Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gruppfälttävlan
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Hinderbanan
daddlar
Tror det var v718 som var märkt "TÄVLING". Alltså gruppfälttävlan.

Vad kan en sådan tänkas innehålla? Förutom att marschera omkring med stri.utr och stri.pack.

Någon som jobbar på Ing.2 som vill ge lite konkret underrättelse?
bartil
Med tanke på att det är Ing2 som "anordnar" övningen så lär det inte vara något speciellt ansträngande iaf.
SToH
Skytte, hgr-kast, hinderbana, orientering, sjukvårds-moment, materielkunskap (typ ra 180), kanske något teori-prov..
Ungefär det man lär sej under GSU:n
daddlar
Aja... Tävlingen gick bra, 2.Kokgrupp kom på en hedrande 15:e plats. Jävlar vilken pluton jag hamnat i... inofficiellt den slappaste på Ing.2, menmen... våra grupper kom på 2:a, 15:e, 19:e, 27:e, 40-nånting och så va de en grupp till som jag inte lyckats memorera.

Vem trodde att dykarna skulle komma tvåa(de SKA vinna) och att DB200 grupp 3(?) skulle vinna eller att många av 2.komp.s grupper skulle slå stridspittar och fysmonster från 3.komp. och 5.komp?

2.kokgrupp(grupp 13) in action på stridshinderbanan!
http://www.ing2.mil.se/photo.php?id=132466&nid=36888 (tredje gubben i bilden är jag)
http://www.ing2.mil.se/photo.php?id=132468&nid=36888 (jag har mest problem -> skyller på tröttheten)
Max
Det var väl iofs inte så konstigt att just gruppen som vann...vann...med tanke på dess medlemmar. Sjukt grymma gossar. Det var grymt imponerande när de gick i mål - LÅNGT - före gruppen efter. Jämför man dem med dykarna så får nog dykarna öva upp sin kondis lite... :P de har en hel del att ta igen!

//Max
*vars grupp hamnade nånstans inom topp-10..och tillräckligt bra för en halv dags permission rolleyes.gif *
daddlar
QUOTE (Max @ Apr 28 2007, 01:33 ) *
Det var väl iofs inte så konstigt att just gruppen som vann...vann...med tanke på dess medlemmar. Sjukt grymma gossar. Det var grymt imponerande när de gick i mål - LÅNGT - före gruppen efter. Jämför man dem med dykarna så får nog dykarna öva upp sin kondis lite... :P de har en hel del att ta igen!

//Max
*vars grupp hamnade nånstans inom topp-10..och tillräckligt bra för en halv dags permission rolleyes.gif *

ja vet att dykarna hade lite småproblem med skador och orienteringen... happy.gif

älskade att höra ett befäl från fjärde som skrek åt sina gubbar (minröj) vid fälttestet när mekanikerna redan var i mål... förhelvete gubbar mekanikerna är redan i mål för länge sen! ni blir ju slagna av MEKAR!
Max
haha jajjemen..vet precis vilket befäl du menar :-D rolig pluton det där..minröj..jävligt bra folk för det mesta. tror de kom ungefär på samma plats som ni..nånstans runt 15e. med undantag från en grupp då smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.