QUOTE (Lt.E @ Jun 9 2007, 19:49 )

Varför sätter man in ksp58 och inte 12,7mm?
Jag kan här ta på mig rollen som 7.62mm maffia och du kan var 12,7mm maffia (utan att vi egentligen själva har nedanstående åsikter). Så här skulle det då kunna låta om vi möttes på en hockeymatch, låt oss säga FBK-DIF i final (detta för att göra klart att scenariot är påhittat, DIF skulle självklart inte kunna nå final)
Lt E= L
Danne= D
Ridå upp:
D: Vi skall beväpna äntligen beväpna våra 4or med ksp, blir bågra 58:or på varje maskin som går in i NBG
L: 58or? Varför inte sätta in en riktig beväpning på dem istället, två 12,7 där fram, sedan skulle jag MÖJLIGEN kunna tänka mig en 58a på rampen...
D: Det är transporthelikoptrar vi pratar om, inte attackhelikoptrar ..oj..fel...stridshelikoptrar, måste vara PK.
L: Så då är inte faktisk verkan någon faktor som ni hade med i beräkningen, säg mig...har möjligen FMV utrett och kommit fram till detta?
D: Verkan? Det är ju det vi får, vi får en betydligt större total verkan över tiden, med en ammunitionskapacitet som viiida överstiger 12,7orna.
L: Men vänta nu, sa du inte att det var en transporthelikopter?
D:Jo, jag sa det för att du ville montera haubi...
L: ...Hur fan kan du säga det när du anser att ammunitionsmängd är en faktor som väger till din fördel? Skall ni med trupp ombord åka och leta efter saker att skjuta på..."get some, för jag har 700 bulor kvar"?
D: Nu är du naiv, det jag menar är dels det att den dedikerade ammunitionsmängden är betydligt större, samt att de understödsvapen som truppen i lastutrymmet nyttjar är kompatibla med våra bössor...vi kan ge nedhållande eld över tiden tills hotet är utom räckhåll eller neutraliserat.
L:Utom räckhåll? Om Fi har en Dshk då, och det har de haft en ful tendens att ha på sistone....vem pissar längst? Sedan har du inte förklarat det där med aminsatsen..det är en Tp-helikopter, är den i strid är något fel, Eld öppnas endast i syfte att..
D: Ta sig därifrån med en glad pilot och rotorbladen fortfarande snurrande åt samma håll..jag vet, men med 12,7 tvingas skytten till restriktiv eld, medan man med 7,62 kan ge kon-eld..en annan sak..nu när vi är inne på att det faktiskt är en tp-hkp...dina 12,7or tar upp en hel del volym.
L: Jo, men vi kan göra som på Pavehawk, flytta ut amkasetterna till utsidan och ha en räls som vapnen kan glida på så att hela kittet kan var utanför kroppen på maskinen.
D: Hmmm, vapen, räls, ammunitionskasett...säg mig, hur var det med just MH-60 Pavehawk..hur många pax försvann på grund av den moddningen jämfört med M-134 som ändå inte är en direkt lätt pjäs?
L: Ehhh, runt 2-3 stycken....men det..
D: .....Ja, vad skall en t-r-a-n-s-p-o-r-thelikopter med last eller trupp till...bara trams
L: Faktum kvarstår, med en 12,7 kan jag döda ett hårdare mål, genom väggar och tak på längre avstånd.
D: Trevligt, med 7,62 kanske du har en chans att träffa så att målet iaf blir lite irriterat och ungefär hur hade du tänkt träffa på de där långa avstånden....hovra? Hoppas du har ballistiskt skydd polarn, för det är bara neonskyltspilen som saknas..
L: tjat...nu är det paus, dax för korv med bröd.....men va fan...nu gick strömmen?
D: Nä. någon hade bestämt att hallen skulle kunna göras strömlös med ett handgrepp, det blir så ibland...
L: Aha, det låter lite som det där med nya..
D: ...mmmm
Jag har varit på lite för många konferenser där de här två maffiorna möts....