Uppringd igår av ing2 besked kommer efter påsk så jag antar dom normala samtalen börjat nu
/////////På förekommen anledning så delades tråden om NBG. I den här anmäler ni om ni är uppringda och/eller antagna.
/Krook, Blågult Underbefäl/////////
Hornet
Mar 21 2007, 15:15
same as you fast blev uppringd 2 gånger

Bara hoppas får se efter posk
kOsOvOlinO
Mar 21 2007, 15:52
Blev oxå uppringd av Ing 2 idag, dock så vart det en intressekontroll. Så man får la se om det kan bli nåt.
spelkatt
Mar 21 2007, 16:39
Samma här. Om tre-fyra veckor skulle besked komma sa han så det är bara att hålla tummarna.
Kul att det börja hända lite saker nu!
Är det bara Ing2 som börjat komma igång med att ringa folk eller är det någon som blivit uppringd av något annat förband.
/tias
ShyGuy
Mar 21 2007, 20:13
Annat förband, S1-baserat.
GRK-apan
Mar 21 2007, 20:51
Även K3 har användt telefonen under dagen.
Ingbat/I19
Mar 21 2007, 21:24
Hela NBG uttagningskommision genomförs i Enköping denna och nästa vecka.
Jobbar i huset där de håller till. Blev erbjuden en tjänst igår. Kluven. Har stått i R30-beredskap konstant sedan 040701. Dags för mission.
Forcie
Mar 21 2007, 22:47
LV6 har också börjat ringa nu. Fick ett samtal i fredags morse och ett idag. Imorgon får jag veta vilken tjänst jag får av de jag sökt.
Mattan
Mar 21 2007, 23:41
Blev uppringd av Lv6 idag och blev erbjuden en tjänst. Tyvärr är jag lite "out of date" på mitt system så jag blev inte erbjuden den tjänst jag hoppats på. Lutar tyvärr åt ett nej tack från min sida eftersom det finns andra saker jag har på G och som lockar mer än den tjänsten jag erbjöds.
kOsOvOlinO
Mar 21 2007, 23:46
Jaha då har de ringt igen så nu vart man preliminärt antagen, antagningsbesked senast v17.....enligt blivande PC.
Fick samtal idag, känns rätt bra! Ska få besked om ja/nej/reserv vecka 17, det här blir de längsta 4 veckorna jag nånsin kommer uppleva :(
C PI62
Mar 22 2007, 20:38
Fick också samtal idag... usch, vad nervigt detta är! Jag kan ju knappt sitta still
känns skönt som fan, blev uppringd av en plut C i AD coy i fredags

Blir förmodligen antagen som RB skytt/mek:)
Blev uppringd igår ang. ISTAR undplut var tydligen ngt gammalt befäl som rekommenderat en
Skulle få ett till samtal av PC senare i veckan...

bara att vänta och hoppas
knaZen
Mar 27 2007, 14:17
Fick samtal idag! En lång intervju/information blev det. Ett mycket nyttigt samtal måste jag säga. Jag är imponerad redan nu.
Känns skitkul att man finns med i planerna än så länge.
Hoppas det håller hela vägen. Blir spännande vecka 17!
blev precis uppringd ang IA07. Känns riktigt skoj
Limpan
Mar 28 2007, 09:30
Så, då var man klar för NBG då.
Finns det någon annan här på forumet som är kopplad till PsyOps-troppen så vore det kul att komma i kontakt med varandra.
Ja då vart man uppringd igår också. Som sagt verkar bli spännande. Men man ska inte ta ut nått i förskott än. Lite grisigt är att jag måste ljuga för min kommande arbetsgivare som jag ska ha under sommaren, Man få ju inte reda på nått förrän vecka 17 som sagt och de vill gärna skicka mig på utblidkning innan sommaren, kommer man med så har man ju blåst dom som fan. Illa det.
blev uppringd idag igen. Nu var det ang 90 kompaniet på P7

