Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flygplan
SoldF.com Forum > Besök och gästforum, C 9x19 > Öppet hus
Guest_Peter_*
Hej alla, jo jag har ett litet intresse av stridsflygplan och var runt och kollade lite, då hittade jag detta http://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%BF%83%E7%...%BA%E6%A9%9F%29.
Då jag inte förstår ett dugg japanska (kanske inte ni heller) så tänkte jag fråga er, är det en F-22 på bilden?
Rickard N
Nu vet jag inte om något gick snett, men bilden?
Kiowa
QUOTE (Guest_Peter_* @ Mar 12 2007, 00:01 ) *
är det en F-22 på bilden?

Nej, det är en Northrop-Mitsubishi F-3 . Men jag har ingen aning om det är nått som blev verklighet och ska tillverkas eller om det bara är ett koncept (eller någons dröm smile.gif).
Pansar Nörden
Den är jävligt lik en F-22 men det står också vid bilden att det är en F-3 även om jag aldrig hört om det förut
Skuggan
prototypen som tävlade mot F22 om att bli USAs nästa stridsflyg...
hette YF23 Black Widow och var Northrops förslag..
men Lockheed (Y)F22 Raptor (numera Lightning III?) vann.

detta ser ut att vara en vidareutveckling på den prototypen, bla har den bara 1 motor jämfört med YF23 som hade 2, således bör den vara mindre...
och att det står Mitsubishi i namnet tyder på att det är Japanerna som varit intresserade av YF23 och beslutat att utveckla konceptet...

Länk till wikipedia sida om YF-23 för jämförelse
Stocken
Jag sökte på "F-3" på Altavista och då hittade jag den här

Påminner om F-22...

Till Blågul: Finns det något sätt att göra bilden mindre? Jag gissar den tar en massa plats på servern.
Kimster
Vår server lagrar inte bilder som ni länkar. Dessutom är bilden mindre än 800px och 150-200kb så är jag nöjd.
Det enda forumet gör är att den automatiskt förminskar alla bilder större än 800px. Men har ni redan innan gjort bilden till mindre än 800px så slipper servern göra det = lite snabbare.
Skuggan
QUOTE (Stocken @ Mar 12 2007, 18:23 ) *
Jag sökte på "F-3" på Altavista och då hittade jag den här http://www.silentthundermodels.com/us_mili...vy/C6572F3R.jpg

Påminner om F-22...

Till Blågul: Finns det något sätt att göra bilden mindre? Jag gissar den tar en massa plats på servern.

läser du på den lilla skylten under modellen så står det F35C mao är det en F35 JSF (Joint Strike Fighter)
Stocken
Hur gör man då om bilden man vill lägga ut här är större än 800px? DÅ får man ju spara den i mindre format på hårddisken men hur gör man för att lägga ut sparad bild? (På ett annat forum jag är medlem på går sådant till på det sättet att man får skicka en för stor bild till admin och så lägger han ut bilden på forumet)

QUOTE (Kimster @ Mar 12 2007, 18:28 ) *
Vår server lagrar inte bilder som ni länkar. Dessutom är bilden mindre än 800px och 150-200kb så är jag nöjd.
Det enda forumet gör är att den automatiskt förminskar alla bilder större än 800px. Men har ni redan innan gjort bilden till mindre än 800px så slipper servern göra det = lite snabbare.
Frantic
Det går inte lägga ut sparade bilder på detta forum (Om jag förstått det rätt) utan du får lägga upp den genom ett Bildhostingprogram. Tex www.imageshack.us
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.