Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schabloner för märkning?
SoldF.com Forum > Besök och gästforum, C 9x19 > Öppet hus
Gästen
Jag skulle behöva märka en del saker, och kom på de sprayschabloner vi hade i lumpen för att märka allehanda fordon etc med gul text.

Hur görs de? Jag förställer mig att det är någon slags schablonskärarmaskin. Finns det någonstans man kan köpa schabloner civilt?

Om inte, någon kanske har koll på ett schablontypsnitt man kan skriva ut sina egna och klippa ut? Det speciella med schablontypsnittet är ju att det finns "hål" i tecknen så att till ex mitten i "A" sitter kvar i i schablonen.

/G
Ekvall
Något i den här stilen kanske?

Font
tinhead
QUOTE (Gästen @ Mar 30 2007, 17:08 ) *
Jag skulle behöva märka en del saker, och kom på de sprayschabloner vi hade i lumpen för att märka allehanda fordon etc med gul text.

Hur görs de? Jag förställer mig att det är någon slags schablonskärarmaskin. Finns det någonstans man kan köpa schabloner civilt?

Om inte, någon kanske har koll på ett schablontypsnitt man kan skriva ut sina egna och klippa ut? Det speciella med schablontypsnittet är ju att det finns "hål" i tecknen så att till ex mitten i "A" sitter kvar i i schablonen.

/G

Kolla med firmor som tillverkar reklamskyltar osv..
Dom brukar ha maskiner.
Kan däremot kosta en del så det kan vara billigare att köpa lite halvhård papp och skalpell.
Schmutte
QUOTE (Ekvall @ Mar 30 2007, 17:53 ) *
Något i den här stilen kanske?

Font

Om du vill göra dom själv så har jag ett stort utbud av army fonter (gratis ofcourse biggrin.gif ) som du kan få..
Skicka ett PM isf.

Iannat fall så kan du ju som tinhead sa vända dig till närmaste tryckeri eller reklamfirma..

//Schmutte FN1.gif

TiLLäGG: fetstil
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.