Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Their war. Our world
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Dagrummet
Pages: 1, 2
stefanf
Är det bara jag som missat att den här var på gång? surprise.gif

Man kan bara hoppas att dom inte strular till det med massa kärlekskladd, utan att det blir pang på. Trailerserna (uh?) ser lovande ut. smile.gif
Status quo
Först tänkte jag att pff transformers är väl en barnfilm.. det kan ju inte bli nå intressant.. men den där trailern såg jäkligt häftig ut iaf... kanske får undersöka saken närmare... man lekte ju rätt mycket med dom när man var lite dribble.gif
stefanf
När jag såg att en ny Transformers-film var på gång trodde jag också tecknat, fast häftigare än förr. Men nu finns ju tekniken. Som sagt, om dom inte strular till det för mycket med mellanmänskliga relationer kan det här nog bli rätt så häftigt.
Amfibieslusken
Om jag har missat det? Vi kan väl säga som så att jag har hängt med i utvecklingen av den här filmen i snart två år. Detta är mitt livs mest efterlängtade film, och det säger väl allt. dribble.gif

/Slusken som har hängt med i Transformers sedan det började 1984
Danne
Den är ganska tungt understödd av amerikanska försvarsmakten, så det kommer vara en hel del hårdvara från den är jorden att titta på med...
Yohn
Fan de är snart alltså! Jag längtar som fan alltså. Jag älskade transformers när jag var liten, dagis FTW! happy.gif
J-Star
Min första tanke när jag såg Citroen C4-reklamen var att "Nu är det dags..." för en live-action Transformers film. Och tydligen var det redan på gång då. smile.gif

/J
Sperens
Tack snälla stefanf, du har visat mig ljuset! dribble.gif
Kan bara hålla med föregående talare, hur fan kunde jag missa att denna var på G?!
Kimster
Sitter lite bredvid amfslusken.. precis som han och många andra i vår generation så är man uppväxt med de där små robotarna... och har alltid fascinerats av dess värld, så filmen, även om det blir B-rulle, kommer jag att se med respekt, vördnad och hög av nostalgi.

Lite synd att det inte är "original"designen på dom.. men men... man kan väl inte få allt.

grimlock you are my hero wub.gif
stefanf
Jag tror jag såg Transformers första gången runt -93 -94 någonting. Det visades på en av filmkanalerna jag hade då, om jag minns rätt. Har aldrig ägt någon Transformer "live", men tycker dom är helballa.
Jag tror designen kommer funka finfint av det man sett på trailerserna, dom måste ju se "riktigare" än i den tecknade varianten.

Kommer att se, oavsett recensioner. smile.gif
M203
Nu har det kommit en trailer där man får se lite mer! Kommer definitivt att se denna rulle! Ni som var inne på Citroen reklamen är inte helt fel ute!

Exclusive trailer är den som gäller!
http://movies.yahoo.com/feature/transforme...FILpfouv_JfVXcA

/P
Yohn
QUOTE (M203 @ May 20 2007, 17:54 ) *
Nu har det kommit en trailer där man får se lite mer! Kommer definitivt att se denna rulle! Ni som var inne på Citroen reklamen är inte helt fel ute!

OMG! OMG! Den är så cool! surprise.gif Måste verkligen se filmen på premiären. Spiderman... släng dej i väggen, transformers är tillbaka! Ang. Citroen... kör inte nissan också "transformers" stuket på sina reklamer?
J-Star
QUOTE (M203 @ May 20 2007, 17:54 ) *

/me dregglar. surprise.gif

Så... djävla... snyggt! Ges fem "Måste Ses" av fem möjliga.

EDIT: Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

/J
stefanf
Så härligt att se. Det här kommer att bli bra!
Stillbilderna visar också vilka av botarna som är med. Jag märker att jag inte är tillräckligt hardcore när jag endast känner igen ett par stycken. smile.gif
Maul
Soundwave är inte med blyg.gif

Soundwave: superior, Constructicons: Inferior.
Kimster
gaah.. orgasm!!
Maul
QUOTE (Kimster @ May 21 2007, 14:26 ) *
gaah.. orgasm!!

