Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Uppringd för NBG 08?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > Nordic Battle Group
Pages: 1, 2, 3, 4
Wärme
QUOTE (kadaver @ Apr 19 2007, 22:10 ) *
Större bekymmer om jag skulle välja NBG eller FS14 har jag aldrig haft. Satt med lapparna i handen och det blev slutligen NBG, redan ångrat mig fram och tillbaka hundra gånger.. LB-soldat förare på K3. Något mer man kommer springa på i slutvärnet?

Jag är förutom StfgrpC så blev jag även andre förare så vi lär ses på fordonsutbildningen
Term
Ja nu har det börjat diskuterats avtal och vilkor här också!!!

Avtalet och villkoren för anställning i NBG har en egen tråd sedan gammalt:
Nytt avtal för beredskapssoldater och reservofficerare i NBG.

Så diskutera villkoren i den tråden.

/Term, som hjälper BlåGul denna gång

Exakt, och jag börjar bli less på att städa i NBG-trådarna.
Nu skärper vi oss i den här tråden som handlar om att bli uppringd för NBG och ev. antagning.
Avtalet diskuteras i Nytt avtal för... och övrigt NBG i Nordic Battle Group.

/Krook Blågul
Ful
QUOTE (kadaver @ Apr 19 2007, 22:10 ) *
Större bekymmer om jag skulle välja NBG eller FS14 har jag aldrig haft. Satt med lapparna i handen och det blev slutligen NBG, redan ångrat mig fram och tillbaka hundra gånger.. LB-soldat förare på K3. Något mer man kommer springa på i slutvärnet?

LBB PV för mig
golffoxtrotfive
nån som sökt nån av alla vakanser till NBG och som oxå har blivit uppringd och antagen? eller kommer det att ta tid innan dom börjar rota i vakans ansökningarna?
tintus
QUOTE (golffoxtrotfive @ Apr 23 2007, 18:46 ) *
nån som sökt nån av alla vakanser till NBG och som oxå har blivit uppringd och antagen? eller kommer det att ta tid innan dom börjar rota i vakans ansökningarna?

Har inte den blekaste men jag har sökt en hel bunt vakanser men fortfarande inte hört något, roligt att höra när de börjar kontakta folk angånde vakanserna. sökt bl.an. LB/tjänsterna & Spaningstjänsterna. pansar2.png
Mackan4
Uppringd / Uttagen

Simpel skyttegubbe i boden!

Vore kul att komma i kontakt med någon som ska dit!
Term
QUOTE (golffoxtrotfive @ Apr 23 2007, 18:46 ) *

Ja vad jag har fattat så letas det då redan vakanser på vissa av enheterna som LedR ansvarar för!?!
Meercy
uppringd igen denna gång av Ing2 PBV302 förare sjv... tackade nej,
KILLER21
Uppringd av Ing2 PBV302 förare sjv... tackade nej pga att jag är antagen till Ia 07 I skövde .

Han lät nästan ledsen för att jag ej var tillgänglig.

Fan det måste vara ont om folk överallt.
Gomer Pyle
QUOTE (KILLER21 @ Apr 24 2007, 10:18 ) *
Fan det måste vara ont om folk överallt.

No shit!
Racoon Pioneer
Det finns med säkerhet folk nog för att fylla TVÅ battlegroups med enbart duktiga soldatämnen -problemet är bara att de finns på andra platser i samhället och battlegroupens villkor kommer inte i närheten av deras nuvarande villkor.

Och bortsett från villkoren är FM ju som alltid ute i sista stund med information och kontrakt. Det underlättar ju inte precis rekrytering och som vanligt, nästan med cermoniell konsekvens, har FM skjutit sig själv i foten med en lång automatskur innan den gett sig in i ett nytt projekt. De höga officerarna på Lidingövägen måste ju tvunget köra några taffliga höftskott från sin bollhavsorganisation -att de fortsätter att falla ut illa verkar inte beröra ngn.

Har för övrigt fått tjänst och tackat nej.

/RP
rill3e
Antagen till Nordic Battle Group!! NBG, AJB, ISTAR (I19). Känns rätt gött faktiskt...

Lite OT: Förstår helt och fullt folk med erfarenhet när det gäller löner och så! Men va fan, själv är man student och går knappt runt varje månad. Då låter NBG rätt schysst faktiskt. Dessutom ligger det rätt i tiden till skillnad från rotationsmissionerna som kan börja och sluta lite fel i tiden om man ska fortsätta plugga.
gidde
QUOTE (Racoon Pioneer @ Apr 24 2007, 11:50 ) *
Det finns med säkerhet folk nog för att fylla TVÅ battlegroups med enbart duktiga soldatämnen -problemet är bara att de finns på andra platser i samhället och battlegroupens villkor kommer inte i närheten av deras nuvarande villkor.

