Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kampsportare
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Hinderbanan
Pages: 1, 2, 3
losec
@The Swede

Hur gick det på KM? Hade du roligt?
The Swede
QUOTE (losec @ May 26 2008, 10:20 ) *
@The Swede

Hur gick det på KM? Hade du roligt?

Jag skrev fel innan, det börjar idag.
Ska strax åka ner så ungarna får tävla innan jag själv ska få stryk av tre svartbältare. rolleyes.gif
The Swede
Då ska vi se.
Idag körde jag 6 matcher.
Den första gick mot en grönbältare från Ju jutsu.
En bastant kille på 120 kg som jag aldrig lyckats vinna mot på träning.
Jag lyckades dock få ett halslås på honom så han klappade av, till min stora förvåning.
Nästa match var mot en ung gulbältare från judon.
Samma halslås och även där avklapp.
Efter det kom fyra förluster, mot tre svartbälten och en grönbältare.
Svartbältena hade jag räknat med att förlora mot men dom fick iallafall kämpa, sista matchen, mot min tränare, hade jag kramp i vaden men han fick ändå jobba innan han kunde få en fasthållning.
Nu har jag tre matcher kvar där jag räknar med en säker vinst mot ett gulbälte från ju jutsun och förhoppningsvis minst en vinst till men det är mer osäkert.

The Swede pansar2.png
http://www.och.nu/yoi/
DaRaven
QUOTE (The Swede @ May 26 2008, 20:33 ) *
Då ska vi se.
Idag körde jag 6 matcher.
Den första gick mot en grönbältare från Ju jutsu.
En bastant kille på 120 kg som jag aldrig lyckats vinna mot på träning.
Jag lyckades dock få ett halslås på honom så han klappade av, till min stora förvåning.
Nästa match var mot en ung gulbältare från judon.
Samma halslås och även där avklapp.
Efter det kom fyra förluster, mot tre svartbälten och en grönbältare.
Svartbältena hade jag räknat med att förlora mot men dom fick iallafall kämpa, sista matchen, mot min tränare, hade jag kramp i vaden men han fick ändå jobba innan han kunde få en fasthållning.
Nu har jag tre matcher kvar där jag räknar med en säker vinst mot ett gulbälte från ju jutsun och förhoppningsvis minst en vinst till men det är mer osäkert.

Grattis! Ser ju bra ut biggrin.gif Vi får väl fixa ett BG-mästerskap vid tillfälle ;)
The Swede
Idag var det så dags för graderingen.

Vi var fem som skulle graderas, tre till 4 kyu, orange bälte och två till 5 kyu, gult bälte.
Graderingen tog ungefär 2 timmar och hölls i ganska högt tempo.

Här blockerar jag ett rakt slag mot ansiktet.

Efter genomförd gradering tilldelas jag diplom och mitt nya bälte.

Gänget som graderades samt vår tränare.

The Swede pansar2.png
losec
@The Swede
Då får man säga grattis till graderingen! Några nya mål uppsatta?
The Swede
QUOTE (losec @ May 30 2008, 16:26 ) *
@The Swede
Då får man säga grattis till graderingen! Några nya mål uppsatta?

Tack.

Mina mål ligger kvar enligt tidigare, grönt bälte och en D-licens till nästa sommar.
Det som tillkommit är att jag ska försöka vinna någon match mer under klubbmästerskapet i höst än vad jag gjort nu.

The Swede pansar2.png
The Swede
Idag var det finalomgång i klubbmästerskapet.

Min yngste son hade kvalat vidare i barnklassen och slutade som trea.
Själv gick jag också vidare till finalomgången, detta hade jag dock missat så jag fick snabbt åka hem och hämta min utrustning och svida om.
Vi var fyra i finalomgången, jag och tre svartbälten. Man kände ju pressen om man säger så.
Första matchen gick jag mot Andreas, svart bälte 2 dan judo. Andreas är regerande klubbmästare sen fem år tillbaka så det var bara att bita ihop och försöka överleva så länge som möjligt.

