Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SoldF.com på engelska?
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldF.com
Berg
Har det någonsin kommit på tal att översätta hela SoldF sidan till engelska?
Enligt mig så skulle man få betydligt mer besökare i sådana fall.
(Är villig att börja översätta en eller annan sida om det blir bestämt)
pappa6116
Iom att SoldF riktar sig gentemot svenska soldater ( därav namnet) så tror jag att det finns ett ganska litet intresse hos medlemmarna i detta forum att skriva 2 poster ( 1 på svenska samt 1 på engelska)bara för att tillgodose en engelsk talande MÖP´s intressen.

mina 5 ören/ My 5 cents

Pappa
Adam Wilhelm
Nu menar nog Lilla Sebbe Soldf.com, inte forum.soldf.com.
Det är skillnad på de två sidorna.
Bappelsinmannen
Mycket bra idé, har en fd engelsk kollega som är inne med jämna mellanrum och stavar sig igenom med ett överskickat svensk-engelskt lexikon.

//Nisse
Berg
QUOTE(Adam Wilhelm @ Mar 27 2007, 06:23 ) *
Nu menar nog Lilla Sebbe Soldf.com, inte forum.soldf.com.
Det är skillnad på de två sidorna.

Ja det gjör jag.

Och som sagt. Om det kommer för sig så är jag frivillig att översätta en del.
Kimster
Har ni engelska som modersmål ?
Berg
Nej, men jag har ett antal bekanta som har engelska som modersmål.
Bappelsinmannen
Jag kan be min kompis korrekturläsa om det behövs, eftersom han är fd militär så har han fördelen av att han kan de mer yrkesspecifika orden.

Mvh Nisse
Kimster
..ok. Jag tänker inte bedömma någon, men ska man översätta våra texter så ska det bli korrekt, och då förutsätter jag att man har mer än Engelska B motsv i ryggsäcken. Vi har idag tom lite tvivelaktig svenska på vissa ställen som vi skulle vilja få bukt med.

..och för att återkoppla till ursprungsfrågan så, ja tanken om andra språk på soldf har funnits, men ligger på is fram tills att vi känner att vi har en plattform som lämpar sig att kunna ha information på två språk för att underlätta administration och publicering.
Berg
Uppfattat, lägger tråden på is tills vidare..? camo.gif
Hans Engström
Har engelska som modersmål, korrekturläser och/eller översätter gärna. Som referens så har jag översatt avhandlingssamanfattningar på Stockholms Universitet till engelska.
Kimster
Okej, bra att veta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.