Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stridsfordons/stridsvagns mekaniker
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
M Carlsson
Ska mönstra nu i slutet av april och har kommit under fund med att stridsfordons eller stridsvagns mekaniker passar mig bra då jag har för avsikt att vidareutbilda mig till teknisk yrkes officer efter värnplikten. Min fråga till er är, vad är roligast? vad skiljer de båda tjänsterna varandra ifrån? Är även öppen för förslag gällande andra tjänster inom armén som kan tänkas vara intresanta. Är intreserad av teknik, strid, överlevnad och stora pansarfordon dribble.gif

MVH M Carlsson
XantoS
Hmm kankse om du inte blir sjösjuk så skulle du gilla att vara på nått fartyg som mekaniker.
Finns även mycket goda chanser att få jobb efteråt då.
Sebbe stålkula
Se till att bli systemtekniker också kallat syte då får du em mer grundlig utbildning inte så mycket knacka band. och då givetvis försök få 15 månaders

MVH Sebbe
M Carlsson
XantoS gillar inte båtar särskilt mkt för att vara ärlig ;) Men därimot det sebbe skrev om systemtekniker låter bra, läste lite om den tjänsten och det ser ut att vara en bra utbildning man får=) är det lätt att bli yrkes officer när man haft den tjänsten? Ungefär vad för arbets uppgifter får man?

var det den här tjänsten du menade föresten? :P
http://www.lumpen.nu/templates/asp/bitView...B720&fsgr=2
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.