Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fräckaste utländska planet
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > LUFT
Sudden
Tänkte dra igång en röstning om det fräckaste/snyggaste/tuffaste utländska "moderna" (i vissa fall iofs inte så moderna, men i andra så kallade "sketnya") stridsflygplanet.
Har självklart bilder på alla...
JAS 39B Gripen
F-16 Falcon
F-22 Raptor
YF-23 Black Widow II
Rafale
MiG-29
Su-27 Flanker
Su-37 Flanker
Eurofighter
Jaguar
SFC
Jag lägger min röst på Su-27 Flanker. Jag kan egentligen inte motivera på annat sätt än att jag alltid tyckt att den ser brutal ut. Men det är också ungefär så långt mitt flygkunnande sträcker sig...
Skuggan
jag är egentligen lite kluven mellan F-22 och YF-23, dock faller min röst på F-22 eftersom YF-23 var ett experimentplan som förlorade striden om vilket som skulle bli ersättare till F-15 mot F-22... dock är YF-23 helt klart grymmast biggrin.gif
Kimster
Mig 29´an har alltid stått mig varmt om hjärtat. SU37´an e annarst det coolaste planet men 29´an nånting som inte går att förklara... mmm nä Mig 29 får min röst
Dobberman
Hmmm ;)
Om det BARA gäller Jakt.....Mig-29:an
Annars......A10 B)
:rocket:
Fu Frippe
Av ren patriotism får det bli Gripen!! biggrin.gif

*Fu Frippe - ivrigt flaggviftande! *
F10H Stril
Sepecat Jaguar! Kombinera det värsta av fransk och brittisk flygindustri och du får en "mud mover" av klass. Uträknad och förbisedd sedan länge, men den fortsätter att prestera. Lägg därtill pyloner för AIM-9 ovanpå vingarna och lyckan är fullständig! wub.gif
Fu Dahlberg
jas39, snyggast former, klart!

Eurofighter, FULAST!!!

//Fu Dahlberg, som varit i Tyskland och klämt både på Mig 29 och F15 och kikat på Eurofightern (NICHT Fotogarfiren BITTE!)
jonte72
En liten parantes bara...F-22 har bytt namn till F/A-22. biggrin.gif
Doyle
F16! Såååå clean!!!
Rambo
Såg Mig29 på Sturup airshow för ett par år sedan - helt klart det brutalaste jag sett t.o.m. häftigare än Gripen och det säger inte lite.
Men min röst hamnade inte på Migen då det finns ett ännu häftigare plan som heter SU27 och om man vidare utvecklar det med lite vektoriaserad jetdrift och annat lull lull så måste det bara bli jäääätttee häftigt - så rösten faller på SU-37 Superflanker. Ett stort chabrak till flygplan men med så mycket kraft att det åker ifrån allt.... tror jag iaf
imint
Jag saknade JSF som valalternativ, och hur i hela fridens namn kunde Jaguar smyga in. Den är varken modern eller snygg och dessutom något av det tröttaste som finns som det sitter ett par vingar på.
Annars så röstade jag på YF-23, fantastiskt snygg
Max
Gripen så klart! smile.gif
snake
Mig 29, brutalt flygplan.....
Gotcha
I det här fallet gick min röst till Fulcrum, som verkligen utstrålar vad det är tillverkat för...som Viggen ungefär..

Men jag tycker några ganska viktiga har missats (ja, jag vet...max 10st..): Eagle och Tomcat!!

Hade de varit med, hade min röst gått till Tomcat (uppvuxen med Top Gun som man är..)!

blackeagle238
Su-37 Terminator, alternativt Gripen eller Kinesernas nya Chengdu J-10. smile.gif

Larsson
Jag röstade på YF-23:an. Lite mer vågad än F/A-22:an.

Det finns dock några trevliga ryska flygplan:

Ye-8: En rysk Eurofighter, fast 35 år tidigare

MiG 1.42: Ye-8, fast 35 år senare (men om jag ska vara ärlig så är både Ye-8:an och Eurofightern vackrare).

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.