Om jag har förstått det hela rätt så utbildas AmfSkytte vartannat år på amf1 och vartannat år på amf4.
Var utbildas de i år?
Tjorven
Jan 16 2003, 18:28
På Amf 4 just nu. Har dock hört att skytte kanske ska utbildas varje år men vartannat år i lite mindre skala på respektive ställe då såklart.
Bad Karma
Jan 19 2003, 12:56
mindre skala? hur ska det funka. när jag låg inne på amf skytte 01 så utbildades det två skytteplutoner. ska det dras ner till 1 vartannat år då? Hur löser man då övningar med kompanistrid?
jonte72
Jan 19 2003, 16:12
Det finns ju bara 3 st amfibiebataljoner, så det går inte att utbilda så värst mycket varje år på de båda amfregementena. B)
De utbildas vartannat år på Amf 1/Amf 4. Ligger inne på Amf 4 just nu. Det är knappast något mindre Amfskyttekompani som utbildas heller, vi låg inne 3 Plutoner + UH och GRK.
Eftersom AMF4 ska läggas ner så kan vi nog sluta oss till att i fortsättningen så kommer alla amfibie skytte förband utbildas på AMF1
GP720Englund
Nov 15 2004, 22:25
Det som Öberg säger ska du inte lita på för fem öre. Killens ollning av mig finns med på plutonens DVD-film, vilket jag troligtvis kommer att få höra resten av livet. Dessutom är jag bättre än honom på att synka upp en sliten 180. Så det så. Hans uppvigling till påsättning av en stackars oskyldig båtlök ombord på HRMS Rotterdam är ännu en bra anledning till att misstro denna människa. Annars är Erik en ganska trevlig person när allt kommer omkring...
Jo, det stämmer. Vi var ett helt kompani inklusive Stab (inte UH, dumskalle) och i fredsorganisationen även GRK. Dock var ju GRK ett fristående kompani i bataljonen (de övriga är Amfibie- och Stabskompaniet). I år springer vassraggarna omkring på Amf4, och leds bl.a. av Lt L, en person som stod Öberg väldigt nära (exakt 1,25 snett framför, faktiskt...), vilket man kunde se och inte minst höra på någon nyhetssändning förra veckan...
/M
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.