Help - Search - Members - Calendar
Full Version: UNIFORM M90 VINTER
SoldF.com Forum > Besök och gästforum, C 9x19 > Öppet hus
Hundföraren
Någon som sett eller hört att M90 uniformen provas i vinterutförande? Såg bilder på Internationella jägarplutonen var klädda i sådana under övningen Cold Response i Norge
The Swede
QUOTE (Hundföraren @ Mar 13 2007, 14:53 ) *
Någon som sett eller hört att M90 uniformen provas i vinterutförande? Såg bilder på Internationella jägarplutonen var klädda i sådana under övningen Cold Response i Norge

Är inte det svar på din fråga?
Finns förövrigt en tråd i materielforumet om olika versioner av FU90 där även FU90 vinter diskuteras.
Dobberman
Den uniform du antagligen sett är Taiga FJS02 Vinter.
Hundföraren
QUOTE (rille116 @ Mar 13 2007, 15:27 ) *

MYCKET MÖJLIGT ATT DET ÄR DET MEN KAN INTE HITTA NÅN TAIGA-UNIFORM I VITT/GRÅTT M90 MÖNSTER UTAN ENDAST STD GRÖNSPRÄCKLIG (WWW.TAIGA.SE)
Fk Satan
QUOTE (Hundföraren @ Mar 14 2007, 11:02 ) *
QUOTE (rille116 @ Mar 13 2007, 15:27 ) *

MYCKET MÖJLIGT ATT DET ÄR DET MEN KAN INTE HITTA NÅN TAIGA-UNIFORM I VITT/GRÅTT M90 MÖNSTER UTAN ENDAST STD GRÖNSPRÄCKLIG (WWW.TAIGA.SE)

Ett råd, Släpp CapsLock och kliv in i matchen /Fk Satan Blågult Underbefäl.

Det kan vara så att Taiga inte har alla klädesplagg som de säljer i sin katalog eller på hemsidan...
HVU_Perra
Mitt befäl i HV säger att den kommer va både varm och kall så att man inte kan svettas i den, stämmer det?
Fk Satan
QUOTE (HVU_Perra @ Mar 14 2007, 12:30 ) *
Mitt befäl i HV säger att den kommer va både varm och kall så att man inte kan svettas i den, stämmer det?

Svettas kommer du att göra. men den kan ventilera ut det hela bättre... men gortex har vissa negativa effekter i stark kyla...
HVU_Perra
QUOTE (Fk Satan @ Mar 14 2007, 12:37 ) *
QUOTE (HVU_Perra @ Mar 14 2007, 12:30 ) *

Svettas kommer du att göra. men den kan ventilera ut det hela bättre... men gortex har vissa negativa effekter i stark kyla...

Råger, det är taget, låter grymt! dribble.gif
Dobberman
QUOTE (Hundföraren @ Mar 14 2007, 11:02 ) *
MYCKET MÖJLIGT ATT DET ÄR DET MEN KAN INTE HITTA NÅN TAIGA-UNIFORM I VITT/GRÅTT M90

Nej inte bara "möjligt"..Det ÄR.
MatsLennarth
QUOTE (Hundföraren @ Mar 13 2007, 14:53 ) *

Om jag inte minns helt fel så är väl snödräkten m/90.. Det är ju den som vi dödliga kommer närmast..
Strv S
dom som syftats på bilder är väl FJS 02 i vinterutförandet?

Guest_johan_*
QUOTE (Strv S @ Mar 14 2007, 20:19 ) *
dom som syftats på bilder är väl FJS 02 i vinterutförandet?

[imgBild borttagen av moderator[/img]

Verkar rätt nice den där. Jag vill oxå ha en massa coolt kitt... Nice vapenspray by the way!!

surprise.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.