Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FMV:s Stridsväst 2000
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
homeguard
Är det någon som vet varför FMV inte tillåter försäljning av Sv 2000?
Om vi i Hemvärnet får tillstånd att bära den och köper den själva så skule väl det bara vara bra.
Ibörjan när Fältuniform 90 kom fick hemvärnet köpa den på ett avropsavtal.
Någon som känner sig manad att fixa så att även västen går att köpa.
Belöning utgår till den som först kan tillse att hv-män kan köpa västen. 3.gif
Kimster
Jag är oxå intresserad av västen.. en hel del faktiskt ..men
Jag anser ju att först och främst ska givetvis GU-förbanden få ut den innan nån annan.
Är det så då att det finns inte så det räcker nu utan det tillverkas efterhand mer o mer så får det vara så.
Nu vet ju jag inte hur det ligger till med antal västar i förråden.

Att sedan befälen, speciellt de som sitter bakom skrivbord ska få västen före GU-Vpl är däremot idioti.

När m/90 uniformen kom här hemma så var det likadant nästan. Det fanns inte att få tag på nånstans de första 2 åren. Kan tänka mig att det blir samma historia med SV2000.
Doyle
Dom sydde/syr väl upp 37.000 västar till FM..Borde ju bli några över med tanke på hur många som gör GU m.m
Maverick
KAn ni inte lugna er ett år???

HAr läst i hemvärnets tidning att HV skall få ut komplett bärsystem ocg där ingår väl stridsvästen???
Fredriksson
Iaf TSF F21 och I19 har pallvis med västar över, och G63 vägrar att dela ut =(
Fk Fjellman
FM har väl lärt sig att dom inte ska göra om kapital missen att inte mönsterskydda produkter som dom gjorde med m/90. Därför finns inte västen på marknaden.

//Fjellman
LeadHead
QUOTE (Fu Fredriksson @ Jan 19 2003, 02:57 )
Iaf TSF F21 och I19 har pallvis med västar över, och G63 vägrar att dela ut =(

Hmm... Menar du att de vägrar dela ut till Hemvärnet eller att de vägrar dela ut överhuvud taget? Undrar just om vi som rycker in i morgon kommer att få dras med 304K... ohmy.gif
Doyle
Lugn.... Alla GU förband har fått västen B)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.