Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Uppringd för NBG 08?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Nordic Battle Group
Pages: 1, 2, 3, 4
Svajk
så där ja, nu (nyss) trillade det ner ett litet kuvert i brevlådan och i det så fick jag vänligt men bestämt reda på att jag är antagen. Då gäller det att förbereda flytt till Karlsborg igen banan_rock.gif
knaZen
QUOTE (Svajk @ Apr 5 2007, 11:29 ) *
så där ja, nu (nyss) trillade det ner ett litet kuvert i brevlådan och i det så fick jag vänligt men bestämt reda på att jag är antagen. Då gäller det att förbereda flytt till Karlsborg igen banan_rock.gif

Var dom ute tidigare än andra förband eller?
lucky luke
QUOTE (kOsOvOlinO @ Apr 4 2007, 23:42 ) *
Har fått ett brunt brev så nu funderar man på om man ska hoppa på lr int.....FM JA TACK, FM NEJ TACK.......vi får se har ju till den 20:e att bestämma sig

Vilka förband har redan börjat skicka ut?
Svajk
QUOTE (knaZen @ Apr 5 2007, 13:50 ) *
QUOTE (Svajk @ Apr 5 2007, 11:29 ) *

Var dom ute tidigare än andra förband eller?

Blev uppringd första gången under vecka 13, tror jag det var eller sent i vecka 12. Så snabbare ut vet jag inte om de var, troligtvis blev jag dock uppringd bland de sista då jag inte sökt denna befattning utan ngn ur personalen rekommenderade mig. Blev ju så smickrad att det bara var att säga Ja blush.gif

edit: däremot så finns ju denna artikel http://www.k3.mil.se/index.php?lang=S&...ws&id=35738 som är daterad till 6 februari så det kanske är så att de e snabbt ute.
Beazt
väntar på brunt kuver. värkar ta tid att skicka från Enköping till Uppsala.. angry.gif
Dazzle
Skulle inte få papperna hemskickade förrän runt v17...dryyygt
Man vill ju ha de på papper o inte bara muntligt unsure.gif
kOsOvOlinO
QUOTE (lucky luke @ Apr 5 2007, 14:21 ) *
QUOTE (kOsOvOlinO @ Apr 4 2007, 23:42 ) *
Har fått ett brunt brev så nu funderar man på om man ska hoppa på lr int.....FM JA TACK, FM NEJ TACK.......vi får se har ju till den 20:e att bestämma sig

Vilka förband har redan börjat skicka ut?

Jag är antagen på EN21 i Eksjö som pebba-förare. banan_rock.gif
kOsOvOlinO
QUOTE (Nyström @ Apr 5 2007, 11:28 ) *
själv så är jag anställd soldat i dag i den internationella amfibiestyrkan som går under utlands styrkan och vi har 21000 i månaden sen är det lite tillägg så får väl ut kanske 16000 i månaden det är en jäkla skildnad, jag gör det inte för pengarna men vill ju inte lämna min lägenhet, bil m.m.

Har du en R30 befattning där då eller? Har ingen större koll på amfibiestyrkan... rolleyes.gif
Vad är det för tillägg du har? Själv så kommer jag ha en lön på 23700 under utb och sen vet jag inte riktigt hur det ser ut nu för tiden med tillägg lr nåt....
Sebbe stålkula
När jag blev uppringd av Ing 2 till pbv skytt så förklarade rekryteraren att R30 skulle ha full lön + vpl förmåner och inte vara arbetstids reglerade dvs ingen övertids ersättning, men jag kollade aldrig om man fick bostadsbidrag som normalt ingår i vpl förmåner.

Sebbe
Sljivovica
Men alltså, köper ni knark för pengarna eller??

Kanske helt OT, men höll på att spruta Karjala över tangentbordet laugh.gif
Rött kors
Även jag har fått ett brunt brev från HK. Antagen som Chef Sjukvårdsgrupp PBV på Ing2, en R30 befattning tyvärr. Vore kul att fixa en lista på alla här som kommer med i NBG.
kOsOvOlinO
QUOTE (Rött kors @ Apr 7 2007, 10:44 ) *
Även jag har fått ett brunt brev från HK. Antagen som Chef Sjukvårdsgrupp PBV på Ing2, en R30 befattning tyvärr. Vore kul att fixa en lista på alla här som kommer med i NBG.

