Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Samarbetsavtal och organisationsbyte - [Aprilskämt]
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Kimster
GENOMBROTT FÖR SOLDF!!

Med anledning av den senaste tidens prekära avslöjanden angående de svenska insatserna i utlandsmissioner och avslöjanden rörande den svenska vapenindustrins internationella uppträdande, har ett antal organisationer och några medieföretag vänt sig till SoldF för samarbete. Vilka de är är vi tyvärr förhindrade att avslöja innan allt är klart.

Från forumsledningen har vi ställt oss mycket positiva till detta samarbete eftersom det ger en betydande positiv ekonomisk utveckling för forumet och för SoldF. Vad det konkret kommer innebära och andra åtaganden vi skall engagera oss i kommer avslöjas inom kort.

Vidare innebär detta att vi för första gången måste sätta in banners för olika kampanjer på forumet samt att vi måste skapa ett antal nya forum för dessa organisationer, eventuellt kan vissa avsteg från den nu utarbetade inriktningen göras i syfte att bättre uppfylla våra åtaganden. Antalet moderatorer kommer även dessa att utökas och en viss ekonomisk ersättning kommer att betalas ut till forumsmoderatorer.

Vi från forumsledningen återkommer med mer information så fort avtalen har skrivits på och vissa betydande möten med representanter från dessa organisationer har hållits.
twintip
Kommer detta innebära nya medlemsvillkor?
Magnus
Låter som goda nyheter. Det här hänt mycket med forumet sen jag började besöka det. Var ju här redan på "anarkiforumets" tid. smile.gif
Slagbjörn
GRATTIS Soldf! clap.gif

Fast det om Banners låter ju lite.. tveka.gif

Njaa.. Det löser sig nog till det bästa happy.gif

Troligen blir det ju flera människor som läser här, det kanske kan vända den negativa synen på oss MÖP:ar? fun_icon_nana.gif
LIQUID_
Hoppas bara att det inte leder till att forumet börjar se ut som Aftonbladet.se med massa banners och popup-rutor. Eller blir avgifts belagt. Det är min förhoppning att inkomsterna ger ett bättre forum och att man inte förändrar forumet för att tjäna pengar utan för medlemmarnas och forumets bästa. Mina fem öre HV.gif
dxl
Grattis. Så länge som inget sker på bekostnad utav medlemmarna så är jag för.

Börjar det bli jobbigt mycket banners och popups och medlemmarnas intressen får vika för någon organisations/företags intresse, så är jag väldigt emot.
Amfibieslusken
Det luktar skämt. Aprilskämt, men så tittade jag en extra gång och med tanke på att det står "yesterday" i Kimsters inlägg så kanske man ska omvärdera det hela.
koenigsegg88
Nu såg jag första bannern, som visade sig vara ett aprilskämt banan_rock.gif
DavvE
HAHA! Fy fan vad jag hatar Aprilskämt.
Eftersom ni skrev detta igår hade man ju ingen aning om att det handlade om ett aprilskämt!

Bra Bra...
henke
Precis som vissa förstått var det hela ett aprilskämt.
Tyvärr blev det inte så lyckat som vi hoppats på av lite olika anledningar till att vi inte hade den tid att skapa allt bakomjobb.

Anledningen till denna tråd var "förbekämpa" lite och gör er mer uppmärksamma på ev banners etc.
Tanken var att vi skulle haft mer banners och även stoppat in lite osannolika BlåGul för att ge intryck av att blivit övertagna av div. Freds och anti vapen-rörelser.

Vi får hitta på nåt bättre nästa år.

LOOPIA verkade haft en kul där man skulle sätta tummen på skärmen och trycka ok för att logga in. smile.gif
Aftonbladets lista på dagens aprilskämt:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1035820,00.html
Kimster
...och jag avsäger mig allt ansvar från vad som utmynnat i inlägget.. happy.gif

..det var inte min idé eller mina ord.. jag var "köpt" .. blush.gif
Fk Satan
QUOTE (Kimster @ Apr 2 2007, 00:58 ) *
...och jag avsäger mig allt ansvar från vad som utmynnat i inlägget.. happy.gif

skyller allt på mdn. dribble.gif
Magnus
Äh, det där var ju fusk. Man får inte tjuvstarta med skämten innan 1 april.

Rätt kul dock. biggrin.gif
Fk Satan
QUOTE (Magnus @ Apr 2 2007, 08:58 ) *
Äh, det där var ju fusk. Man får inte tjuvstarta med skämten innan 1 april.

Rätt kul dock. biggrin.gif

Var en följetext som var tänkt att dyka upp på morgonen första april som har gått under namnet "vägen framåt" banan_rock.gif men nu var inte mdn här så han kunde inte lägga in den.... banghead.gif
Slagbjörn
Äsch. man kan ju inte börja skämta innan första april! biggrin.gif
Dock ska jag erkänna att jag gick på det. stenhårt. blush.gif
Dobberman
QUOTE (Kimster @ Apr 2 2007, 00:58 ) *

Och vill ni veta priset är det bara att PM:a oss andra..

banan_rock.gif fun_icon_nana.gif
dxl
Lyckades undvika alla aprilskämt utom det här...

Det här gick jag på stenhårt dock bara det som stod innan den första april, när jag såg bannern insåg jag att jag blivit lurad. Lite fusk att börja innan den oficiella lurdagen, men kul och bra var det. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.