Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Byte av HV förband
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
Octavius
Hejsan

Nu börjar min utbildning att lida mot sitt slut (äntligen...) och jag har börjat se mig om efter jobb och som det ser ut nu finns jobbet på annan ort. Nu undrar jag hur det funkar med bytet av HV-förband (har trivts bra och vill gärna fortsätta att vara med i HV), ska man lämna in allt och hämta ut nya grejor, behöver jag göra om introutbildningarna och hur funkar det med kontakten mellan det nya och det gamla förbandet, vem ska jag prata med.

Octa
Fu Dahlberg
Brukar inte vara några problem...
Jag har bytt hyfsat smärtfritt mellan Batlajon innom samma "utbildningsgrupp", men har också kollegor som bytt mellan "utbildningsgrupper".

Utrustningen har då bara "skrivits över". Dock har det då inte handlat om något vapen
Fk Satan
QUOTE (Octavius @ Mar 15 2007, 13:54 ) *
Hejsan

Nu börjar min utbildning att lida mot sitt slut (äntligen...) och jag har börjat se mig om efter jobb och som det ser ut nu finns jobbet på annan ort. Nu undrar jag hur det funkar med bytet av HV-förband (har trivts bra och vill gärna fortsätta att vara med i HV), ska man lämna in allt och hämta ut nya grejor, behöver jag göra om introutbildningarna och hur funkar det med kontakten mellan det nya och det gamla förbandet, vem ska jag prata med.

Octa

prata med din nuvarande KompC samt med KompC dit du skall flytta. Dessa två måste lösa det administrativa av flytten som dig som soldat. Sedan är det alltid bra att fråga de utbildningsgrupper som är inblandade. Har sett fall där det enda som behövs bytas är vapenlåset. I andra fall som jag har sett har utrustingen lämnats in på ett stället och hämtats ut
Stocken
Jag lämnade in min utrustning i stad A och efter flytten till stad B (i annat län) så hämtade jag ut helt ny utrustning, inklusive vapen, där. Dock fick jag fick genomgå ny personundersökning. Men det var inga problem.

/Stocken
Daniel_M
QUOTE (Octavius @ Mar 15 2007, 13:54 ) *
Hejsan

Octa

Känner en kille som flyttade från Härnösand till Göteborg, det enda han inte plockade med sig var vapnet. Bara att kontakta ditt nya tilltänkta förband och meddela dem samt din gamla utb. grupp
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.