag kommer efter detta att skicka ut ansökningshandlingar som ni fyller i och era målsmän skriver under, skicka därefter fortast möjligt in svarskuvertet till Ledningsregementet så att jag kan lägga in er i rullan och ni kan kallas till ett utrustningstillfälle.
Just nu har vi tre stycken nya ungdomar som skall till förrådet och hämta personlig utrustning.
Undomsverksamheten i Uppland kommer tillsvidare att skötas av Aros Bataljon och då genom Södra Upplands Kompanis försorg, det går utmärkt att anmäla sig på ??????????????????@??????????.?????, så skickar vi ansökningshandlingar med nästan vändande post.
Vecka 26 genomförs ett sommarläger vid Upplands- och Västmanlandsgruppen, sedan är en fjällmarsch inplanerad till v 32-33.
Vi syns i verksamheten!
Henrik ????????????????????
Kompanichef Södra Upplands kompani
Fk Satan
Eftersom denna individ inte är verifierad av Blågul på soldf.com så skickar ni era e-post adresser via PM till denna användare. När ni skickar era e-post adresser till denna användare gör ni detta på eget ansvar. Vill ni vara säkra på att ingen obehörig får tag i era personuppgifter skickar ni era uppgifter till ansvarig utbildningsgrupp.
Squiddy
May 19 2007, 20:37
ni har inte fått någon kontaktinformation om vilken del i uppsala som håller i hvu ?? Jag har nämligen hört om detta förut men då var det ingen ide att starta upp för de fanns ej intresse.
Anderkron
May 20 2007, 09:40
@Squiddy
QUOTE (Gustav Bertil 3 @ May 19 2007, 21:36 )

Undomsverksamheten i Uppland kommer tillsvidare att skötas av Aros Bataljon
Jag har fått hem ansökningsblankett och ett välkomst brev så jag antar att det faktiskt kommer att starta upp.
Intresset finns nog sålänge man gör mer reklam och går ut med information i rätt årsgrupper.
\\Anderkron
JagSKAbliKJARE
May 23 2007, 05:36
QUOTE (Gustav Bertil 3 @ May 19 2007, 21:36 )

Hallo!
Kul att ni är på hugget, har ni flera kamrater som vill vara med så skicka in en anmälan på Webben.
Jag kommer efter detta att skicka ut ansökningshandlingar som ni fyller i och era målsmän skriver under, skicka därefter fortast möjligt in svarskuvertet till Ledningsregementet så att jag kan lägga in er i rullan och ni kan kallas till ett utrustningstillfälle.
Just nu har vi tre stycken nya ungdomar som skall till förrådet och hämta personlig utrustning.
Undomsverksamheten i Uppland kommer tillsvidare att skötas av Aros Bataljon och då genom Södra Upplands Kompanis försorg, det går utmärkt att anmäla sig på ??????????????????@??????????.?????, så skickar vi ansökningshandlingar med nästan vändande post.
Vecka 26 genomförs ett sommarläger vid Upplands- och Västmanlandsgruppen, sedan är en fjällmarsch inplanerad till v 32-33.
Vi syns i verksamheten!
Henrik ????????????????????
Kompanichef Södra Upplands kompani
Fk Satan
Eftersom denna individ inte är verifierad av Blågul på soldf.com så skickar ni era e-post adresser via PM till denna användare. När ni skickar era e-post adresser till denna användare gör ni detta på eget ansvar. Vill ni vara säkra på att ingen obehörig får tag i era personuppgifter skickar ni era uppgifter till ansvarig utbildningsgrupp.
Fävällvandring skulle vara grymt kul! Det var några år sedan sist...
Anderkron
Jun 25 2007, 08:39
Nu äntligen börjar det hända lite!
Fick imorse ett mail från Södra Upplands Hemvärnskompani om utkvittering av utrustning.
Så på onsdag Anderkron goes M/90.
Hur många andra här har sökt och fått svar?
\\Anderkron
Vilka saker får ni ut?
Anderkron
Jun 28 2007, 09:52
TomS:
Byxbälte
Dricksflaska 90/K
Enmanskök mt
Fältbyxa 90
Fältjacka 90
Fältmössa 90 camo
Fältskjorta 90 grön
Fästanordning namnskylt
Första förband
Gummistövlar 90 K
Hörselskydd K
Knästrumpor
Kokkärl m/40
Kortkalsong 93 grön
Marschkängor
Matbestick
Persedelpåse 91
Pälsmössa
Regnställ Byxor 90
-----||---- jacka 90
Ryggsäck 35L
Tröja 90 grön
Tumhandskar vita med krage
Tumvantar frotte
Värmebyxor 90
värmejacka 90-1
Där var allt
\\Anderkron
Fasen så mycket fick inte vi ut när jag började för 5 år sen.
Fatts ju bara AK4B så har du nästan allt som en HV soldat har
Vi nästan samma då, vi fick inte enmanskök (!), gummistövlar och vinterkängor istället för marschkängor
Squiddy
Jun 28 2007, 10:18
ja de var väldigt mycket grejor ni fick ut.... mer att tappa bort som ni ungdomar har en tendens att göra
QUOTE (Squiddy @ Jun 28 2007, 11:18 )