Och bortsett från villkoren är FM ju som alltid ute i sista stund med information och kontrakt. Det underlättar ju inte precis rekrytering och som vanligt, nästan med cermoniell konsekvens, har FM skjutit sig själv i foten med en lång automatskur innan den gett sig in i ett nytt projekt. De höga officerarna på Lidingövägen måste ju tvunget köra några taffliga höftskott från sin bollhavsorganisation -att de fortsätter att falla ut illa verkar inte beröra ngn.

Har för övrigt fått tjänst och tackat nej.

/RP

Bra skrivet, vi får se hur detta projekt slutar!
Har också tackat nej
oakman
Har blivit antagen till P7's mekskytte, sjv/BVfö
Ragge
Antagen jag med, väntar på mitt bruna kuvert.

StfC Sjvgrp på K3 är det som gäller för mig.

Löjtnanten jag pratade med var mycket vänlig och svarade på alla mina frågor på ett bra sätt, tyvärr visste han inte riktigt hur boendefrågan skulle lösas.

Han sa också att jag skulle bli bandvagnsförare, vilken bandvagn är det som gäller? Jag hoppas på dem 2 gröna sockerbitarna med Volvomotor! banan_rock.gif rolleyes.gif

Edit: Kanske är OT att posta svaret här, då kan ni skicka mail/priv medelande eller liknande.
knaZen
Hm. Inget kuvert än. Vecka 17 sades det. Men får hoppas på nästa vecka då helt enkelt.
Predikant Larsson
Jag blev intervjuad för tjänst som stabsbiträde för en månad sen, men eftersom jag inte fått brev så blev det nog avslag. Jag har sökt fältpostkassör istället. Alltid något, som fan sa när han fick se Åmål.
DirtieBirtie
Hmm nu borde man väll fått svar ifall man kommit med eller inte? och de borde väll lämpligvis skicka ut ett Nej snarast, är det någon annan som sitter i ovisheten?

/ DirtieBirtie
brage
QUOTE (DirtieBirtie @ May 5 2007, 21:06 ) *
Hmm nu borde man väll fått svar ifall man kommit med eller inte? och de borde väll lämpligvis skicka ut ett Nej snarast, är det någon annan som sitter i ovisheten?

/ DirtieBirtie

sökte som stridsfordonsförare på p7 pansar2.png
blivit uppring två gånger trodde verkligen att jag skulle komma med men nu ser det mörkt ut banghead.gif

känns extra surt eftersom min tjänst finns som vakans, så jag sökte den vakensen så lite ljus finns det allt.

så jag lever också i ovishet, mäckta jobbigt..
skickade ett mail, och fick som svar att dom som blivit antagna i färsta omgången skulle fått sina svar skickade vecka 17 antar att man får nej när dom fyllt alla platser,
han skicka mitt mail till skulle skicka det vidare till kompaniet för att säkerställa.

worthy.gif

/BRAGE
ice_drop
blev uppringd och uttagen till extra VC/grg laddare på mekkomp P7. banan_rock.gif ska bli skoj, får se hur det blir när man kommer ner till skåne. pansar2.png
DirtieBirtie
QUOTE (brage @ May 6 2007, 13:32 ) *
QUOTE (DirtieBirtie @ May 5 2007, 21:06 ) *

/ DirtieBirtie

sökte som stridsfordonsförare på p7 pansar2.png
blivit uppring två gånger trodde verkligen att jag skulle komma med men nu ser det mörkt ut banghead.gif

känns extra surt eftersom min tjänst finns som vakans, så jag sökte den vakensen så lite ljus finns det allt.

så jag lever också i ovishet, mäckta jobbigt..
skickade ett mail, och fick som svar att dom som blivit antagna i färsta omgången skulle fått sina svar skickade vecka 17 antar att man får nej när dom fyllt alla platser,
han skicka mitt mail till skulle skicka det vidare till kompaniet för att säkerställa.

worthy.gif

/BRAGE

Aha, då förstår jag smile.gif, under samtalet lät det väldigt possitivt, lät nästan uttagen då... men då är det väll bara att kolla posten den hära veckan, så att man kan gå vidare med sitt liv =)
brage
QUOTE (DirtieBirtie @ May 6 2007, 20:13 ) *
Aha, då förstår jag smile.gif, under samtalet lät det väldigt possitivt, lät nästan uttagen då... men då är det väll bara att kolla posten den hära veckan, så att man kan gå vidare med sitt liv =)

verkade så för mig med. derför skicka de jag mailet för att fråga,
så nu idag blev jag uppringd och det ha blivit fel med utagningsbeskeden prova att skicka iväg ett mail och se hur det ligger till kan ju löna sig.
skulle få en ny intrvju för en vakans nu ikväll, hoppas hoppas banan_rock.gif

