Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Black Hawk Down SP
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2
Rogue
Det var länge sen ett spel fick upp min adrenalinnivå på det här sättet. Detta spel kan nog bli det bästa soldatsimmet hitintills.

6n.gif
Kimster
QUOTE (Rogue @ Jan 16 2003, 19:06 )
Det var länge sen ett spel fick upp min adrenalinnivå på det här sättet. Detta spel kan nog bli det bästa soldatsimmet hitintills.

6n.gif

Vart hittar jag det ?
Doyle
jisses!! Det spelet fick verkligen upp adrenalinet lite!!

Gediget att börja ombord på en "Little Bird" ! biggrin.gif "RPG's!!!", "To much turbulence to get a good shot!!"
Fu Dahlberg
OJÄ!! säger jag Adrenalinkick

Väntar redan på HELA!!
RANGERTEDDY
Får fan inte skiten att funka..... :( :( :(
Aron
QUOTE (Fu Dahlberg @ Jan 16 2003, 20:07 )
Väntar redan på HELA!!

Så hela spelet är alltså inte släppt ännu?

/Aron
Raptor
Spelet Blawk Hawk Down släpps i Februari om man får tro min datortidning.. Verkar jävligt fett. smile.gif
Wrigley
Man blir fan stressad av spelet. smile.gif)) MOHHHAAA me liky! 3.gif
Speedy2
Jag har spelet NU gissa om det är bra?
EOD
QUOTE (Speedy2 @ May 14 2003, 20:44 )
Jag har spelet NU gissa om det är bra?

Samma här, lite för klen dator bara. Annars skulle jag vara nöjd!

En styck Black Hawk, en minigun...
...Behöver man något mer här i livet!!! Slaktartomten rullar vidare i spelets sköna värld! :P

EOD
Speedy2
Japp minigun är fränt 8)
Riktigt fränt när man ser kulorna slå i backen och riva upp damm
Vakten_F4
Oooooh!!! Saaatan vad snyggt!! smile.gif

3.gif Skiiiiinnies!!
Dies irae
Japp, nu har jag kört fast. Klarar inte ut hur och var jag skall ta mig vid landstigningen under granateld?

Fattar inte heller var jag skall lägga sprängladdningen när jag skall ta bort vägblockad för att hjälpa FN pakistanier.

Har bara dessa banor kvar. Hjälp någon?

J-Star
Bah.... jag var inte det minsta imponerad av demot. Orealistiskt värre. Skakigt och eländigt. Fiender som inte skjuter trots att man är på 5 meters håll och har ryggen åt dem. Kaos. Och så Quake-style "health packs". Bläe...

Bästa militär-simulatorerna (som jag provat på) är fortfarande Ghost Recon och OFP/OFP Resistance. Har inte testat Medal of Honor eller BF 1942 än.

/J
SISU
QUOTE (Dies irae @ Jan 5 2004, 07:14 )
Japp, nu har jag kört fast. Klarar inte ut hur och var jag skall ta mig vid landstigningen under granateld?

Fattar inte heller var jag skall lägga sprängladdningen när jag skall ta bort vägblockad för att hjälpa FN pakistanier.

Hoppas att detta kan vara till hjälp !

Stranden har ett par sten formationer hoppa o spring mellan dessa på höger sida finns det en öppning i stängslet synns med kikare ifån stenarna..

Rensa hela gatan och huset på högra sidan akta för hmg på högra sidan i gränden .
Längst bort i vägens längd riktning så spärras ju vägen av med en massa bråte lägg laddningen på bråten o spräng Funkar för mej..
Men du måste rensa husen o gatan från skinnis först ...

Lycka till SISU ;)
Tivaljör

Knalla uppe på stenarna. När du kommit så långt du kan komma på dem, sparar du o testar vart du kan kuta den sista biten....

QUOTE (EOD @ May 14 2003, 20:49 )
En styck Black Hawk, en minigun...
...Behöver man något mer här i livet!!!