Här har jag ett skenbart övertag. Åkte dock på en fasthållning efter 4-5 minuter som jag inte kom ur och därmed vann han matchen.
Fick sen köra match om tredje pris mot min tränare, svart bälte 1 dan ju jutsu och den matchen slutade på samma sätt som min första.

Här håller jag på att åka runt på rygg, det var dock inte i detta läget jag förlorade.
Jag är dock nöjd med min insats, dom fick kämpa rejält och jag har lovat min tränare att jag ska klippa honom på KM i höst.
Nu är det en vecka kvar innan sommaruppehållet och jag fasar redan för att spendera tre månader utan ju jutsu.
Får nog smita ner själv och tjuvträna lite. rolleyes.gif

The Swede pansar2.png
The Swede
Nu är sommaren snart slut och om tre veckor kör terminen igång.
Det har dock inte varit helt träningsfritt under sommaren då vi kört gemensam träning varje onsdag, både Judo och Ju Jutsu tillsammans.
Det har blivit mycket ne wasa under sommaren men det är bra, har lärt mig en hel del som jag förhoppningsvis får nytta av i höstens KM.
Utöver onsdagträningarna har jag och min tränare kört några egna pass när vi känt abstinensen krypa på.

Nu är det bara att ladda för att gradera till orange bälte efter halva terminen och sen köra hårt för att fixa det gröna bältet till nästa sommar.

The Swede pansar2.png
Bengal
Krav Maga, sedan ett år tillbaka, har legat lite på lat sidan i vår, men i höst kör vi på nytt igen.

I Krav gäller gatans lag! biggrin.gif
Topic
MMA 2 pass i veckan, nu är jag mest småtrasig, sedan ett år. Om någon vet en bra klubb i Halmstad vore jag glad då jag ska läsa SOU där...
Mattan
QUOTE (Arv @ Jul 31 2008, 19:10 ) *
MMA 2 pass i veckan, nu är jag mest småtrasig, sedan ett år. Om någon vet en bra klubb i Halmstad vore jag glad då jag ska läsa SOU där...

Vet att det var dåligt med MMA klubbar för 3 år sedan när jag pluggade på HH. Då fanns det bara en liten klubb som leddes av någon student och de hade väldigtfå medlemmar, oklart om den finns kvar.

Ny fråga: Någon som känner till ngn Krav Maga klubb i Halmstad med omnejd?
Bengal
QUOTE (Mattan @ Jul 31 2008, 19:56 ) *
QUOTE (Arv @ Jul 31 2008, 19:10 ) *

Vet att det var dåligt med MMA klubbar för 3 år sedan när jag pluggade på HH. Då fanns det bara en liten klubb som leddes av någon student och de hade väldigtfå medlemmar, oklart om den finns kvar.

Ny fråga: Någon som känner till ngn Krav Maga klubb i Halmstad med omnejd?

Närmsta klubb är i Helsingborg eller Göteborg.

Men om det är så att ni är ett gäng som är sugna att blida klubb. Ta då kontakt med Tommy Blom på Krav Maga Academy GBG, det finns säkert ett gäng officerare som håller på där nere och kör skyddsvakts utb med vpl och så.
losec
QUOTE (Arv @ Jul 31 2008, 18:10 ) *

Om du inte redan vet om det: Brasa Halmstad
stefanf
Jag har funderat på att åtminstone en kväll i veckan börja träna något som får kroppen lite mjukare.
- Vad är skillnaden på Judo och Ju-Jutsu?
- Vilket passar "bäst" om man bara ska träna ca. en gång i veckan?
- Om man ser till självförsvarsvärde (ute på stan en lördagkväll motsv.), vilken av sporterna ger resultat fortast?
DaRaven
QUOTE (stefanf @ Sep 2 2008, 10:37 ) *
- Vad är skillnaden på Judo och Ju-Jutsu?

Ju-jutsun innehåller även inslag av slag- och sparkar. Som en trevlig kombination av judo och karate.
Jag tycker personligen att det är en mycket omväxlande och rolig sport.

Vad gäller självförsvarsbiten så.. Tja, jag har själv erfarenhet av att använda ju-jutsun skarpt några gånger. Och det är inte alltid helt lysande att ta fighten ner på marken vilket är lätt att göra när man tränat ju-jutsu/judo i min erfarenhet. Det funkar jättebra när man är en mot en.. Men har din motståndare vänner som står upp så kan det lätt sluta med ambulansfärd för din del.

