Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: AA
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2
Jasså?
Någon förutom jag och Pansardvärg som spelar Americas Army!!
Helt grymt spel måste jag säga! Och på bekostnad av amerikanska skattebetalare! smile.gif
RANGERTEDDY
YEPP..... Jag spelar endel, har haft Doyle som stridsparskamrat.
Kul som fan men det hackar som fan för mig..:(

8.gif
Max
Vi är ganska många på SoldF som spelar AA. Det finns t.o.m. en SoldF-pluton ;) http://www.soldfplutonen.has.it/ Det är ekblomboy som är grundaren, men han har varit lite tyst nu ett tag. Om ni vill gå med i plutonen så är det bara att PM:a ekblom, eller mig om ni vill det. Vi har inte haft någon officiell spelträff ännu men jag hoppas att ekblom hör av sig snart så att vi kan ordna en sådan smile.gif
snake
Samma här, spelar dock inte med någon härifrån.... ohmy.gif 5.gif
Jasså?
Sedär ja! Det är ett gäng iallafall, kul att ni har en "grupp" härifrån. Vi har en clan som heter
-=[ZOO]=- med snart drygt 10 medlemmar, inte så väldigt seriöst men det är kul som bara f@#n!! smile.gif Så ser ni nån som börjar med ovanstående när ni är ute och spelar så säg till! Själva har vi väl mest spelat på Pipeline banan när vi spelar ihop. Rätt underhållande bana.
Doyle
QUOTE (RANGERTEDDY @ Jan 21 2003, 15:26 )
YEPP..... Jag spelar endel, har haft Doyle som stridsparskamrat.
Kul som fan men det hackar som fan för mig..:(

8.gif

Hehe!

Doyle&RANGERTEDDY med varsin m249 SAW! Det var kul det! biggrin.gif
Adam Wilhelm
ÅHHH... vad jag önskar att jag hade en bättre dator! (350 MHz, 192 RAM och 10 GB HDD)
:(
Jasså?
QUOTE (Adam Wilhelm @ Jan 21 2003, 17:06 )
ÅHHH... vad jag önskar att jag hade en bättre dator! (350 MHz, 192 RAM och 10 GB HDD)
:(

HEHE *elakt skratt* Det kan jag förstå!! ;)
AndersL
jag lirar oxå en hel del, kan man joina soldf plutonen eller?
Sudden
Jag började spela AA nu i helgen bara. Har bara kört på nätet nån enstaka gång. Men det är ju asballt!
salute.gif Menige Sudden anmäler sig frivillig till SoldF:s armé \:)
Hur joinar jag?
Max
Visst, skicka ett PM till ekblomboy eller till mig med din e-mailadress så är du med smile.gif Observera att jag inte riktigt vet hur det ligger till med vår lilla clan då jag inte snackat med ekblom på ganska länge. Men vi får hoppas att han är tillbaka snart ;)
LimpFish
*blir intresserad*

nån som vet systemkrav, URL lr liknande till AA??? blink.gif
Jonte11
Undar om man skulle installera det igen. Spelade mig lite trött på det i somras. Men kan vara skoj att lira med er...
snake
QUOTE (Jonte11 @ Jan 22 2003, 06:34 )
Undar om man skulle installera det igen. Spelade mig lite trött på det i somras. Men kan vara skoj att lira med er...

Det är ju det som är det roliga, att samla ihop så många polare som möjligt för att sedan dominera slagfältet...
biggrin.gif biggrin.gif 5.gif :rocket: rlwhore.gif 8.gif 3.gif
Vlad
Jag kan inget om AA men det låter väldigt intressant.

Om ni är intressard av en 1st soldat till soldf-pluonen, så hör av er.

Det vore bra om någon skrev lite vad det handlar om så man får
en uppfattning av spelet.

spel som jag normalt lirar/lirat.

ww2 online.
CS
Dod
Battlefield 1942
Ultima Online
Operation Flashpoint
Vietcong (rätt nytt, helt suveränt)
Anarcy online =laggt av med detta nu.
Det var mycket ett tag med Hidden&Dangerus (hur bra som helst). 3.gif
--------- ----------------- ---------------------- --------------------

Vi på denna ort skulle igentligen inte ha så stora problem med att
ordna en server..
men måste konsultera min datahjälp/gud.. Steinhammer..