...Vad sägs om stöd COOP?!?
sänkte ju spelet nåt otroligt... angry.gif

EDIT: så går det när man ska hålla på o lägga in citat från flera pers i samma inlägg.... man kommer tvåa.....
Dies irae
QUOTE (SISU @ Jan 5 2004, 11:15 )

Hoppas att detta kan vara till hjälp !

Stranden har ett par sten formationer hoppa o spring mellan dessa på höger sida finns det en öppning i stängslet synns med kikare ifån stenarna..

Rensa hela gatan och huset på högra sidan akta för hmg på högra sidan i gränden .
Längst bort i vägens längd riktning så spärras ju vägen av med en massa bråte lägg laddningen på bråten o spräng Funkar för mej..
Men du måste rensa husen o gatan från skinnis först ...

Lycka till SISU ;)

Japp nu klarar jag stranden med hjälp av stenen.....

Dock vägspärren, bråtet som skall sprängas består ju av ett par lastbilar..???
Var lägger jag laddningen....
Erik_G
QUOTE (J-Star @ Jan 5 2004, 10:10 )
Bah.... jag var inte det minsta imponerad av demot. Orealistiskt värre. Skakigt och eländigt. Fiender som inte skjuter trots att man är på 5 meters håll och har ryggen åt dem. Kaos. Och så Quake-style "health packs". Bläe...

Bästa militär-simulatorerna (som jag provat på) är fortfarande Ghost Recon och OFP/OFP Resistance. Har inte testat Medal of Honor eller BF 1942 än.

/J

Om du dissar BHD pga orealism ska du inte gå i närheten av MoH eller BF1924. BattleField 1942 är rena rama arkadspelet, kul att spela, speciellt med/mot ett gäng polare, men som milsim betraktat så är det närmast en leksak.

/E
Maverick
Ingen som råkar ha en skiva att dela med sig eller liknande???

Skulle vilja ha det NU!!! wink.gif
Wendisten

Denna bana är den sista innan kampanjen, så du har mycket kvar...
J-Star
QUOTE (Erik_G @ Jan 7 2004, 10:15 )
QUOTE (J-Star @ Jan 5 2004, 10:10 )

/J

Om du dissar BHD pga orealism ska du inte gå i närheten av MoH eller BF1924. BattleField 1942 är rena rama arkadspelet, kul att spela, speciellt med/mot ett gäng polare, men som milsim betraktat så är det närmast en leksak.

/E

Tja... min spelstil går allt mer och mer ifrån Quake's reflexmässiga och ultrastressiga spelstil. Spel/simulatorer där taktik, lagsamarbete o dyl spelar största rollen är för mig mycket intressantare än att konstant kasta sig mot en blyvägg. När jag spelar vill jag att det skall göra ONT att bli skjuten... inte bara att det innebär ett obetydligt besvär i form av en transport tillbaks till respawn.

/J
J-Star
QUOTE (Maverick @ Jan 7 2004, 10:41 )

Hala upp två hundralappar och bege dig till närmaste butik, snåljåp! ;)

http://se.pricerunner.com/games/pc-games/105753/prices

Game.se finne inte med där men det har BHD för 199 i butik.

/J
Erik_G
QUOTE (J-Star @ Jan 7 2004, 12:46 )
Tja... min spelstil går allt mer och mer ifrån Quake's reflexmässiga och ultrastressiga spelstil. Spel/simulatorer där taktik, lagsamarbete o dyl spelar största rollen är för mig mycket intressantare än att konstant kasta sig mot en blyvägg. När jag spelar vill jag att det skall göra ONT att bli skjuten... inte bara att det innebär ett obetydligt besvär i form av en transport tillbaks till respawn.