Generellt så är jag inte övertygad om förträffligheten av att använda en kampsport med mycket regler på gatan, när adrenalinet börjar pumpa och man går tillbaka på ryggmärgsbeteende så finns risken att man gör precis som på träning - tillsammans med en massa antaganden om vad din motståndare får och inte får göra.

Själv ska jag antagligen börja köra lite krav maga i under hösten.
stefanf
Jag springer helst i första hand. smile.gif
Men - om det skulle knipa kan det vara bra att ha några mer knep, än att bara försöka göra illa sådär i största allmänhet.
I första hand vill jag ha det som träning, komplement till innebandy, promenader, lite gym och allt fysiskt vi gör inom vården.
Låter som Ju-jutsu är mer intressant än Judo i mitt fall.
losec
Beroende vad du vill få ut av din träning så kan ju ett självförsvarssytem vara av intresse. De två sporterna du tar upp är som sagt kampsporter och inriktar sig på kamp en mot en med regler. Vad det gäller ju-jutsu finns det många varianter, en del som är inriktade på självförsvar.
En sak att tänka lite på kan vara skaderisken. Judo anses ofta som förhållandevis skadligt och är väl den kampsport som statisktiskt sett ger mest allvarliga skador. Personligen tycker jag att träna judotekniker är lite obehagligt då man ofta har en tendens att landa fel. En judoka må väl rätta mig angående detta!

Ett annat tips att titta närmare på är Thaiboxning. Detta kan ge ett hyggligt mått av självförsvar, samtidigt som man tränar fys och smidighet. Hur "hårt" det är och hur mkt man lägger ner på smidighet varierar från klubb till klubb. Den "klassiska" grunden brukar vara mkt grundteknik och mjuk och lugn sparring.

Men, det viktigaste som jag ser det är att du trivs med vad du gör. De flesta klubbar brukar ha prova på träningar vid början av höst respektive vårtermin. Prova på vad som finns lokalt och se vad du gillar.
The Swede
Judo och Ju jutsu kommer från samma gren på Budo-trädet.
I dagsläget har dock judo utvecklats mot en ren tävlingsidrott medan ju jutsu inriktar sig mer på självförsvar.
Det finns iofs en hel skrälldus med varianter på ju jutsu så undantag finns.
Vill du ha en både allsidig och rolig träning kan jag rekommendera ju jutsu, man går ner i vikt också. Själv har jag minskat 11 kg sen i januari.
http://www.budo.se/
http://www.ju-jutsu.se/
http://www.judo.se/

The Swede pansar2.png
DaRaven
Ju-jujutsun räddade eventuellt livet på mig i somras dessutom, eller iaf från en betydligt längre sjukhusvistelse. Blev attackerad med kniv rakt framifrån, och reagerade instinktivt med en knivpareringsteknik från gult eller orange-bälte.. Kommer inte ihåg då det var 13 år sedan jag lärde mig det smile.gif Hur som helst fick jag bort kniven från kroppen, och klarade mig med ett skärsår i handen. Att han sedan fick in den i benet senare är en annan femma - hellre det än magen iaf biggrin.gif
Krook
Jag har nyss kommit hem från en Aikido-träning. Nu var det min son som provade på och han tyckte det var riktigt skoj. Själv så vill jag få till någon form av Krav Maga.

/K
Slugg
Jag har tidigare tränat både Judo, Ju-jutsu, Aikido och Iai-do.
Den som ger effektivast självförsvars träning är enligt min erfarenhet Ju-Jutsu. Bäst Kondition och styrka Ger Judon.
Bäst mental träning och avslappning ger Iai-do. Men min favorit hitentills är Aikido jag gillar de mer stiliserade teknikern och flexibiliteten samma teknik kan användas för att försiktigt kontrollera alternativt döda bara genom att ändra minimalt på hur tekniken utförs, dessutom så är det snyggt smile.gif

