QUOTE (x006 @ Mar 29 2007, 21:19 )

Hittade förra kullens Infohelgen på Amf 1:
http://www.amf1.mil.se/index.php?c=news&id=30494 QUOTE
...sedan fick man prova sin styrka. Då gällde det att klara av fyra stycken uppdragningar i bom, tio stycken armhävningar, tjugo stycken sit-ups och tjugofem knäböj (med tjugo kilo på axlarna).
Men är och kommer "testerna" bara att vara i "prova på" stil i den här nivån, eller kommer det att bli nått mer i stil högre test, max test?
Verkar i varje fall vara högre nivå/krav i år, sett till t.ex. Armböj (på pappret: 30 Armböj, "förra kullen" från sidan: armhävning 10 armhävningar - tolkar då dessa som armböj då just uppdragningar nämndes presic före.)
QUOTE (Swe_Fredrik @ Mar 29 2007, 18:29 )

Är det någon som vet om vi i Närskyddskomapniet har info helg? Eller behöver vi inte gå in kängorna?
Rycker närkydd in på Amf1 från början, eller börjar det med GSU i Karlskrona/Marinbasen?
Jag är mycket tveksam till att vi "amfpb:ar" får mycket svårare styrketest än dessa gossar. Jag talar lite av erfarenhet då jag var uppe och gjorde testerna till båtschef som tidigare var en del av amfibieplutonsbefälen. Jag skall inte säga exakt vad vi gjorde då detta antagligen skall hållas hemligt men det var mycket likt det jag ser ovan. Och eftersom du redan är inskriven och detta inte är ngt "utslagningsprov" så tror jag inte att det är några maxtest likt det av t.ex flygbasjägarna.
Men träna hårt, testerna är i princip bara för att se till att du är frisk. Tänk också på att allt görs i 55 BPM. Om du vill ha några låtar att träna armhävningar och situps i ung. detta tempo så har du några här. (Dom är ung. 110 bpm så du får göra dom i halvtakt men du lär nog fatta)

;
Black sabbath - Snowblind
Dio - Rainbow in the dark
Hysteria - Def Leppard
Creedence - Have you ever seen the rain
Dream Theater - Blind Faith
Rolling Stones - Sympathy for the devil.
Ingen är exakt 110 bpm men det är bra med lite variation