Ska vi övergå till "vem är din favorit Transformer"? tongue.gif

Me Grimlock not nice Dino. Me bash brains!
stefanf
Men det är väl som med andra filmer (Spiderman, X-Men, Batman...), man har med ett par i första filmen. Sedan kommer resten i uppföljarna. banan_rock.gif
Amfibieslusken
Herre jesus. Jag som trodde att jag var den största Transformersnörden i Sverige. Det har släppts fler trailers än de ni har sett här. Otaliga TV-spots och ytterligare två varianter av trailern som lades ut senast. Jag kan se dem om och om igen. banan_rock.gif

De flesta nyheterna brukar dyka upp här

Fler trailers finns här
Mr_Confused
I vanliga fall är jag inte sådär jättedragen till serietidnings-filmer, men efter att ha sett den där trailern måste jag nog se filmen. Så snyggt!
Kimster
oooh det här är så mycket mer än en vanlig serietidningsfilm.. det här är större än He-man, stålmannen, batman större än nått spindeltjafs och andra krimskrams som kommit ut som leksaker. ... är det någon leksak som någonsin hotat Lego så är det Transformers.. wub.gif asbra tv-tecknat, asbra leksak, helt okej serietidning..

och nu blandar man Michael Bay men Steven Spielberg och George Lucas lilla företag ILM.. de där två brukar lyckas rätt bra..
J-Star
QUOTE (J-Star @ May 21 2007, 00:48 ) *
Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

Nå? Har ni lyckats hitta påskägget än då? wink.gif

Om inte kommer ledtrådar här:

Magnus Uggla + http://youtube.com/watch?v=2j3o9nRa-Zc + http://youtube.com/watch?v=fB0_vJUc3o4

/J
Yohn
Starscreen har alltid vart min favvo. Han ger ltie intriger i serien. Sen att bara att se trailen där han flyga och transformera sej i luften ser så jävla coolt ut. happy.gif
stefanf
Nu är det här förmodligen den här trailern den jag sett flest gånger (i alla fall på ett antal år).
På väg hem från innebandyn igår satt jag och fantiserade om hur vissa bilar skulle bli som transformers... dags att söka? Malajn.gif
Berg
QUOTE (J-Star @ May 22 2007, 11:25 ) *
Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

Magnus Uggla + http://youtube.com/watch?v=2j3o9nRa-Zc + http://youtube.com/watch?v=fB0_vJUc3o4

/J
...................................
........................
............

jag fattar ändå inte banghead.gif
J-Star
QUOTE (Lilla Sebbe @ May 31 2007, 22:07 ) *
QUOTE (J-Star @ May 22 2007, 11:25 ) *

...................................
........................
............

jag fattar ändå inte banghead.gif

Ljudet... de har tagit med ljudet ifrån då de förvandlar sig. Det ljudet hörs 4 sekunder in i både film-klippen. Det hörs tydligast då Optimus förvandlar sig.

/J
Berg
Gah, upptckte det, men tänkte inte att det var påskägget banghead.gif
Nestor
Inte för att jag är insatt i transformers. Men den här filmen måste jag se smile.gif

/me letar upp de gamla transformersleksakerna.
709
Jag var aldrig vidare insnöad på Transformers. Kollade serierna några gånger på Superchannel och Sky när kabel-TV var nytt. Men jag var mer inne på LEGO. Som ju också är en sorts transformer.

Efter att ha sett

"Exclusive trailer är den som gäller!
"

så vet jag att jag ska se den. Robotar som åker inlines på motorvägen och skrotar bussar. Robotar som skruvar sig i luften a la HongKongAction.

Bio - ja!
stefanf
Här berättar Alex Kurtzman och Robert Orci mer, bl.a. vilka som är med.