Tyvärr så har jag inte tränat regelbundet på 10 år så jag bestämde mig för att göra något nytt. Så jag har precis börjat träna Krav-Maga och det är verkligen motsatsen till Aikido fult skitigt enkelt och effektivt, jag älskar det....
stefanf
Ska gå till prova-på-ju-jutsu på måndag. banan_rock.gif
samurai
måste fråga bara, kan man köra med judodräkt när man ska träna brasiliansk jiu-jitsu? smile.gif
(stavning? :S)
The Swede
QUOTE (samurai @ Sep 8 2008, 20:52 ) *
måste fråga bara, kan man köra med judodräkt när man ska träna brasiliansk jiu-jitsu? smile.gif

Ja, en gi är en gi är en gi...........
stefanf
Kul!
Bra introduktion, med som jag uppfattade det, kunniga lärare. Och istället för att bara börja från början, fick vi även prova på sådant som ska komma om 2-4 år. Jag planerar att fortsätta med detta.

Betyg: 4 1/2 uppvridna händer bakom ryggen. smile.gif
losec
QUOTE (The Swede @ Sep 9 2008, 05:05 ) *
QUOTE (samurai @ Sep 8 2008, 20:52 ) *

Ja, en gi är en gi är en gi...........

Nja, bror nog lite på vad det är för gi. T ex olämpligt att träna judo/bjj i en gi avsedd för karate eller liknande. Dessa är ofta mycket mera ömtåliga då de är gjorda för andra endamål.
Men en judo-gi i bjj är funkar fint. Enda riktigt stora skillnaden mellan dem är "modet" och tillverkare.
samurai
okejokej, tackar så mycket, tränar nämligen mma 2 ggr i veckan, kommer bli 3 när jag skaffat mig en sån dräkt så man kan vara med på bjj..
sjukt bra träning o rolig!!!
Sjöbevakaren
Har precis börjat med Jujitsu. Var rejält trött efter passet (90 min) Plus att jag fick bankat sk**en ur mig av folket som faktiskt visste vad de höll på med. Kan tilllägga att jag har tränat Shotokan Karate i 1 år så jag har iaf lite koll på kampsport.

-----OT------
Glömm ALLDRIG att stretch både före och efter passed. Jag glömmde det förra gången jag tränade jujutsu. Jag hade ont i kropen i 2 dagar efteråt.
-----Slut OT-----
stefanf
Ang. dräkter.
För mig som nybörjare, och eftersom jag inte vet om jag kommer ämna resten av mitt liv åt detta: tror ni att någonting sånt här räcker. Åtminstone två år eller så?

Alltså - vad är era erfarenheter av billigare dräkter jämfört med dyrare?
joppe
QUOTE (stefanf @ Oct 7 2008, 20:03 ) *
Ang. dräkter.
För mig som nybörjare, och eftersom jag inte vet om jag kommer ämna resten av mitt liv åt detta: tror ni att någonting sånt här räcker. Åtminstone två år eller så?

köp en med bra kvalitet som håller att ryckas o dra i.
jag snålade när jag köpte ny till förra säsongen den gick sönder efter ett par träningar.
The Swede
QUOTE (stefanf @ Oct 7 2008, 20:03 ) *
Ang. dräkter.

Generellt brukar Budo Nord ha bra dräkter men det viktiga är att du känner på den, hur är den sydd? Verkar sömmarna rejäla? Hur känns tyget?
Själv kör jag med en Adidas som jag köpte på klubben för 600:-, efter en och en halv säsongs hård träning med mycket ne wasa ser den knappt sliten ut, mitt problem är att den missfärgats av svett och har antagit en gulaktig ton istället för den ordinarie vita.
Jag kommer att köpa en dräkt till efter denna säsongen så jag kan alternera, ha den gamla till lite mer "slit och släng" och den nya när man åker på läger etc.

The Swede pansar2.png
RescueTeam
Själv har man som vettvillig grabb testat på en massa saker inom idrotten för att få ett "bättre" leverne... banan_rock.gif

har kört Judo när man var liten grabb.
Ju-jutsu när man blev äldre
Karaten provade jag på men gillade det inte speciellt mycket, Shotokan
jag har under senare år hållt på med Krav Maga (Imi) och det är helt underbart... instiktivförsvar. dock har axeln skurit ihop och sedan operationen måste man hålla sig lugn. men för att inte skrota ihop allt för mycket så har jag börjat köra Tae Kwon Do (ITF, UNG) inte det samma, men alltid något... svårt att gå från allt är tillåtet till att endast få träffa över bältet på framsidan...

