Ah, lägg av!! Visst, prostitution är ingen trevlig sak, men det kommer alltid att finnas. Det är typiskt politiker att tro att problem försvinner bara genom att lagstifta borta dem. Sedan kommer folk som ni och säger att "det är ju olagligt...buhuuu". Finns det en efterfrågan, kommer tjänsten alltid att levereras av någon. Så fungerar det i vår värld!
Precis som någon nämnde har prostituerade alltid sökt sig till "militära inrättningar och dess personal", och uppenbarligen har målgruppen varit påverkningsbar och villig att ta del av de tjänster som prostituerade vanligtvis erbjuder sina klienter. Att tro något annat är naivt...
Nej vet ni vad, jag tycker att prostitution ska legaliseras så att de misslyckade typerna som är i behov av den sortens tjänster slipper smyga med det i samma utsträckning som idag. Då kan bordeller upprättas och "kvalitésäkras", för att förhindra smittospridning. Är inte det bättre än att ha ryska horor smygandes omkring om nätterna på våra tåg, likt Spetsnazförband beväpnade med biologiska stridsmedel?? Då tror jag att en stor del av kriminaliteten kring prostitution försvinner på köpet.
Det finns dålig prostitution, och mindre dålig prostitution. Vilket väljer ni??
Jag må förefalla cynisk, kvinnoförnedrande och kall, men jag föredrar att vara realistisk än naiv!
Att sedan hacka på några stackars ensamma och (förmodligen) osäkra värnpliktiga, som kanske egentligen är i behov av närhet och förståelse, är enligt min uppfattning bara ännu ett svepskäl för pressen för att få kasta skit på Försvarsmakten.
PS. Om BlåGul finner mitt inlägg alltför magstarkt, ber jag er att radera det och varna mig, snarare än att banna mig eller liknande. DS.
Hälsningar, Foxtrot Lima