Mors!
Hittade den här tråden efter lite sök. Har ställt den här frågan på två ytterligare (bil-relaterade) forum, utan resultat, och nu orkar jag inte regga mig på fler...

Så nu vänder jag mig till det forum där man oftast får svar på sin fråga, vad det än gäller...
Frågan är som följer:
Fordon: Audi A4 Avant 1,8T 2001
Symptom: vid kall/fuktig väderlek glappar trippmätare/klocka.
Det upptäcker man direkt, eftersom dessa skall tändas när man öppnar dörren. Då tändningen slås till tänds samtliga info/varningslampor och slocknar sedan, precis som normalt.
Då motorn startats tänds knapparna för fönsterhissar, ytterspegelinställning, låsknapp samt acc-display (samtliga fullt normalt). Körriktningsindikator fungerar också normalt.
Glappar gör då:
- hastighets/temp/bränsle/varv-mätare
Då halvljuset slås till, glappar:
- instrumentbelysning
- belysning vid ventilationsspjällen
- samtliga "knapplampor", dvs de röda lampor som sitter i de olika funktionsknapparna, t.ex mugghållare, innerbelysning etc, och som endast tänds då halvljuset slås till.
Samtliga symptom
försvinner efter ca 5-10 min normal körning och strax efter att normal arbetstemp har uppnåtts. INGA andra fel eller symptom, t.ex motorstörningar el likn uppträder.
Om någon har upplevt eller hört talas om något liknande, och har förslag på åtgärd är jag mycket tacksam.
VAG hade inget att bidra med...