Kimster
Apr 2 2007, 00:12
Inte en dag för tidigt.. vadå.. 3år försenat eller nåt sånt?
http://www.stalker-game.com/Köpte det iaf i fredags.. och har vart helt såld hela helgen.
Kör på veteran nivå så det är ganska knivigt ibland..
Kortfattat - Mycket att göra, långt att gå, mycket att se, mycket prylar, tungt och bära, väldigt sjyssta miljöer... mycket ryska om man kan sånt.
Påminer bitvis om Halflife2 och det ser riktigt snyggt ut ibland om man kör massa effekter på.
Det är dock lite buggigt, kroppar som försvinner ibland och så, vissa uppdrag blir knasiga om man inte gör dom i rätt ordning eller att man känner att man vill göra på sitt egna vis. Det är förviss otroligt stor frihet i spelet att göra som man vill.. men det kan vara lite farligt och det kan sluta med att något uppdrag inte går att lösa alls.. Mitt tips är att spara ny fil ofta, t.ex vid varje ny bana.
Mr_Confused
Apr 2 2007, 01:06
Låter som en bra spelidé utifrån det jag kan se på den länkade sidan, har länge velat se ett spel där omvärlden är dynamisk och inte bara påverkas av vad den egna karaktären gör. Vad för slags burk krävs för att kunna köra det på hyfsad grafiknivå?
Spelet går enormt segt på min dator ibland, och då har jag även varit tvungen att dra ner detaljer, upplösning och stängt av dynamik lightening. Annars så är det riktigt nice, så synd att jag knappt har tid att spela.
Jobb 8-17 samt samtidigt inköp av C&C3 - Tiberium war och Armed Assault är ingen bra kombination.
Kimster
Apr 2 2007, 11:19
QUOTE (Mr_Confused @ Apr 2 2007, 02:06 )

Låter som en bra spelidé utifrån det jag kan se på den länkade sidan, har länge velat se ett spel där omvärlden är dynamisk och inte bara påverkas av vad den egna karaktären gör. Vad för slags burk krävs för att kunna köra det på hyfsad grafiknivå?
Rekomenderat är Dualcore och 1GB Ram och stort grafikkort med typ 256-512mb på..
jag har P4 3.2G 3GB ram och nividia6600 256mb .. och kan inte köra fullt, och med dynamiskt ljus..
och det tar 6-8GB av hårddisken..
QUOTE (Kimster @ Apr 2 2007, 12:19 )

Rekomenderat är Dualcore och 1GB Ram och stort grafikkort med typ 256-512mb på..
jag har P4 3.2G 3GB ram och nividia6600 256mb .. och kan inte köra fullt, och med dynamiskt ljus..
Du har alltså pengar du... hm... "den som hade de alltså?" Så hur är spelet då, är de värt köpet, såg recentionen i aftonbladet där de fick 3/5. Blir lite skeptiskt då jag.
HL2 var ju skit bra och skit snyggt vilket de fortfarande är. Håller stalker samma höga klass?
Morkaii
Apr 2 2007, 11:31
Jag gillar spelet skarpt... Det är lite FallOut goes 3D...
Som tidigare nämnts, stora ytor, skön miljö, han kan bara bära med sig miss mängd, vapnen är modifierbara med tex granattillsats eller sikten... bara att sätta på eller ta av... ÄNTLIGEN!
Fattas kanske en del som hade gjort det ännu bättre men så är det ju med alla spel.
Kimster
Apr 2 2007, 11:52
QUOTE (Yohn @ Apr 2 2007, 12:24 )

Du har alltså pengar du... hm... "den som hade de alltså?" Så hur är spelet då, är de värt köpet, såg recentionen i aftonbladet där de fick 3/5. Blir lite skeptiskt då jag.
HL2 var ju skit bra och skit snyggt vilket de fortfarande är. Håller stalker samma höga klass?
Pengar? jag går på lån och bidrag.. om vi säger så..
Och som jag skrev först, det påminner om HL2 ganska mycket, når ändå inte upp till HL2, då stalker inte har gravitygun..
Dock så kan man plocka upp massa saker som rustningar och mat och vapen, och arthifacts som ger en olika egenskaper beroende på vilka man bär med sig i bältet.. Sen kan man sälja saker man hittar och köpa ny fetare vapen o sånt. Ibland hittar man modifierade vapen med sikten och ljuddämpare eller att det skjuter snabbare osv, likaså olika dräkter som läker såren osv. Det finns olika factions (grupper) i spelet några är onda några är snälla tills man skjuter på dom. Några är religösa, militärer andra stalkers, freedom fighters, merceneries osv... Allt sånt hade inte HL2 så.. det väger upp lite.
Dock tycker jag stalker är svårare. Man måste verkligen sikta, iaf på veterannivån, för att träffa. och vapnen skjiljer sig verkligen emellan i prestanda. Headshot är alltid nått man måste eftersträva.
Morkaii
Apr 2 2007, 12:41
... kom på en grej till.
Synd att det inte finns körbara fordon (som det verkar i alla fall) som det var tänkt från början... En Ural eller BRDM att plöja runt i hade varit najs!
QUOTE (Morkaii @ Apr 2 2007, 13:41 )