KM är förövrigt Fms val på närstrid/själv skydd nu för tiden, funkar klockrent..... den KM man kan köra privat är dock inte den militära utan civila varianten.... det finns vissa delar
Civil
Militär
Polisiär
3:e parts skydd...
dessa skiljer sig lite i momenten och slut fasen...
Hildisvin
Krav Maga lämpar sig mycket väl om man är ute efter att träna självförsvar och vill få bra resultat på ganska kort tid. Det som jag gillar med Krav Maga är själva helhetskonceptet. Man tränar inte bara själva kampmomentet utan det innefattar även en hel del psykologi, stressreaktioner och beteende tex "pre- post fight".

Störst nytta av Krav Maga tycker jag nog att man har om man har tidigare erfarenhet av någon fullkontaktskampsport. Själva sparringträningen inom Krav Maga är lite eftersatt.

Har själv förutom Krav Maga tränat brottning, boxning, thaiboxning och mma.

Tillägg: Har ni tidigare erfarenhet av kampsport så rekommenderar jag att ni tar en kurs av Jim Wagner om tillfälle ges. Vet inte när han kommer till Europa nästa gång. Men hans kurs är den bästa jag varit på när det gäller det "taktiska tänkandet" i en självförsvarssituation.
stefanf
Det blidde en "Budo Nord Shogun". Verkar som det är den vanligaste, och flera i klubben rekommenderade den.
Känns verkligen slitstark. Får se om den funkar nu nästa vecka. Krångligast var ju att få till knuten på bältet, men internet räddade mig. smile.gif
stefanf
Dags för KM ikväll. Partävling med bedömning relaterat till vilken kunskapsnivå man har, 3 övningar/grepp var. Så jag har alltså chansen att konkurera med t.ex. svartbältare. Ska bli kul. smile.gif
losec
QUOTE (stefanf @ Oct 15 2008, 09:16 ) *
Dags för KM ikväll. Partävling med bedömning relaterat till vilken kunskapsnivå man har, 3 övningar/grepp var. Så jag har alltså chansen att konkurera med t.ex. svartbältare. Ska bli kul. smile.gif

Lycka till och berätta hur det gick!
stefanf
Bättre än väntat. Vi var bara fyra par som tävlade, men vi lyckades komma tvåa. smile.gif
"Vi" var jag som har vitt bälte och en gulbältare. Tävlade mot ett grönt, ett blått och ett svart par. Vi vann våra två första matcher, men förlorade mot de svarta som vann alla sina matcher.
Hade vi (jag) hållit lika hög standard i alla matcher som vi gjorde i första hade vi förmodligen vunnit.

Tävlingen funkar som så, att varje par har 6 övningar (3 per pers) som utförs i varje match. Domare bedömer hur man utför övningarna relaterat till kunskapsnivån. Givetvis kör de med mer färg på bältena svårare övningar, för om de skulle köra samma övningar som t.ex. jag gjorde skulle de behöva göra dom med minst ljusets hastighet.

Kul tävlingsform. Litegrann samma som handikappsystemet i golf? Att proffs kan möta nybörjare "jämställt".
The Swede
Var på träningsläger i Alingsås i lördags, riktigt kul faktiskt.
Det var mitt första läger men säkert inte mitt sista.
Egentligen höll lägret på två dagar men jag och min kompis fick bara tjänstledigt på lördagen. wink.gif
Det var ungefär 80 deltagare som delades in i 4 grupper.
Varje grupp körde tre entimmespass per dag så man fick en veckodos av träning under lördagen.
Även om vi körde rätt grundläggande tekniker så fick man några små tankeställare och aha-upplevelser.

Mitt stora problem nu är att jag snöat in på BJJ och grappling men vi har ingen klubb som sysslar med sånt i lilla Mullsjö.
Visst, jag kan åka in till Jönköping men dels så tar det en jävla tid och dels är träningsavgiften betydligt högre där än här hemma.
Jag får nog nöja mig med den ne wasa-träning jag kan få i klubben.