/J

Det ena behöver inte utesluta det andra..
Ibland kan det vara trevligt att bara kuta omkring och spotta digitalt bly omkring sig och respawna var femte sekund och ägna sig åt totalt orealistiskt och hjärndött underhållningsvåld. Ibland är det mer läge för realistiskt adrenalinpumpande nervkittlande hjärnarbetskrävande spänning.
Allt beror på humör och behov biggrin.gif

Det har dock blivit mer hjärndöd action på senaste tiden eftersom det passar min livssituation bättre med ett spel man lätt kan hoppa in och ur och inte är uppbunden med kampanjer som man "bara ska spela ett uppdrag till" på..
För det mesta sker mitt spelande dessutom i glada vänners lag över internätet...

/E
Maverick
QUOTE (J-Star @ Jan 7 2004, 11:50 )
QUOTE (Maverick @ Jan 7 2004, 10:41 )

Hala upp två hundralappar och bege dig till närmaste butik, snåljåp! ;)

http://se.pricerunner.com/games/pc-games/105753/prices

Game.se finne inte med där men det har BHD för 199 i butik.

/J

Fan också.... Satt och la en order på andra grejjer på CDON i går kväll *MUTTRAR SATAN* Fan också....
Trodde inte de var så jäkla billiga på det spelet....

Har en AMD 1500 ,ed 185 meg grafik och 512 i minne.
Någon som ser några problem med prestanda???
Erik_G
Jag har kört spelet på en 2,8GHz P4 HT med 512mb minne och ett GF2 grafikkort, och det var nätt och jämnt körbart (med lite god vilja).. men när jag bytt mitt grafikkort mot ett GF FX5600 gick det mycket bra.
Huruvida det betyder att det funkar på din dator vet jag ej, men har du ett gammalt grafikkort så ska du nog tänka om. Har du ett bra grafikkort så borde det funka. Minimikraven är om jag minns rätt 750MHz.

/E
J-Star
QUOTE (Erik_G @ Jan 7 2004, 13:38 )
Det ena behöver inte utesluta det andra..
Ibland kan det vara trevligt att bara kuta omkring och spotta digitalt bly omkring sig och respawna var femte sekund och ägna sig åt totalt orealistiskt och hjärndött underhållningsvåld. Ibland är det mer läge för realistiskt adrenalinpumpande nervkittlande hjärnarbetskrävande spänning.

Iofs sant. Enda problemet är att om man skall bli bra på sådant måste man lägga ohemula mängder tid på att träna, träna och åter träna. Därför att om jag inte är bra utan bara får en massa pisk, då blir jag ledsen och kinkig och då är det inte kul att spela. ;)

/J, spelar för att vinna 6n.gif
Raptor
Min dator: 1,2 GhZ, 384 RAM och ett GeForce 4 (128 Meg).

Det funkerade utan problem på 1180 x 760 (nånting).
SBP
Det funkar på min gamla... PIII 800, 384 ram, TNT2 M64 (32mb)... Inget lagg, men grafiken kunde varit bättre.
Gator
QUOTE (SBP @ Jan 7 2004, 14:15 )
Inget lagg, men grafiken kunde varit bättre.

Precis, efter att ha uppgraderat till 1Ghz, 384 RAM och 128Mb grafik så slapp man Lego-gubbarna...
HV.gif
Tivaljör
QUOTE (J-Star @ Jan 7 2004, 14:04 )
/J, spelar för att vinna  6n.gif

Jaså?
Läst denna artikel, från denna sida?

/ SÄK, spelar inte för att vinna 6n.gif
Maverick
QUOTE (Raptor @ Jan 7 2004, 13:05 )
Min dator: 1,2 GhZ, 384 RAM och ett GeForce 4 (128 Meg).

Det funkerade utan problem på 1180 x 760 (nånting).

OKki verkar som det skall fungera med den datorn och grafikkortet då vi har samma...