/brage out
Dazzle
QUOTE (ice_drop @ May 6 2007, 18:41 ) *
blev uppringd och uttagen till extra VC/grg laddare på mekkomp P7. banan_rock.gif ska bli skoj, får se hur det blir när man kommer ner till skåne. pansar2.png

Fått reda på vilken vagn du ska va på?
ice_drop
nej inte ännu men han jag pratade med var väldigt trevlig. så nu börjar väntan. dazzle vet du hur p7 är
spelkatt
När borde kallelse/inrycknings-sedel leta sig ner i brevlådan, om man nu är antagen till en R30 enhet där man inte anställs förän inryck, dvs v31?
golffoxtrotfive
QUOTE (spelkatt @ May 8 2007, 18:15 ) *
När borde kallelse/inrycknings-sedel leta sig ner i brevlådan, om man nu är antagen till en R30 enhet där man inte anställs förän inryck, dvs v31?

vad jag har förstått så finns det inga R30 tjänster kvar, fast jag har ingen seriös käla på det, bara att en som ingår i FE01 har sagt så tyvärr....golffoxtrotfive som hade en R30 tjänst som rörmockare banghead.gif
björk
Nä vad jag vet finns det inga R30 i NBG.
Men jag har iaf inte fått mitt officiella antagningsbesked till MP08 som är R30, utan bara ett brev från chefen att jag kommer få antagningsbesked.
Det kommer väl snart....hoppas jag och det lär väl vara likadant för dig om du sökt någon beredskapsstyrka förutom NBG, FM är ju inte alltid attacksnabba med sånt här.
Dazzle
QUOTE (ice_drop @ May 6 2007, 22:13 ) *
nej inte ännu men han jag pratade med var väldigt trevlig. så nu börjar väntan. dazzle vet du hur p7 är

okej måste ju vara en befälsvagn om du är vc/grgladdare väll? ska själv vara på en av de vagnarna 8.gif:

Ja P7 är kanon tycker jag...nära till både lund och malmö dessutom banan_rock.gif
ice_drop
japp jag ska på befvagn vet ej vilken plut ej sot. vet nån vad vc/grgladd får för pers beväpning pansar2.png
JackD
Jaha..händelserik dag idag! hehe

Först ringer poståkeriet och säger att jag fått jobbet..och nu ikväll ringde blivande PC..så det ser ut att bli LedR och Stabskompaniet för mig!

banan_rock.gif
spelkatt
QUOTE (björk @ May 8 2007, 19:00 ) *
Nä vad jag vet finns det inga R30 i NBG.
Men jag har iaf inte fått mitt officiella antagningsbesked till MP08 som är R30, utan bara ett brev från chefen att jag kommer få antagningsbesked.
Det kommer väl snart....hoppas jag och det lär väl vara likadant för dig om du sökt någon beredskapsstyrka förutom NBG, FM är ju inte alltid attacksnabba med sånt här.

Jag har fått antagningsbesked. Både från gruppchef och genom det bruna kuvertet hem i brevlådan. Där stod det däremot att jag hade fått en anställning från den 310707 tom 010108, eller något sådant. Om det hade varit en R10 så hade det väl sträckt sig ändå till oktober 08, eller hur? För övrigt är det EN21 jag har blivit antagen till.

När jag sökte fanns det i och för sig både r10 och r30 tjänser att välja mellan, så varför skrota r30 helt och hållet? Vad är det som gäller i så fall? Kommer r30 tjänsterna automatiskt bli r10?
björk
QUOTE (spelkatt @ May 9 2007, 07:44 ) *
Jag har fått antagningsbesked. Både från gruppchef och genom det bruna kuvertet hem i brevlådan. Där stod det däremot att jag hade fått en anställning från den 310707 tom 010108, eller något sådant. Om det hade varit en R10 så hade det väl sträckt sig ändå till oktober 08, eller hur? För övrigt är det EN21 jag har blivit antagen till.

När jag sökte fanns det i och för sig både r10 och r30 tjänser att välja mellan, så varför skrota r30 helt och hållet? Vad är det som gäller i så fall? Kommer r30 tjänsterna automatiskt bli r10?

[Känner att vi glider från ämnet i den här tråden]
Ja R30 är de som har utbildning från augusti till januari och sen står i beredskap i två år. Nu vet jag inte hur det är med EN21, men för MP08 så är det väl meningen att förbandet ska bemanna MP-befattningarna på missionerna samtidigt som de står i beredskap, så det är ju viss skillnad från NBG.
DirtieBirtie
http://www.i19.mil.se/index.php?c=news&id=37050

Dethära förklarar endel, jobbigt bara att vi måste vänta till vecka 720...
knaZen
QUOTE (DirtieBirtie @ May 9 2007, 16:36 ) *

Yes. Det dök inte helt oväntat upp strax efter jag varit i telefon med skribenten. smile.gif
Sotarn

Någon som sitter på info om vakansläget vid NBG-kompanierna vid I19?
Behövs det bandvagnsförare?

