Help - Search - Members - Calendar
Full Version: kikarsikten
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
[Bedlam]
Hej , ja hade varit J***** glad om nån hade kunnat posta en bild på hur ak4 ak5 med kikarsikten ser ut igenom siktet.korset alltså... en enkel skiss räcker
HvPrsk
QUOTE ([Bedlam)
,Jan 22 2003, 20:18 ] Hej , ja hade varit J***** glad om nån hade kunnat posta en bild på hur ak4 ak5 med kikarsikten  ser ut igenom siktet.korset alltså...  en enkel skiss räcker

Här kommer en bild på streckplattan i Hensoldt 4x24 som sitter på AK4:
[Bedlam]
tackar smile.gif tackar tackar

det e till en OFP MOD 6n.gif
Fk Fjellman
Och ak5 kikarsiktets utgörs av enbart en kniv/dolk formad spets.

//Fjellman
AK5B
http://w1.481.telia.com/~u48106045/Ovn7-20...r/11-Kikare.jpg Bild genom AK5B siktet
RANGERTEDDY
En sak jag har och undrar över när det gäller AK5B siktet e den lilla glipan i kornet. Vad fyller den för funktion?? salute.gif
Gotcha
QUOTE (AK5B @ Jan 23 2003, 19:01 )

>> AK5B <<

Förlåt en fråga, men jobbar du lite med FBU-U eller liknande..?

// Gotcha
2Sharp
QUOTE (RANGERTEDDY @ Jan 23 2003, 18:11 )
En sak jag har och undrar över när det gäller AK5B siktet e den lilla glipan i kornet. Vad fyller den för funktion?? salute.gif

Det är den som det "lyser" ur för att höja mörkerkapaciteten. (typ)
Det är väl tritium som står för belysningen?
AK5B
QUOTE (Gotcha @ Jan 23 2003, 19:12 )
QUOTE (AK5B @ Jan 23 2003, 19:01 )

>> AK5B <<

Förlåt en fråga, men jobbar du lite med FBU-U eller liknande..?

// Gotcha

Nej men jag har tänkt på att göra det
ABP
Om nån som skall göra en spelmod med AK4 siktet så hoppas jag ni fattar att där det står 100` och 10`och 5`så är det bara för att visa skalan så man ser den inte exakt som HvPrsk bild ;)
[Bedlam]
hehe det va uppfattat smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.