I allafall den är beställd och kommer om 3-4 dagar smile.gif
Maverick
Så nu ligger den i posten och är på väg till mig...
Ser ut som helgen med att bygga om garaget går åt hlv wink.gif Blir säkert långa nätter med spelande istället--.
Dies irae
QUOTE (Maverick @ Jan 8 2004, 08:36 )
Så nu ligger den i posten och är på väg till mig...
Ser ut som helgen med att bygga om garaget går åt hlv wink.gif Blir säkert långa nätter med spelande istället--.

Kan nog tänkas att du inte hinner med ombyggnader nu,, jag brukar sitta halva natten... Kommer på sig själv att man glömt tiden.. biggrin.gif
SBP
Då måste jag vara "lyckligt lottad" som har datorn i sovrummet... C bestämmer när det är dags att sluta spela, nämligen när vi (hon) ska gå och lägga sig. C bong.gif SBP

Kan ju lugnt säga att detta spelet är "lätt" vanebildande. Häromkvällen blev burken nerburen och inkopplad på tv:n istället... Sova, vad är det??? Malajn.gif
Dies irae
Har vi stackare det lika? När hon ryter åt en att gå att lägga sig, är det bara att lyda? ;)
Henningsson
Delta Force - BHD: Team Sabre 26 Mar 2004 camo.gif
SBP
En order är en order... laugh.gif Man kan ju missa något.. vissel.gif
J-Star
Såväl flickvännen som jag själv kan ibland råka sitta vid datorerna till klockan alledesförsent. ;)

/J
Dies irae
QUOTE (J-Star @ Jan 8 2004, 14:09 )
Såväl flickvännen som jag själv kan ibland råka sitta vid datorerna till klockan alledesförsent. ;)

/J

Grattis, din lyckost clap.gif
Gotcha
QUOTE (Dies irae @ Jan 8 2004, 14:13 )
QUOTE (J-Star @ Jan 8 2004, 14:09 )

/J

Grattis, din lyckost clap.gif

Tja...det är på gott och ont. Ibland försvinner favorit-whiskyn eller favorit-ölet lite väl kvickt..
Och minst varsin dator är ju ett krav.

Annars vore det skam att klaga! ;)
SBP
Vi är rätt OT nu, men...

Whiskyn får jag ha ifred, men datorn (iaf från C, men barnen tror dom har ensamrätt på den). Vi skulle behöva 3 till... ohmy.gif
J-Star
QUOTE (Gotcha @ Jan 8 2004, 14:33 )
Tja...det är på gott och ont. Ibland försvinner favorit-whiskyn eller favorit-ölet lite väl kvickt..
Och minst varsin dator är ju ett krav.

Men självklart har vi varsin!

Hon blev dock lite olycklig när jag fick min nya maskin alledes innan nyår eftersom den var mycket bättre än hennes (<skryt> P4 HT 3.0 GHz, 1GB ram, Geforce FX 5900 256 MB </skryt>). Tröst fann hon dock i att delar från min förra dator hittade vägen till hennes (HDD, CD-brännare, minne).

Vi har inte installerat lillflickans (4 år) dator än men hon tjatar om den. När flyttlådorna behagat bli färre skall vi fixa det.

/J
phantom
Jag blev lite missnöjd med spelet faktiskt jag spelade på normal och klarade spelet på en kväll.. ;)
Erik_G
QUOTE (J-Star @ Jan 8 2004, 15:11 )
Vi har inte installerat lillflickans (4 år) dator än men hon tjatar om den. När flyttlådorna behagat bli färre skall vi fixa det.

Har din fyraåring ingen egen dator ännu? Min dotter har haft sin sen hon var tre... :P

Det är otroligt hur snabbt de små liven lär sig hantera en dator. Att starta igång, ploppa i en spelcd, trycka på rätt icon och spela är inga problem..

/E
J-Star
QUOTE (Erik_G @ Jan 8 2004, 16:44 )
Har din fyraåring ingen egen dator ännu? Min dotter har haft sin sen hon var tre... :P

Det är otroligt hur snabbt de små liven lär sig hantera en dator. Att starta igång, ploppa i en spelcd, trycka på rätt icon och spela är inga problem..