Det hade varit skoj och se vilka kuffar vi egentligen är...... rolleyes.gif
Yohn
Blir fortfarande ledsen... här sitter man hoppas med väldigt lite hopp på att få komma in (jag har jämnt otur så...) sen är de folk som tackar nej på grund av ekonomin bla. Jag ser inte NBG som nått att tjäna massa cash, utan massa erfarenhet, testa sin förmåga, se olika delar av världen, träffa andra människor mm.
Krook
Håll er till trådens ämne nu!
Tråden rör om du blivit kontaktad för och ev. antagen för NBG 08. Det vill säga flagga upp att "här är jag" och vilka är med mig?

Övrigt behandlas i andra trådar, exempelvis Nordic Battle Group - Uppgifter, organisation, allmänt.

Ersättningsnivåerna diskuteras i Ersättning för utlandstjänst eller om det specifikt gäller det nya avtalet och så så kan man söka på "avtal"

/Krook, Blågul
pickensthlm
Antagen på underättelsepluton på k3.

Någon mer som ska till samma pluton? Skicka ett meddelande!
warden
Blev antagen som Bilfö/drivman på Ing2.

Någon mer som kommer ligga på SoT plutonen?
Rött kors
QUOTE (warden @ Apr 10 2007, 01:26 ) *
Blev antagen som Bilfö/drivman på Ing2.

Någon mer som kommer ligga på SoT plutonen?

Jepp
FCR2
Blev uppring från P7 den 29/3. Vet faktiskt inte vilken tjänst, sökte grp C och stf.
Tackade dock nej, har precis köpt hus och har nytt jobb, som jag tänkte behålla. Sa åt dom att sätt mig på någon reservlista...
Fan vad svårt att bestämma sig.... tveka.gif
Lagom bra att dom ringer när man är ute och super till med jobbet.
2105
Då fick även jag till slut ett samtal från Pappa Försvarsmakten... LedR here I come! banan_rock.gif
Beck
Fick ett stort vitt kuvert från FM idag. Med darrade händer och alldeles för hög puls öppnade jag det och ser "MEDDELANDE OM UTTAGNING TILL UTLANDSTJÄNST" och känner en lättnad som inte är av denna värld och en upphetsning som gör att jag nog får byta tshirt.

Vi ses på LedR, S1 2007-07-02!

fun_icon_nana.gif
Isse
Då damp brevet ner här. Man är nu officiellt antagen. HQ01 LedR S1.
SemperMetamContingimus
Fick precis brevet..antagen som Stf C Rbgrp clap.gif NBG here I come!!!:P

Någon mer som är i Lvkomp?
baang
brevet trillade in idag..

CB01, C ledngrupp strf 90
är på L2an som jag förstått det..
LoveMachine
Det kom ett misstänkt brunt litet kuvert idag och nervositeten satte in rätt fort. Jag blev antagen som drivmedelstattare på TOLO-plut på CB01. Nu är den stora frågan bara om jag ska ta tjänsten eller forsätta med mina studier, 18 månader är ju minst sagt lite störande för studierna.
Gustav Cesar 1
Fiint! då ska man tillbaka till rötterna igen! C Transportgrupp, Skövde!

Fina grejer det pojkar! clap.gif
Hans Engström
Telefonintervju idag rörande stabsass/PLANS för OHQ/NBG, eventuelll formell intervju nästa vecka. Skall erkännas att man är något nervös inför detta. Kul att veta att man blir degraderad också laugh.gif, fast det lär vara mer drag på NCO mässen i Northwood än på officersmässen.
Skanefane
"Meddelande om uttagning till utlandstjänst" fick även denna gosse idag banan_rock.gif

C Ledningsgrupp
CB01

Trosskomp/I19

Åter till Boden igen.. imorgon är det år sedan muck.. jisses vad glad jag är:)
EchoLima
Antagen som skytt E-strf 90, Taktisk Reserv (IA07), någon annan i samma kompani?

Fan P4 och Skövde alltså... varmt å gött i jämförelse med I5 iaf!
dxl
uppringd ja. gjort ett bra första intryck nej. håller jag tummarna ja. har jag höga förhoppningar nej.

gällde IA07
Mattsson
Har blivit uppringd, var dock inte hemma men dom skulle kontakta mina befäl. Har dock inte fått reda på något, från vilket komp/skv jag har blivit kontaktad av vet jag ej. huh.gif
II63
Har blivit uppringd och intervjuad för BC 04 som ingår i NBG Någon fler som ska dit?
Limpan
Jodå, jag fick också mina papper igår. Det var en försvarlig bunt med formulär som ska fyllas i!
baang
har jag missat något..?

många verkar prata om större mängder papper och tjocka kuvert...
jag fick ETT papper, "medelande om uttagning till utlandstjänst" två rutor att fylla i, ja eller nej.... ingen övrig info eller "bunt med formulär att fylla i".
gäller revingehed, CB01..
Hans Engström
QUOTE (Hans Engström @ Apr 12 2007, 16:21 ) *
Telefonintervju idag rörande stabsass/PLANS för OHQ/NBG, eventuelll formell intervju nästa vecka. Skall erkännas att man är något nervös inför detta. Kul att veta att man blir degraderad också laugh.gif, fast det lär vara mer drag på NCO mässen i Northwood än på officersmässen.

