Hehe nej du! Som du säkert vet så är ju Lv ganska lågprio, så det är väldigt mkt vi ska ha som vi inte fått. Det är allt från småsaker så som bildförstärkare (inkl. bildförstärkare till Ak5b) till våra Galtar.
Galtarna väntas dock komma nästa helg så nu slipper man vara livrädd när man åker i en sleten 13-bil där föraren måste använda handbromsen för att kunna bromsa. Fast å andra sidan så har vi hört detta förr så vi håller inte andan så att säga.
Detta har ju dock inte hindrat oss för att träna och öva (förutom då våra förare och robotmän/mekaniker) så i Lv-tjänst är vi bedömt bäst i Sverige.
Dock har vi inte övat mkt Lv-tjänst på ett bra tag nu, vi har övat mkt strid och generella PK-övningar och fysat. Löper gör vi minst två gånger i veckan, då oftast milen alt. intervaller. Den troligast största skillnaden från lumpen är att varenda person är träningsmänniska och man kan i princip alltid gå ner till gymmet och träffa några från plutonen/kompaniet.
Sen har man ju märkt av vissa nackdelar av att jobba inom FM, då tänker jag mest på att det skvallras värre här än bland än högstadieklass och att så fort någon hört något så blir det sanning.
Men för att lite mer konkret svara på dina frågor så bör man ju ge oss den matriel vi ska ha annars rullar det på ganska bra.
Mvh//SMC
ps. Jag svarar ju naturligtvis för hur det är i min pluton och inte för övriga kompaniet.