... kom på en grej till.
Synd att det inte finns körbara fordon (som det verkar i alla fall) som det var tänkt från början... En Ural eller BRDM att plöja runt i hade varit najs!
Eftersom du en "skattletare" så vill man nog vara så mobil utan att synnas som möjligt, detta går nog inte med fordon du.
Men jag håller med, nått inslag av fordon "borde" finnas.
Morkaii
Apr 2 2007, 14:42
QUOTE (Yohn @ Apr 2 2007, 15:37 )

Eftersom du en "skattletare" så vill man nog vara så mobil utan att synnas som möjligt, detta går nog inte med fordon du.
Men jag håller med, nått inslag av fordon "borde" finnas.
Så sant!
Tyckte mest bara det är synd att det försvann. Men som du säger, det strider lite mot grundkonceptet kanske.
stefanf
Apr 4 2007, 17:31
Jag försöker hitta singelspelardemo... finns det över huvudtaget? Hittar bara mp-demot.
Har köpt lite för mycket spel på sistone, och vill nog prova innan jag köper det här.
Kimster
Apr 5 2007, 12:03
MP verkar inte ha något extra att erbjuda direkt. Köpte det bara SP skull.
Har nu varvat, och.. ja.. ett lite annorlunda slut må jag säga...
Skuggan
Apr 5 2007, 15:28
QUOTE (Kimster @ Apr 5 2007, 13:03 )

jag har också varvat och måste säga att jag faktiskt blev besviken på slutet...
men smaken är ju som baken så.....
vad tyckte du Kimster?
annorlunda var det hur som helst....
Johnnie
Apr 5 2007, 16:31
Har ägnat ett par timmar av mitt liv åt detta spel nu!
jösses vad svårt det är , inte alls som spelen som jag är van vid , men väldigt intressant , så det är bara att köra på!!
Glennke
Apr 6 2007, 02:33
QUOTE (Kimster @ Apr 5 2007, 13:03 )

Det finns olika slut beroende på hur du har spelat
Kimster
Apr 6 2007, 02:52
oh really ?.. står det i manualen tro...
stefanf
Apr 6 2007, 06:46
Jag har för mig att PC-Gamer också nämner att det finns olika slut, beroende på val man gjort.
Glennke
Apr 6 2007, 07:28
jepp, 7 stycken olika slut!
SPOILER VARNING- SPOILER VARNING- SPOILER VARNING- SPOILER VARNING- SPOILER VARNING SPOILER >>>>>>>> http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=122187 <<<<<<<<SPOILER Vilket slut fick ni? (nr)
Skuggan
Apr 6 2007, 11:23
ending 2 fick jag....
Kimster
Apr 6 2007, 12:44
hm jo en tvåa blev det...
spoiler
klart man sålt och sålt och lootat sålt som fan hela tiden...
FireEagle
Apr 8 2007, 16:52
Stalker är riktigt bra
kommit till red forest nu men kommer inte in i control stationen till "hjärnbrännaren", har glömt koden, eller letar jag fel? jag står vid den täckta betongbron innnan sändarens station.
Om ngn kan hjälpa mig så skulle jag bli glad
För att avslöja hur dålig koll jag har nu mer gällande Stalker:
Har ni fuskladdat-hem det eller går det att införskaffa smidigt
någonstans i Svea Rike?
Kimster
Apr 9 2007, 00:00
Det går att köpa i affär ja..
Kimster har testat personligen.
Borde finnas i vilken välsorterad spelbutik som helst. Köpte min utgåva på Game för ett par veckor sen.
Hensoldt
Apr 12 2007, 23:14
Ja. Detta är ett av dom bättre spel jag spelat. Pga spelkänslan. Som nån skrev, Fallout goes 3D.
En miss jag tycker är att man måste träffa skallen för å få död på ngn eller ngt med ett skott. Dom där förbannade bloodsuckers som dyker upp ur tomma intet får mig å skita ner mig varje gång vilket medför ett mag automateld rakt mot varelsen innan han dör. För sikta hinner man inte med när man är skitnödig.
Kimster
Apr 13 2007, 10:52
jag anser nog snarare det ger lite realism till det hela.. hur man nu kan tycka bloodsuckers är realistiskta.. men ni förstår vad jag menar. Att blåsa ett magg automat rakt ut brukar inte ge så mycke träff irl så att säga.
Liemann
Apr 14 2007, 15:14
QUOTE (Kimster @ Apr 13 2007, 11:52 )