Mvh
Vlad
Max
Vlad, Självklart vill vi ha med dig i vår pluton! smile.gif Om du sedan skulle kunna fixa en server så skulle det vara kanon ;) Det är bara att du PM:ar mig eller ekblomboy din e-mailadress och sedan är du med smile.gif

Litegrann om vad AA handlar om ----> http://www.americasarmy.com/about.php
LimpFish
/me insåg just att AA aldrig skulle funka på hans dator :(

det där förbannade T&L ska krävas överallt nuförtiden!!! aaarrggh!!

8.gif T&L
Max
Köp en ny dator då ;)
Pansardvärg
AA är inget datorspel....det är en livsstil......
LimpFish
max: jo d skulle jag gärna göra... men d e juh inte gratis :(
Max
nej tyvärr så är det ju inte så :(
Jonte11
Vad sitter ni på för burkar, min skorv klarar det ju..
Max
Min dator ----> P4 1,6 GHz, 512 ram, geforce 2 64mb och adsl

Min har inga som helst problem, visst det kan vara lite för hög ping på vissa servrar men så är det ju för alla ;)
The_mistaken
Själv har man en 200 mhz med 32 mb och 2 gb hd B) och en AMD athlon 2 ghz 512 md, geforce4 men ej adsl förrän augusti 03
Jasså?
QUOTE (Pansardvärg @ Jan 22 2003, 18:12 )
AA är inget datorspel....det är en livsstil......

Visdomsord, visdomsord!!

FRAG OUT!! biggrin.gif
Limp
Provade att spela lite. Antingen är jag skit kass eller så laggar spelet som fan. Fick kål på en fi övriga tiden dog jag trots att jag låg i förhand och siktade mitt i kroppen.

Nåja man lär sig väl.

Finns de nå bra svenska servrar?
LimpFish
/me har bara en P3 733MHz 128MB RAM me Riva TNT2 ULtra... duger verkligen INTE för AA :(
Dedicated
Vad farao är T&L?

Fänrik F, som inte har vuxit upp med en joy-stick i näven och hade den ytterst fräna ABC 80 från Luxor på gymnasiet.....kolla! Bollen HOPPAR! Basic.......
Magnus
QUOTE (LimpFish @ Jan 23 2003, 14:21 )
/me har bara en P3 733MHz 128MB RAM me Riva TNT2 ULtra... duger verkligen INTE för AA :(

EXAKT som mig smile.gif
snake
Det är är vad som krävs enligt AA:s hemsida:

A: The recommended requirements for the game are:
Pentium4 1.4GHz (or equivalent)
256MB RAM
WinME/2000/XP
DirectX8.1
64MB GeForce2 or similar 3D card
1GB disk space
4x CD-Rom (CD version only)
EAX 3.0 compatible sound card
NVIDIA® nForceTM or other motherboards/soundcards containing the Dolby® Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio.
Broadband network connection

The minimum requirements for the game are:
Pentium3 766 (or equivalent)
128MB RAM
Win98/ME/2000/XP
DirectX8.1
32MB vid card supporting hardware T&L
600MB Hard Drive free space
4x CD-Rom (CD version only)
DirectX 8 compatible sound
56k modem or better
NVIDIA® nForceTM or other motherboards/soundcards containing the Dolby® Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio.
LimpFish
QUOTE (Fänrik F @ Jan 23 2003, 15:35 )
Vad farao är T&L?

Fänrik F, som inte har vuxit upp med en joy-stick i näven och hade den ytterst fräna ABC 80 från Luxor på gymnasiet.....kolla! Bollen HOPPAR! Basic.......