ja de var väldigt mycket grejor ni fick ut.... mer att tappa bort som ni ungdomar har en tendens att göra

Kan bara hålla med.. på gammla goda tiden var det kokärl, M90 och vinterkängor..´men ändå tappades saker bort
Squiddy
Jun 28 2007, 10:37
QUOTE (Beazt @ Jun 28 2007, 11:19 )

Kan bara hålla med.. på gammla goda tiden var det kokärl, M90 och vinterkängor..´men ändå tappades saker bort

dessutom behöver man ju inte så mycket...

Även ni beväringar har en tendens att tappa bort saker
Munken_swe
Jun 28 2007, 14:23
Gummistövlar.. där ser man.
Och våra nya ungdomar som inte ens fick underkläder eller sockar. Blir jobbigt när deras civila dito börjar brinna i fält. De var för övrigt troligen några av de sista att få ut fältmössa 59 innan de gick ut ur sortimentet. Av en ren slump är jag och min STF nu de enda ungdomarna i avdelningen med fältmössa 90. Och jag hatar den så innerligt. Går inte att få den att sitta snyggt och ordentligt, iaf inte på medellångt hår, tack vare öronlapparna. Om man försöker att inte ha den nerdragen i nacken dras den ända upp på hjässan och faller av. Att stuka är knappt att tänka på. Man ser ju ut som en slusk med den på. Tur att man har sin favorit-59:a kvar. Stiligt..
@Beazt
När fick HV AK5b?
Squiddy
Jun 28 2007, 15:14
QUOTE (Maul @ Jun 28 2007, 15:14 )

Även ni beväringar har en tendens att tappa bort saker

fast inte på samma sätt som ungdomar *skratt*
Squiddy
Jun 28 2007, 15:16
tillhör ni Södra Upplands kompani eller var under ligger er hvu avdelning???
Anderkron
Jun 28 2007, 17:28
Ja vi tillhör Södra Upplands, men tillsvidare kommer vi att vara i Enköping tillsammans med FBU-u där.
\\Anderkron
QUOTE (Munken_swe @ Jun 28 2007, 15:23 )

@Beazt
När fick HV AK5b?

Man kan väll hoppas
Fk Satan
Jun 28 2007, 18:43
tittar till tråden...
Antingen fortsätter ni och fjantar på och tråden raderas, eller oxå minskar ni fjantandet och tråden är kvar...
Fk Satan
Blågul
Squiddy
Jun 28 2007, 20:26
kan du inte pm med dina kontakt uppgifter som du fått, allså vilka som är ledare osv... är med i enköping fbu som instruktör
Anderkron
Jun 28 2007, 21:27
Squiddy:
Om du rensar upp bland dina meddelanden så kan jag skicka, står att din inbox är full.
Ontopic:
Är det någon mer än jag som ska till Fjällmarschen i Grövelsjön vecka 32-33 här?
Mustang
Apr 10 2008, 16:05
Vad är på gång?
Anderkron
Apr 11 2008, 06:22
Det där får du nog utveckla lite.
Du är med i HvU Uppsala eller?
Isånnafall önskar jag dig hjärtligt välkommen!
Halldén
Apr 11 2008, 15:54
QUOTE (Anderkron @ Apr 11 2008, 07:22 )

Det där får du nog utveckla lite.
Du är med i HvU Uppsala eller?
Isånnafall önskar jag dig hjärtligt välkommen!
Som Anderkron sa, utveckla lite så kan vi nog svara rätt så utförligt.
Har du varit med på någon övning hittills och har du koll så att du vet när övningarna kommer att ske framöver?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.