Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Their war. Our world
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2
Maul
Måste säga att jag gillade den. HUmorn var riktigt bra enligt min åsikt men jag är uppvuxen med sådan humor laugh.gif Men alldeles för lite fight mellan Optimus och Megatron. Och Starscream som är så jäkla cool i serien fick knappt nån tid alls i filmen sad.gif
stefanf
Tidningarna håller på att tjata om att Transformers är leksakerna som blev tecknad serie, som nu blivit spelfilm.
Kom inte de tecknade TV-serierna först, sedan leksakerna osv?
Amfibieslusken
Nope, leksakerna kom först. Serien var en "reklamfilm" för leksakerna.

Jag älskade filmen. Jag hade i princip väntat i 24 år på det här och det var värt väntan.
stefanf
Där ser man. Då har dom inte haft så fel som jag trodde.
J-Star
QUOTE (Amfibieslusken @ Jul 8 2007, 09:44 ) *
Nope, leksakerna kom först. Serien var en "reklamfilm" för leksakerna.

Så är det med det mesta av dessa serier. Filmerna/serien är i pratiken enbart ett medel för att sälja leksakerna. Se bara på M.A.S.K, He-Man och liknande.

/J
optimus
var och såg filmen ikväll...måste ändå säga att efter dom till stor del negativa inläggen här så tyckte jag ändå att de var en helt okej film!
visst den följer inte storyn till punkt och pricka, nog till stor del beroende på att dom enda som skulle se den då vore hardcore fans av
transformers och inte vanliga svenssons.
tycker ändå att dom sytt ihop filmen rätt bra, visst lite väl mycke tonårs-testosteron i luften men lite sånt är de ju i serien också.
ska man se den och inte är inbitet fan så är nog bio ett måste....blir nog inte i närheten samma upplevelse i soffan hemma.
min fem öre.

betyg: banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif /10
Yohn
QUOTE (stefanf @ Jul 4 2007, 12:20 ) *
Tyvärr verkar både regissör, producenter, manusförfattare och klippare gått på kafferast efter det.

Håller med dej Stefan alltså. Jag tyckte personligen att filmen var bra men att de var mycket som saknades och att vissa kunda tagits bort. Väldigt mycket humor kunde tex vart borta. Jag trodde de här skulle vara värsta katastroffilmen/krigsfilmen men så vart de inte.

Starscream... med lugnt de kollaste förvandligsscenerna fick ingen stor roll alls som jag hade väntat mej. Konflikterna mellan megatron och starscream var näst intill bortflugna. men men... kidzen kommer älska den. Hoppas 2an är tio gånger bättre!!!! (om den nu kommer)
Status quo
Jag tyckte filmen var riktigt bra. Den var väldigt actionladdad när det väl small på och det var inte mycket tid för romantik och djupa samtal utan snarare en mer konstant ström av action.
De bra delarna:
Extremt coola effekter. Utan att spoila så är det en scen där en hercules attackerar med 105or vilket nästan fick mig att börja gråta för det var så vackert.

Jäkligt snygga transformationer

Ganska bra beskrivning av situationen och historien i övrigt

Rolig humor!

En del överraskningar

De dåliga delarna:
Ibland töntiga dialoger med en massa "människor är så fina varelser" och "jag ska offra mig för det stora hela, och ni alla är så himla duktiga små robotar"

Svårt att hålla isär autobots och decepticons när de var i "robotform" efter som de var ganska snarlika, speciellt i närstriderna.

Väldigt enkelspårig lösning på problemet och många som anser slaget förlorat även fast de egentligen håller på att vinna.

Och ett par funderingar VARNING FÖR SPOILER!!!!!!!!!

Borde inte kuben kunnat hela bumblebee när han vart skadad? Det gjorde den ju med den lilla cd spelar roboten?
Och varför blev alla saker som kuben förvandlade till robotar automatiskt onda? Hur blev autobotsen isf goda?

edit:
Och till spoiler använder vi spoiler-funktionen...

//Yman, BlåGul
simon
Lätt värt 90 spänn, en film som borde ses på bio!

Årets bästa actionfilm, helt klart!
SemperMetamContingimus
Jag tyckte filmen var riktigt cool!

Visst det var inte riktigt så mkt krig mellan robotarna som jag hade väntat mig, men jäklar vilka effekter de hade stundtals. Som någon sa tidigare, när C-130 pangade 105or var det ju som "poesi i rörelse" tongue.gif
stefanf
DVD ute. Någon som sett? Tillför den tillräckligt mycket för att köpa/hyra?
Maul
QUOTE (stefanf @ Dec 20 2007, 08:37 ) *
DVD ute. Någon som sett? Tillför den tillräckligt mycket för att köpa/hyra?

Det tycker jag absolut. Köpte den häromdagen och har njutit för fulla slantar biggrin.gif
Spartacus
Transformers...

Ja, såg filmen för några månader sedan på luckan. Tyckte inte så bra om den då. Trots att Transformers verkligen var THE BIG THING för mig när jag var mindre. Sen såg jag filmen igen förra veckan. Kom på varför jag inte gillade den så mycket. Jag hade ju givetvis somnat första gången jag sett den!

Så nu i efterhand efter att ha sett HELA filmen, så är jag faktiskt lite imponerad av Michael Bay. En person som har pumpat ut så mycket skit gjort någonting som faktiskt är G+

Helt otroligt, fan, filmen var t.o.m. lite rolig ibland också.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.