Kommer att utöka min träning med ett pass judo i veckan bara för att få lite mer markteknikträning.

The Swede pansar2.png
losec
@The Swede
Alternativt kan du ju kolla om flera en du har intresset på klubben. Kanske då locka ut någon BJJ tränare från Jönköping ett par ggr i veckan. Rickard Bohlenius har ju varit där i krokarna en hel del det sista året/åren. Finns säkert flera kunniga i trakten.

EDIT: Stavning + att grappling är svårt att sluta med när man väl snöat in.
Junior
Tränat mon-judo två år, jujutsu kai (eller hur det stavas rolleyes.gif ) tio år, grek-romersk brottning två år, boxning en termin, Krav Maga i lumpen och därefter två år civil Krav Maga, Nosat lite på defendo, escrima, kali samt Aikido av alla saker, håller just nu på att försöka få igenom en egen stil av självförsvar i Svenska Budoförbundet (men ni aaanar inte vad mycket som ska uppfyllas och fixas och donas och trixas innan man får ha en egen stil) men projektet är lagt på is av tidsbrist. banghead.gif

"He who joyfully marches to music in rank and file has already earned my contempt. He has been given a large brain by mistake, since for him the spinal cord would fully suffice. This disgrace to civilization should be done away with at once. Heroism at command, senseless brutality, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism, how violently I hate all this, how despicable and ignoble war is; I would rather be torn to shreds than be part of so base an action! It is my conviction that killing under the cloak of war is nothing but an act of murder." - Albert Einstein
The Swede
Jaha, nu har man ju märkt att judo är ungefär lika roligt som ju jutsu, hur fan gör jag nu? rolleyes.gif
Närå, kommer att fortsätta med ju jutsun men kör ett till två pass judo i veckan beroende på hur det passar med övriga familjen.
Det kan dock göra rejält ont om man inte gör teknikerna rätt märkte jag idag.
Vi övade ne wasa och hur man tar sig ur en fasthållning.
Jag höll fast kompisen som låg på rygg och han skulle då häva/välta mig snett över sitt bröst, problemet var bara att han klämde fast mitt huvud under sin arm och körde mitt ansikte rätt ner i mattan.
Det slutade med en krokig röd näsa, ont i nacken samt blodvite ur munnen.
Det visade sig att strängen som går från överläppen till tandköttet sprack. Nåväl, jag dog ju inte iallafall. rolleyes.gif

Nästa vecka är det KM i ne wasa, säsongens höjdpunkt.
Jag kommer även att börja agera som domare så jag fick provdöma lite på träningen idag, kul men jobbigt att komma ihåg alla japanska termer.
Speciellt efter att man fått sitt huvud manglat i mattan. rolleyes.gif

The Swede pansar2.png
olaevil
QUOTE(The Swede @ Oct 7 2008, 21:20 ) *
QUOTE(stefanf @ Oct 7 2008, 20:03 ) *
Ang. dräkter.

Generellt brukar Budo Nord ha bra dräkter men det viktiga är att du känner på den, hur är den sydd? Verkar sömmarna rejäla? Hur känns tyget?
Själv kör jag med en Adidas som jag köpte på klubben för 600:-, efter en och en halv säsongs hård träning med mycket ne wasa ser den knappt sliten ut, mitt problem är att den missfärgats av svett och har antagit en gulaktig ton istället för den ordinarie vita.
Jag kommer att köpa en dräkt till efter denna säsongen så jag kan alternera, ha den gamla till lite mer "slit och släng" och den nya när man åker på läger etc.

The Swede pansar2.png

Miss färgning kan ordnas med 100% bomull dräkt och Klorin.
Adidas har väl lite Syntet i sina ?Brukar gulna av blekmedel i så fall.
Mina söner har Helvita ickemode originaldräkter som håller sig vita och rena.
MVH
Olaevil

The Swede
QUOTE (olaevil @ Nov 5 2008, 13:31 ) *
Miss färgning kan ordnas med 100% bomull dräkt och Klorin.
Adidas har väl lite Syntet i sina ?Brukar gulna av blekmedel i så fall.
Mina söner har Helvita ickemode originaldräkter som håller sig vita och rena.
MVH
Olaevil

Det är möjligt att det är lite inblandning av syntretfibrer i min dräkt, har inte kollat så noga.
Jag har dock inte använt något blekmedel som fått den att gulna.