Autobots:
Optimus Prime
Bumblebee
Jazz
Ratchet
Ironhide

Decepticons:
Megatron
Barricade
Blackout
Bonecrasher
Brawl
Starscream
Frenzy
Skorponok
optimus
asch att inte ultra magnus var med i autobots....som ni ser på mitt nick så kan ni nog ana vem min favorit är och hur pass skadad jag är i huvet rolleyes.gif biggrin.gif
Amfibieslusken
QUOTE (optimus @ Jun 26 2007, 22:53 ) *
.....och hur pass skadad jag är i huvet rolleyes.gif biggrin.gif

Tsss. Du är en n00b i jämförelse med mig banan_rock.gif
Maul
På måndag är det dags. Jag har pratat med några vänner från utlandet som sett den redan och den var MYCKET bättre än de förväntade sig. På nått sätt lyckades de få det hela att fungera.
jed
QUOTE (Maul @ Jun 28 2007, 13:14 ) *
På måndag är det dags. Jag har pratat med några vänner från utlandet som sett den redan och den var MYCKET bättre än de förväntade sig. På nått sätt lyckades de få det hela att fungera.

Ok, dags att samla grabbggänget och gå på bio med andra ord!

...tror inte att det är en film för frugan ;)
Maul
QUOTE (jed @ Jun 28 2007, 15:36 ) *

Gillar hon en schysst actionfilm så är det nog det tongue.gif
jed
QUOTE (Maul @ Jun 28 2007, 16:26 ) *
QUOTE (jed @ Jun 28 2007, 15:36 ) *

Gillar hon en schysst actionfilm så är det nog det tongue.gif

Som sagt, inte en film för frugan ;)
stefanf
Det verkar som det är en kärlekshistoria mellan pojken och flickan, så med lite god vilja kan du sälja in det som ett romantiskt drama.
Eventuella negativa kommentarer bemöter du med "Men älskling, jag trodde ju..." Malajn.gif

Mer klipp!!
Maul
QUOTE (stefanf @ Jun 28 2007, 18:07 ) *
Det verkar som det är en kärlekshistoria mellan pojken och flickan, så med lite god vilja kan du sälja in det som ett romantiskt drama.
Eventuella negativa kommentarer bemöter du med "Men älskling, jag trodde ju..." Malajn.gif

Mer klipp!!

Med efterföljande bieffekt av en plats på soffan? tongue.gif
stefanf
Några leksaker från Hasbro.
Om ni hittar fler, posta gärna.

Jag är lite besviken på att Optimus i leksaksform inte verkar innehålla "10.108 parts" (Michael Bay). laugh.gif
Amfibieslusken
Give me the allspark and you may live to be my pet.
stefanf
Och - om du har för lite att göra i sommar: Bli din alldeles egen transformer wacko.gif
stefanf
Jahapp (hakar in tummarna innanför hängslena, vickar fram och tillbaks på fotbladen och putar med magen), då var biljett bokad... tills imorgon tisdag 3/7.
Första gången jag går på en "smygpremiär". smile.gif
stefanf
City: En högljudd cineastisk härdsmälta.

City gav filmen betyget 1 st. C av 5 möjliga och förklarar handligen: "Transformers är i alla de där actionleksakerna som transformeras till robotar."
och
"är ungefär lika skräckinjagande som en vresig Herbie"

Jag får känslan av att vi som vet att det faktiskt fanns en story innan leksakerna kommer ha större utbyte än Jenny Örnbom. smile.gif

Återkommer senare i kväll med mitt eget tyckande.
VMI2002
Laste en recension i den lokala tidningen idag (Washington Post).

Transformers fick apdalig kritik.....
Amfibieslusken
Vem bryr sig egentligen om vad kritikerna tycker? Precis som StefanF säger så är det främst vi som är uppvuxna med serien/leksakerna som kommer att uppskatta den mest.
Turambar
Jag tyckte den var bra i alla fall (såg den igår) och IMDB ger den 8.3.