De vakanser som ligger uppe på mil.se verkar tillhöra andra förband vad jag kan se...

/ Sotarn
Nimitz
Uppringd söndag em och tyckte SKgrpch på P7 lät som en bra ide, så sen fick ja fylla i vakansansökan efter de så att de kunde köra mej i registren..
Och om nu inte en p-bot skulle ställa till de finns där inget nytt sen ks saint.gif

salute.gif
DirtieBirtie
Är det bara jag som tycker att det är väldigt kort tid mellan vecka 20 och inryckningsdatumet?

Det borde ju bli svårt för dem att få vättigt folk som vill/KAN söka till utbildningarna.
knaZen
QUOTE (DirtieBirtie @ May 9 2007, 19:16 ) *
Är det bara jag som tycker att det är väldigt kort tid mellan vecka 20 och inryckningsdatumet?

Det borde ju bli svårt för dem att få vättigt folk som vill/KAN söka till utbildningarna.

Nej jag tycker också det är ganska lite. Vilket gör mig smått upprörd då jag nu har ett jobb. Och jag vill inte gärna ställa till med oreda där. Men dom är förvarnade i alla fall. Kan ju inte göra så mycket mer.
knaZen
QUOTE (Sotarn @ May 9 2007, 18:22 ) *

Någon som sitter på info om vakansläget vid NBG-kompanierna vid I19?
Behövs det bandvagnsförare?

De vakanser som ligger uppe på mil.se verkar tillhöra andra förband vad jag kan se...

/ Sotarn

Enligt vad jag hörde idag så är det en del vakanser för tillfället. Dock så fick jag inte det specifierat. Ring och hör efter vet jag!
Bodens_Skräck
Är det bara jag som har ett rent helvete med att få tag i nån på Trosskompaniet/I19?
Har ringt ett par gånger nu, kommer till växeln men det är ingen som svarar vid trosskomp. banghead.gif
DirtieBirtie
QUOTE (Bodens_Skräck @ May 10 2007, 00:01 ) *
Är det bara jag som har ett rent helvete med att få tag i nån på Trosskompaniet/I19?
Har ringt ett par gånger nu, kommer till växeln men det är ingen som svarar vid trosskomp. banghead.gif

Jo de verkar skapligt nerringda, men ring dit på kvällen, så kommer du att kopplas till telefonist och de brukar lämna ut mobnummret till den du söker ;), allternativt e-mail...
knaZen
QUOTE (Bodens_Skräck @ May 10 2007, 00:01 ) *

Jag kan svara på den frågan! Dom är på övning för tillfället.
Fick dock ej besked angående när dom kommer tillbaka.
Bodens_Skräck
Tackar, då väntar jag ett par dar... Dom började ju nästan känna mig vid namn där i växeln.
DirtieBirtie
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=648375

hmm får man ett nej, så är det ju bara att inse att man är helt värdelös som människa (ifall man har behörighet att söka just den tjänsten)
björk
QUOTE (DirtieBirtie @ May 10 2007, 16:33 ) *
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=648375

hmm får man ett nej, så är det ju bara att inse att man är helt värdelös som människa (ifall man har behörighet att söka just den tjänsten)

Vill bara uppmärksamma om att det redan finns en diskussion om det där i den andra tråden...
Munin
HQ01 vart det ja.
Bodens_Skräck
http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=37070

Tänkte på delen där det stod att

"Det innebär att förbanden har gått igenom alla ansökningar och plockat ut lämpliga sökanden till de utlysta tjänsterna. Sökanden har sedan underrättats om att de blivit uttagna och fått tacka ja eller nej."

Känns ju inte helt upplyftande.

Att det skall vara så svårt att få iväg några bruna kuvär?
knaZen
QUOTE (Bodens_Skräck @ May 10 2007, 20:50 ) *
http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=37070

Tänkte på delen där det stod att

"Det innebär att förbanden har gått igenom alla ansökningar och plockat ut lämpliga sökanden till de utlysta tjänsterna. Sökanden har sedan underrättats om att de blivit uttagna och fått tacka ja eller nej."

Känns ju inte helt upplyftande.

Att det skall vara så svårt att få iväg några bruna kuvär?

Ptja. Det ska ju skickas med en hel del information också.
cerberus
Antagen

CB01

Cskgrp

Boden tyvärr...
JackD
QUOTE (Munin @ May 10 2007, 19:04 ) *
HQ01 vart det ja.

tjänst?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.