"So it goes" (för att citera Kurt Vonnegut, vila i frid), man gick inte vidare till andra uttagningen.
2105
QUOTE (baang @ Apr 13 2007, 09:52 ) *
har jag missat något..?

jag fick ETT papper, "medelande om uttagning till utlandstjänst" två rutor att fylla i, ja eller nej.... ingen övrig info eller "bunt med formulär att fylla i".

Beror kanske på vilket förband man ska till. Jag fick ett tjockt kuvert i brevlådan igår. Massa olika papper som ska fyllas i, och dessutom vill de ha tillbax hela rasket redan den 20 april.
SpS
Blev uppringd för nån vecka sen... Nu väntar man på att det skall komma ett svar bara unsure.gif
knaZen
Usch. Det är som värst när man börjar läsa om alla brev som börjar dimpa ner när man själv inte fått något....än.
Nervöst!
Limpan
har jag missat något..?

I mitt falla handlade det huvudsakligen om olika uppgifter som behövs för att få tillgång till diverse nätverk och säkerhetssystem et c. Jag föreställer mig att det kanske är mer sådant på LedR. Det är mycket med det jordiska, som krösa-Maja skulle sagt...
CheckRaise
QUOTE (Limpan @ Apr 13 2007, 16:32 ) *
har jag missat något..?

I mitt falla handlade det huvudsakligen om olika uppgifter som behövs för att få tillgång till diverse nätverk och säkerhetssystem et c. Jag föreställer mig att det kanske är mer sådant på LedR. Det är mycket med det jordiska, som krösa-Maja skulle sagt...

Samma här, ett uttagningsbesked i lådan á la klassisk inkallelseorder. Stod inte vilken lön som gäller fast anställning tom 081231 på KI01.
Ingen vidare information, kanske kommer den om man skickar in ett ja? Skulle ju vara trevligt att veta lönen dock....
Nån som vet nåt om KI01?

Frid
Check
knaZen
Lönen går väl ändå att kika på http://www.mil.se/article.php?id=15995
Meteor
HQ 01, LedR, tillbaka till Enköping en vecka efter muck.. Undrar om jag får behålla kängorna.

Och ja, det var MYCKET papper att fylla i..
Term
Ja även jag blev uppringd för 3-4 veckor sen och fick således ett stort välfyllt kuvert i torsdags! Då är man återigen tillbaks på S1 eller LedR som det numera heter! Va ju ett tag sen man Muckade nu? Iofs kommer jag väl aldrig att Mucka på riktigt?
Greven
Antagen C SKGRP med siffror 2220.

Boden blir det för min del.
cv90driver
ja då var man uttagen som bv/tgfordmekaniker / bvförare så det I19 igen hurra
Dazzle
Äntligen kom de bruna brevet...de första jag läste var alternativ 2 om att man inte är uttagen men placerad bland reserver...vilken lättnad när jag såg krysset framför alternativ 1 om att jag uttagits i utlandsstyrkan worthy.gif
Skyttesoldat/TFN....några fler som ska till P7 i sommar? banan_rock.gif
Wärme
Blev antagen som StfgrpC Luftburen Skvadron K3, någon annan som ska dit?
ice_drop
fick ett samtal idag om jag ville vara med i nbg från p4. det är den delen som är reserv för nbg samt blir ia07. det kommer dock dröja ca 2v innan jag får det sista beslutet om jag får eller ej. det är bara att hoppas
Zoran
Uppring och Antagen som stabsass/stri vid BatL på P4. Ser fram emot det, skickade in pappret idag.

/Zoran
Tapdance
Antagen till Radiolänkman på LV
Men har inte bestämt mig om jag ska tacka ja eller inte ännu.
kadaver
Större bekymmer om jag skulle välja NBG eller FS14 har jag aldrig haft. Satt med lapparna i handen och det blev slutligen NBG, redan ångrat mig fram och tillbaka hundra gånger.. LB-soldat förare på K3. Något mer man kommer springa på i slutvärnet?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.