jag anser nog snarare det ger lite realism till det hela.. hur man nu kan tycka bloodsuckers är realistiskta.. men ni förstår vad jag menar. Att blåsa ett magg automat rakt ut brukar inte ge så mycke träff irl så att säga.
Å andra sidan så tar det ju minst ett halv mag, patronvis på 75m för att slå ihjäl dem så. Å jag kör på näst lättaste.
Dessutom har jag fastnat i nått underjordiskt labb, där det flyger runt nånting å skjuter eld på mig, å det går inte komma därifrån. Jag var där för att hämta nå militära papper, å när jag ska gå ut står det bara att någon håller dörren från andra sidan? Och jag kan inte hitta nån annan utväg.
FireEagle
Apr 14 2007, 15:31
Heter uppdraget: Escape trough the secret tunnel?. Pm:a isåfall.
Annars om du har rpg:n med dig, kötta det konstiga fenomenet som flyger runder, från bottenvåningen upp till rummet med papprena och ner igen(flyger runder) en poltergaist. Inte elden. annars skjut den med skott, den dör till slut.
QUOTE (Liemann @ Apr 14 2007, 16:14 )

... Å jag kör på näst lättaste. Dessutom har jag fastnat i nått underjordiskt labb,
där det flyger runt nånting å skjuter eld på mig, å det går inte komma därifrån. ...

Nu
måste jag helt enkelt skaffa Stalker!
Kimster
Apr 14 2007, 19:05

Å andra sidan så tar det ju minst ett halv mag, patronvis på 75m för att slå ihjäl dem så. Å jag kör på näst lättaste.
Dessutom har jag fastnat i nått underjordiskt labb, där det flyger runt nånting å skjuter eld på mig, å det går inte komma därifrån. Jag var där för att hämta nå militära papper, å när jag ska gå ut står det bara att någon håller dörren från andra sidan? Och jag kan inte hitta nån annan utväg.
Skottsäkra västar är jobbig ;)
..annars är det som näms innan skjut på det där som flyger omkring, bara ös kulor på det så kommer elden sluta och dörren öppnas. Jag vet exakt vad du menar.. det tog ett tag innan jag fattade själv... och av en slump blev jag arg och började skjuta vill omkring mig.. och då råkade jag träffa den där.. o poff..
Skuggan
Apr 14 2007, 20:28
QUOTE (Kimster @ Apr 14 2007, 20:05 )

Skottsäkra västar är jobbig ;)
..annars är det som näms innan skjut på det där som flyger omkring, bara ös kulor på det så kommer elden sluta och dörren öppnas. Jag vet exakt vad du menar.. det tog ett tag innan jag fattade själv... och av en slump blev jag arg och började skjuta vill omkring mig.. och då råkade jag träffa den där.. o poff..
det som skjuter eld är en poltergeist....
bara skjut på den "suddiga luften" så skall det lösa sig
Sandberg
Apr 15 2007, 06:39

Jag har detsamma (fast 3.4 ghz) och 2 gig RAM. För mig måste jag köra på lägsta inställningarna.
Möts jag av fler än 15 fiender så klarar inte processorn av att hantera AI'n. Grymt besviken!
Spelade kanske 5 timmar men kan nu inte ta mig förbi nästa moment...
Smergo
Apr 15 2007, 10:43
Angående slut två och liknande slut:
de är "misslyckande", ingen som kommer möter Wishgranter kommer ut igen... och du kan få de sluten utan att få reda på vad som egentligen pågår...
albizona
Apr 15 2007, 15:17
QUOTE (Sandberg @ Apr 15 2007, 07:39 )

Jag har detsamma (fast 3.4 ghz) och 2 gig RAM. För mig måste jag köra på lägsta inställningarna.
Möts jag av fler än 15 fiender så klarar inte processorn av att hantera AI'n. Grymt besviken!
Spelade kanske 5 timmar men kan nu inte ta mig förbi nästa moment...
testa o kör på static lightning det är dx8 brukar lösa de flesta prestanda problem för folk
Nån som vet vart man får tag i ett sånt där fancy exo-skelett?
Har blivit bra polare med Freedom-gänget i tron att dom skulle ha nått sånt men icke.
Stalker är riktigt bra, har kommit till Pripryat nu.
Angående de olika sluten. Hur får man de "bra" sluten och inte de "tradiga" sluten? Med tradiga menar jag typ den som Kimster fick.
Spoiler!
Jag har klarat två olika slut. I slutet verkar man få välja att antingen ta sig till den häringa önske-stenen inne i reaktorn eller vad det nu är eller att ta sig till det gömda labbet. Jag tog labbet och efter lite skjutande ställs man inför två olika val som ger olika slut. Ett av dessa kan man väl se som att man klarat sig ur det hela.
stefanf
Apr 17 2007, 08:55
QUOTE (Kimster @ Apr 14 2007, 20:05 )