T&L står för Transform & Lightning... som e nån slags funktion som ens grafikkort måste stödja för att spelet ska funka... mitt graffekort gör ej detta :(

QUOTE (LimpFish @ Jan 23 2003, 14:21 )
/me har bara en P3 733MHz 128MB RAM me Riva TNT2 ULtra... duger verkligen INTE för AA  

EXAKT som mig  

jaså? du har inte oxå hyrdator från ABB lr? :P min e d nämligen...
Minki
Laddade ganska nyss hem AA. Ganska lurigt men jäkligt kul!
Magnus
QUOTE (LimpFish @ Jan 24 2003, 14:32 )
jaså? du har inte oxå hyrdator från ABB lr? :P min e d nämligen...

Nix, köpte min. Är sugen på en ny, men som alltid känns det som att man kastar penningarna i sjön när man ska köpa ny dator. Toppmodern vid köptillfället, outdated efter ett-två år. Kör med Xbox nu istället. Synd bara att AA inte finns till den :(
Isgubbe
Ny ver ute nu 1.60 B)
[Bedlam]
finns soldf clanen kvar.. kollade på hemsidan...

senaste nyhet för 6-7 månader sen.. ?

unsure.gif
Max
Jodå, den finns kvar. Dock har ledaren för klanen lite mycket att göra för tillfället. Han har lovat att han ska uppdatera hemsidan snart.
BJK
Vilken adress har den hemsidan?
Fågel Fenix
Hihi, spela datorspel. Det var tider det camo.gif laugh.gif

har fått flickvän, vet inte riktigt vart tiden tar vägen.. mad.gif

jag som hade skjutit in mig på skjutbanan så bra biggrin.gif
Dharus
QUOTE (Fågel Fenix @ Mar 20 2003, 11:59 )
Hihi, spela datorspel. Det var tider det  camo.gif laugh.gif

har fått flickvän, vet inte riktigt vart tiden tar vägen..  mad.gif

jag som hade skjutit in mig på skjutbanan så bra  biggrin.gif

He, skaffa flickvän som lirar också ?
Max
BJK, http://www.soldfplutonen.has.it/
BJK
Thanx!
Cinnes
Cinnes anmäler sig för tjänstgjöring! salute.gif
Nestor
Detta var mig en riktig relik!
Nåja, kan väl ta och sparka upp den till ytan.

Spelar någon fortfarnade AA?
Tankade ner det nu, och tänkte att det kunde vara nice att ha någon att köra med
Tivaljör
Läst här?
wide
jag kan inte registrera mig på AA får inte tillbaka nått mail med lösenord :banghead angry.gif
Någon som vet hur fan man ska göra?
De värkar inte som att man kan gå vidare i träningen utan att ha registrerat sig heller.
Nestor
QUOTE (wide @ Jan 16 2005, 12:58 )
jag kan inte registrera mig på AA får inte tillbaka nått mail med lösenord :banghead angry.gif
De värkar inte som att man kan gå vidare i träningen utan att ha registrerat sig heller.

Samma problem här...
snake
QUOTE (Hendrix @ Jan 16 2005, 14:22 )
QUOTE (wide @ Jan 16 2005, 12:58 )

Samma problem här...

Problemet kan vara att servrna som ska "godkänna" din ansökan kan ha varit nere. Det är bara att prova igen, om du vill se statusen på servrarna så gå till AA Support server status
Lockwed
Installerade och började genomföra tränings grejjerna idag.
Har kommit till SF träning där man skall smyga sig förbi vakter med übermegakillerninjaögon som ser en flugskit genom 8 buskage.

Är det överhuvudtaget ngn som har klarat den biten av träningen och isådanafall HUR??? blink.gif

Jag börjar bli smått frustrerad... *sliter mitt hår och bryter av mitt sdram på mitten*
Tivaljör
Testa med tålamod.
Om en Opfor börjar ropa, har du antagligen kommit för nära och bör backa alt. ligga still ett tag.
Man kan krypa hela vägen utan att ha "Turbo" på soldaten (utom vid tornet efter checkpoint B där man måste ha "Turbon" aktiverad, annars blir man upptäckt i sökarljuset)...

@JohanHgg: Testa med att starta om routern
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.