känns jävligt gött
Skanefane
Mar 28 2007, 21:17
Uppringd igår ang Trosskomp I19.. fick uppfattningen att det såg rätt ljust ut men besked dröjer till V17. Någon annan som sökt Trosskomp I19?
Uppringd idag från P7. frågan var...är du fortfarande intresserad? - Skiter björnen i skogen eller?
blev uppringd två ggr precis av P7. Verkar som om man blir skytt på L2 vagnen.
raulito
Mar 29 2007, 11:01
K3 ringde mig och frågade om jag var intresserad, tackade ja'
några fler?
knaZen
Mar 29 2007, 14:40
Blev uppringd idag igen till min stora förvåning.
Trodde ju knappt att det skulle ringa en första gång. Hehe.
Denna gång var det IA07. Men eftersom jag är aktuell för ett annat förband, vilket dom även kollade upp med ett kort avbrott i samtalet så blev det inget av det. Men det känns ändå jävligt kul.
Bra för självförtroendet. En morot!
Ser ju onekligen ljust ut.
ArreliuS
Mar 29 2007, 19:49
Till min stora förvåning så blev jag uppringd av IA07 idag. Får se om det leder nånvart.
Blev uppringd, men tackade nej, tänker satsa på mhs i höst istället.
Sisu Fräkne
Mar 29 2007, 20:43
Uppringd av ett mobil som var kopplad genom Eksjö Garnison, då jag inte var hemma så svarade jag inte.
Suck, hade varit kul att veta vad det ville o så.
Ringde tillbaka, då svarade en kille vid namnet Per, men han visste inte varför det hade ringt hemma hos mig.
Well får se om de ringer ingen
Nån som vet vad Eksjö garnison har för roll i det hela? har inte fördjupat mig så mycket inom NBG och dyligt...
QUOTE(Sisu Fräkne @ Mar 29 2007, 21:43 )

Nån som vet vad Eksjö garnison har för roll i det hela? har inte fördjupat mig så mycket inom NBG och dyligt...
Ingenjörkompani och lite EOD i allmänhet.
/K
Dazzle
Mar 29 2007, 21:41
äntligen ringde en plutonchef från p7 ikväll...han skulle ringa imorrn igen

vad man har väntat på detta samtal
EchoLima
Mar 29 2007, 21:50
Jag har också blivit uppringd två gånger, först från IA07, därefter NGB -P7. Det verkar onekligen som att dom inte kan sortera bort de som redan är aktuella för en annan tjänst. Men jag håller med, trevligt att vara intressant för flera.
Meercy
Mar 29 2007, 21:52
P4 Core battalion hörde av sig....
3 st samtal än så länge från lite olika ställen..
Fick samtal från Nbg i dag, vet dock inte vilket förband (bryr mig inte så mkt, bara man kommer med). Blev intervjuad ang min ansökan som skytt Strf 90 så antingen var det P4 eller P7.
Hoppas att det var P4 så man kommer hem igen
knaZen
Mar 30 2007, 14:31
QUOTE(EchoLima @ Mar 29 2007, 22:50 )

Jag har också blivit uppringd två gånger, först från IA07, därefter NGB -P7. Det verkar onekligen som att dom inte kan sortera bort de som redan är aktuella för en annan tjänst. Men jag håller med, trevligt att vara intressant för flera.
Så var det då rakt inte för mig. När jag blev uppringd andra gången så berättade jag att jag redan blivit uppringd av ett annat kompani. Det han gjorde då var att ringa dom och kolla om dom ville ha mig. Sedan återkom han och sade att han helt enkelt får hitta någon annan då dom som kontaktat mig först var intresserade av mig.
Helt rätt tycker jag. Blir ju lättare för rekryteringen om folk inte blir uppskrivna på flera ställen samtidigt.
Blev upprings tidigare i veckan.. när jag var på sjön och jobbade.. Plutonchef ville ha mig efter att han kollat med en kollega som viste vem jag va

..vet ej vem som känner mig på S1 men värkar som man blir elverk & motormek på S1. pratade om lite ditan och datan. men han skulle sätta mig som grön för jag skulel få papper i nästa vecka där jag också ska fylla i att jag vill ha tjänsten så nu är dte bara must och rikskrim man måste vänta på samt hälso undersökning..