Visst, det kanske inte är världens mer utvecklade handling, det är trots allt en actionfilm. Troligtvis det journalister är negativa på, det skulle inte vara första gången i så fall.
Larsleo
Säg nån gång en actionfilm fått bra betyg av filmkritiker?
För att få bra betyg så ska det ju vara en handling som ingen förstår och helst inget action alls... *fördomar*

Jag tror Transformers är bra och klippen som finns lindrar inte suget att se den banan_rock.gif banan_rock.gif
stefanf
Tyvärr måste jag säga att jag blev ganska besviken. sad.gif

Första 20-30 minuterna, då är den riktigt bra, och visar hur bra den skulle kunnat bli.
Så långt så är det faktiskt en story, och man är intresserad. Men sedan presenterar Autobots sig för huvudpersonerna och filmen förvandlas till en... slapstick-komedi(!). blink.gif
Som tur är går det över efter ett tag och det blir istället bara högljutt, dålig dialog och tyvärr också ganska ointressant.
Visst plotten kan man inte kräva mycket av, den var ok som den var, men på det hela taget blev inte bra.

Om den långa bra trailern får ett betyg på "SSSS" (av fem möjliga S) så får filmen "Ss" i betyg.

Tänker inte gå in på detaljer innan fler sett den. Men dom av er som likt mig hade höga förhoppningar efter trailern - sänk dom ett par snäpp.

Bästa robot? Frenzy! banan_rock.gif
Sgt1clHansson
Suck... personligen tänker jag instämma med Southpark-grabbarna
"...Why does Michael Bay get to keep on making movies"
stefanf
@ Hansson.
Bra att jag inte är ensam.
Den fick 3 kors i Aftonbladet, och J-O Andersson brukar ha ungefär samma smak som jag.
Har försökt komma på vad som gjorde att jag inte tyckte om den. Tekniskt sett så funkar den ju ganska bra, och som sagt, storyn i sig är det inget fel på.

Här är några saker tror jag som förstörde lite för mig. Tror inte att det blir några direkta spoilrar.

- Tempot. Börjar bra, medan sedan blir det ett "clown-avsnitt" där det känns som att man bara vill visa upp Autobotarna, hur duktig man är på CGI, men det tillför inte handlingen ett jota. Man (jag) blev irriterad.
- Spretigt. Filmen vill vara både action, komedi, romantik och teknik. Man skulle kortat ned och inriktat sig på kriget mellan botarna i första hand.
- Pompöst. När Optimus berättar att han ser godhet och bla-bla-bla hos människorna vrider jag på mig i biofåtöljen.
- Klippningen. VEM i hela friden kommer på "snilleblixten" att lägga klippet från Mars Beagle någonstans mitt i filmen??
En sådan sak ska man väl börja filmen med. Nu blev det ett stort "jaså", som lätt skulle kunnat klippts bort.
- Töntigt, i en negativ mening. Jag vill inte se autobotar som dansar, eller fånar sig med kommentarer som "jag ville bara visa honom mina kanoner".
- Slaget mellan bottarna. Alldeles för stökigt. Istället för att njuta måste man försöka koncentrera sig på vem som är vem.
- Karaktärerspresentationen. T.ex. Starscream får alldeles för lite tid (högst personligt tyckande dock). Men också - Megatron säger någonting till Starscream som alla som sett Transformers tidigare fattar, men en ny tittare lär nog undra vad han missat tidigare i filmen... ni förstår när ni ser det.

Inget bra då?
Jo visst.
- Bottarna funkar. Dom är "verkliga".
- Som sagt, första 20-30 minuterna är riktigt bra. Tyvärr verkar både regissör, producenter, manusförfattare och klippare gått på kafferast efter det.
- Decepticons har inga problem med att döda människor.
- Frenzy.

EDIT: vet inte hur man ska rädda en förmodad del 2. Bryan Singer kanske?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.