...
... och av en slump blev jag arg och började skjuta vill omkring mig..
...
Av en slump? Anger management - någon?
martin
Apr 17 2007, 19:18
Har nu beställt spelet och hoppas på en bra upplevelse. det verkar ju efter att ha läst i tråden vara ett bra och välgjort spel
rosander
Aug 28 2007, 09:15
Har installerat och börjat köra det, men är det någon som har tips på hur man utan att dö/bli påskjuten stup i kvarten, kan ta sig från a-b? Jag träffar fan 2-4 bandits som jag måste ta mig an med på tok för lite am. och när jag väl tar ut dom så har jag som sagt ingen am. kvar.
Lite tips och trix kanske? tacksam för svar.
Var så feg det bara går. När du får ihjäl nån så ta hans vapen och am...
Undvik att möta elakingarna, försök gå runt istället.
Fler tips & trix:
Stalker-Game.seDu måste käka anti-radiation joxet i en speciell ordning så räcker dom längre.
Själv har jag gett upp Stalker, eftersom det var helt omöjligt. Inte ens på lägsta
svårighetsgraden gick det att komma någon vart och radioaktivitetssymbolen
lös
hela tiden, tom: när jag prata med Trade:rn eller laddade bana...
Jag har kört igenom en del spel på allra svåraste och tagit mig igenom hela,
men Stalker var totalt omöjligt...
På sidan jag länkar till så finns ett hack som tar bort skadan som radioaktiviteten
ger, som man kan använda om man vill...
Lycka till! Du lär behöva det...
rosander
Aug 28 2007, 12:46
QUOTE (Flak @ Aug 28 2007, 10:51 )

Var så feg det bara går. När du får ihjäl nån så ta hans vapen och am...
Undvik att möta elakingarna, försök gå runt istället.
Fler tips & trix:
Stalker-Game.seDu måste käka anti-radiation joxet i en speciell ordning så räcker dom längre.
Själv har jag gett upp Stalker, eftersom det var helt omöjligt. Inte ens på lägsta
svårighetsgraden gick det att komma någon vart och radioaktivitetssymbolen
lös
hela tiden, tom: när jag prata med Trade:rn eller laddade bana...
Jag har kört igenom en del spel på allra svåraste och tagit mig igenom hela,
men Stalker var totalt omöjligt...
På sidan jag länkar till så finns ett hack som tar bort skadan som radioaktiviteten
ger, som man kan använda om man vill...
Lycka till! Du lär behöva det...
appropå det. jag provade den där artifacten man får precis i början av "Bes" och då fick jag symbolen att lysa mest hela tiden.
hur fasiken har dom tänkt att man ska kunna nyttja artifacts med strålning som bieffekt? det går ju inte om man inte käkar medicin hela tiden, eller?
en annan fråga: kan man på något sätt gå med i en grupp? så man får med sig ett gäng så man kan raida?
T
QUOTE (rosander @ Aug 28 2007, 13:46 )

appropå det. jag provade den där artifacten man får precis i början av "Bes" och då fick jag symbolen att lysa mest hela tiden.
hur fasiken har dom tänkt att man ska kunna nyttja artifacts med strålning som bieffekt? det går ju inte om man inte käkar medicin hela tiden, eller?
en annan fråga: kan man på något sätt gå med i en grupp? så man får med sig ett gäng så man kan raida?
T
Det finns artefakter som eleminerar strålning också, samt kroppskydd och annat som bidrar med strålningsresistans
Daishou
Aug 29 2007, 19:05
Åandra sidan så finns det stora möjlighete att modda stalker efter eget bevåg .... alternativt installera nåra av de hundratals moddar som finns ute på nätet för att skapa mer realism osv.....
kolla:
http://stalker.filefront.com/files/Stalker/Mods;3785I övrigt måste jag nog påstå att Stalker är ett av de bästa spelen jag spelat... inte för själva spelet i sig utan för iden och miljöerna.
har väntat på det liret sen det började skapas för ca 4 år sen ;)
Håller med dig om miljöerna! Två av "reklam-filmerna" för Stalker är bland
det häftigaste man sett i datorspels-väg och jag brukar kolla på dom lite då
och då när andan faller på.
Det är sorgligt att spelet inte går att spela, för min del...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.