/E

Faktiskt inte "min" flicka (än). Är "plastpappa". ;)

Anyway... en fråga: Har du tips på bra programvaror/spel för barn i den åldern?

/J
Erik_G
QUOTE (J-Star @ Jan 8 2004, 17:11 )
Faktiskt inte "min" flicka (än). Är "plastpappa". ;)

Anyway... en fråga: Har du tips på bra programvaror/spel för barn i den åldern?

/J

Grand Theft Auto III... "Pappa, man får inte köra på människor..."

Skämt å sido, de spel vår dotter kör är bland annat:
Ett pippispel. Man kan rida häst och bygga tågbana.. jättekul..
Ett Pettson & Findus-spel (Pettsons snickarbot eller nåt liknande, Isabella gillar att bygga uppfinningar.. ett "pusselspel" som kan vara rätt komplicerat.
Ett Krakelspektakelspel som nog är lite för svårt för henne, men man kan baka kakor på ett ställe. Kul.
"Sverigejakten". Kan hon ej spela ensam då det kräver att man kan läsa. Hon gillar när jag spelar det åt henne och fångar boven.

Sen gillar hon bolibompaspelen också.. Bolibompaspelen

Att sitta och rita på datorn är dessutom uppskattat. Skaffa, om du inte har, en Wacom. Iofs går det att rita med musen också. Kan vara bra "pekträning"

/E
J-Star
QUOTE (Erik_G @ Jan 8 2004, 18:01 )
Grand Theft Auto III... "Pappa, man får inte köra på människor..."

Skämt å sido, de spel vår dotter kör är bland annat:
Ett pippispel. Man kan rida häst och bygga tågbana.. jättekul..
Ett Pettson & Findus-spel (Pettsons snickarbot eller nåt liknande, Isabella gillar att bygga uppfinningar.. ett "pusselspel" som kan vara rätt komplicerat.
Ett Krakelspektakelspel som nog är lite för svårt för henne, men man kan baka kakor på ett ställe. Kul.
"Sverigejakten". Kan hon ej spela ensam då det kräver att man kan läsa. Hon gillar när jag spelar det åt henne och fångar boven.

Sen gillar hon bolibompaspelen också.. Bolibompaspelen

Att sitta och rita på datorn är dessutom uppskattat. Skaffa, om du inte har, en Wacom. Iofs går det att rita med musen också. Kan vara bra "pekträning"

/E

<fniss/>

Håller nog lillflickan ifrån mina exemplar av OFP, Delat Force och liknande shooters ett tag till. ;)

Jo då, rita har jag introducerat henne till. "MS Paint" börjar hon bli bra på. Bra öga-hand-träning.

Ett ritbord? Tja... kanske senare. Jag är själv lite sugen.

/J
EOD
QUOTE (Dies irae @ Jan 7 2004, 06:39 )
Japp nu klarar jag stranden med hjälp av stenen.....

Dock vägspärren, bråtet som skall sprängas består ju av ett par lastbilar..???
Var lägger jag laddningen....

Det är inte lastbilarna som är spärren. Du måste gå in i huset som ligger "till höger". Samma hus som du måste rensa, från detta hus kan du komma ut framför lastbilarna.

Står en kille på taket i det huset som du ska rensa, är lätt att missa. Tar du inte alla så kan du inte spränga vägspärren (händer inget om du försöker) Se upp för HMG mellan huset också vägspärren också.

EOD
(Som idag klarat spelet 6n.gif )
Dies irae
HJÄLP, vad skall jag göra när jag placerat laddningen i båten,

Spränger jag båter så har jag misslyckats. Skall jag borda helikoptern? Sätter mig på helikoptern har placerat laddningen och sen????? 7.gif

Gäller level. Shore Patrul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.