I går var första tävlingsdagen på klubbmästerskapet, jag gick fem matcher varav jag vann 3.
Räknar väl med någon vinst till men även några förluster, har två svartbälten kvar att möta bla.
Jag dömde även ett antal matcher och det var riktigt roligt, fick även positiv feedback på min insats från de andra två domarna så det känns kul.
Ne wasa är riktigt roligt.

Vi kommer även att arrangera en tävling i ne wasa i vår, den är öppen för alla som tränar ju jutsu, bjj eller judo.
Kolla vår hemsida för mer info.
http://www.och.nu/yoi
Direktlänk till tävlingsinfon (pdf-fil):
http://www.och.nu/yoi/info/yoi_open.pdf

The Swede pansar2.png
The Swede
Andra tävlingsdagen avklarad.
Idag blev siffrorna omvända mot igår, två vinster och tre förluster.
Jag lyckades dock vinna mot min tränare vilket jag måste vara lite stolt över.
Nu har jag två grundseriematcher kvar vilka jag borde vinna sen följer en eventuell final på söndag.

The Swede pansar2.png
The Swede
Jaha, jag igen.
Blir lite ensidig info i denna tråden men.......
Idag var sista tävlingsdagen och mitt resultat blev sex vinster och fem förluster.
Med det resultatet blev jag femma och gick vidare till finalomgången på söndag.

Vi är sex stycken som gick vidare där de fyra första tävlar om guld/ silver.
De två som förlorar där får möta femman och sexan i match om tredje pris.
Detta innebär att jag som mest kan få en bronspeng men jag är nöjd med att tagit mig till final för egen maskin.
I våras fick jag tävla i finalen bara för att inte alla kom men nu har jag kämpat mig till en plats.

The Swede pansar2.png
losec
@The Swede
Gratulerar!

Nog för att det är ensidigt, men det är nog fler än jag som läser det. Lycka till i finalomgången och knip bronset!

Lego
ADCC-kval i Rinkebyhallen den 13/12

http://www.adccsweden.se/2008/09/08/id-iac...r-ut-imperdiet/

Kom igen nu alla svenska SW-are biggrin.gif
The Swede
Jaha, nu har man missat en veckas träning på grund av förkylning och graderingen närmar sig med stormsteg.
Det är dock inte lika illa för mig som för min son som bröt armen för lite över en månad sen och precis blev av med gipset förra fredan, han får inte träna på ytterligare tre veckor och missar därmed sin gradering. Känns jävligt surt med tanke på att han kämpat för att kunna komma så långt som han gjort men han kommer att få gradera i januari istället.

Hur gick det då i klubbmästerskapet?
Jodå, det blev en match i finalomgången och sen var det över för denna gången. rolleyes.gif
Mötte en grönbältare från judon och han blev för svår, han lyckades ta rygg på mig och kämpade in en strypning efter en fem minuter ungefär.
Jag slutade alltså på samma plats som efter grundomgången, femma, men jag är ganska nöjd ändå.

Nu gäller det att bli av med förkylningen och köra hårt dom sista träningarna innan graderingen så att jag inte klantar mig utan plockar mitt orangea bälte.
Sen nästa termin blir det hårdsatsning mot det gröna bältet.

Får se hur mycket mer judo jag måste köra innan jag får gradera till gult där, försöker ju köra minst ett pass i veckan.

The Swede pansar2.png
The Swede
Vill pusha lite för VM i ju jutsu som går av stapeln i Malmö nu i helgen 28-30/11
http://www.budo.se/ju-jutsu/2008/languages/sve/indexsve.html
Tävlingarna kommer att kunna följas via http://www.ju-jutsu.tv/ och helgen därpå kommer tv4 sport visa sammandrag från tävlingarna.

The Swede pansar2.png

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.