PS: stavfel finns säkert. DS
Patrik
Mar 31 2007, 18:03
Blev uppringd häromdagen av nån tomte på I19 trots jag inte sökt, samt tycker hela organisationen bakom NBG är skit. Verkade som det var glest i leden med yxor och de har sina förklarliga själ. Själv drar jag på riktig mission hösten/vintern för 4e gången
Svempa
Mar 31 2007, 18:55
QUOTE(Pete @ Mar 29 2007, 21:31 )

Blev uppringd, men tackade nej, tänker satsa på mhs i höst istället.
Samma här.
Korpral Sundström
Mar 31 2007, 19:27
Blev uppringad av både I19 och P7 i veckan
Arctic soldier
Apr 2 2007, 10:15
blev uppringd i torsdags av IA07. får se hur de blir V17.
han kunde tydligen inte sega hur de såg utt för de var inte upp till honom. men börga träna sa han så de verkar ju inte helt hopplöst.
Vad ledsen man blir fan... varför ringer folk aldrig en själv då?
Lungt alla FU-kurser, IP timmar och hårt tränande kommer vara förgäves.
QUOTE(Yohn @ Apr 2 2007, 12:20 )

En tränad timme eller en utbildad timme är aldrig förgäves... Bara bita ihop och fortsätta träna och utbilda sig
QUOTE(Yohn @ Apr 2 2007, 12:20 )

Snart kommer nog en rätt mustig vakanslista upp på mil.se
Bara att söka och aldrig ge upp.
Jag har sökt i stort sätt allt jag haft kompetens för (och lite annat) sedan 2003 och blev uppringd först nu 2007.
Så det kan ju ta sin tid. Men är du verkligen intresserad så sök, sök och sök samtidigt som du fortsätter att hålla din kompetens uppe och breddar den så mycket som det bara går.
LoveMachine
Apr 3 2007, 17:17
Jag blev först uppring i onsdags angående en repgrupp på trosskompaniet. Jag fick snällt förklara att den enda mekaniska erfarenhet jag har är att svära åt elverk och diselvärmare för att sedan komma på att det kanske går bättre när jag tankat dom. Sedan på torsdagen ringde igen och jag blev intervjuad för tjänst på TOLO-plut på trossen. Så nu är det bara att vänta och se.
Äntligen fått preliminär besked om uttagningen
kOsOvOlinO
Apr 4 2007, 22:42
Har fått ett brunt brev så nu funderar man på om man ska hoppa på lr int.....FM JA TACK, FM NEJ TACK.......vi får se har ju till den 20:e att bestämma sig
Yepp uppringd i veckan och antagen som C på andra fjärrsambandsgruppen på S1, nu återstår det endast att klara läkarundersökningen.
Föresten det är en sak jag undrar över, jag muckade som furir(10 mån) men min tjänst är det nivå 6(löjtnant/fänrik) på, så vad händer när jag rycker in, blir jag automatiskt befodrard till löjtnant eller fänrik?
warhead
Apr 5 2007, 07:49
QUOTE(javidi @ Apr 5 2007, 00:50 )

Yepp uppringd i veckan och antagen som C på andra fjärrsambandsgruppen på S1, nu återstår det endast att klara läkarundersökningen.
Föresten det är en sak jag undrar över, jag muckade som furir(10 mån) men min tjänst är det nivå 6(löjtnant/fänrik) på, så vad händer när jag rycker in, blir jag automatiskt befodrard till löjtnant eller fänrik?
Hur det ser ut i ditt fall vet jag inte men befattningen brukar styra graden.
Nyström
Apr 5 2007, 10:28
jag har blivit uppringd från tre officerare på k3 angående luftburna som spannings soldat, luftburen soldat, och skarpskytt men tyvärr så är det på tok för lite betalt min ekonomi kommer hel enkelt inte går runt på ca 7000 ut i månaden vet att man kan göra avdrag men hjälper ju inte förän nästa år... så tyvärr NBG är ett mislyckande i mina ögon, det kommer bli svårt att få med folk med erfarenhet pga att man inte får ta tjänsteledigt heller som i utlands styrkan, själv så är jag anställd soldat i dag i den internationella amfibiestyrkan som går under utlands styrkan och vi har 21000 i månaden sen är det lite tillägg så får väl ut kanske 16000 i månaden det är en jäkla skildnad, jag gör det inte för pengarna men vill ju inte lämna min lägenhet, bil m.m.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.