QUOTE (Noname @ Apr 4 2007, 22:33 )

@ Bomben77 (eller annan kunnig): Vad är cykelbyxor med "hängslen"? Nu har jag ett par vanliga newline-cykelbyxor, skulle egentligen vilja ha mer stoppning...
Det är precis vad det låter som, ett par cykelbyxor med hängslen som går över axlarna, som t.ex:

Jag kör själv bara med hängslebyxor och det av anledningen att de sitter avsevärt mycket bättre än ett bar "vanliga" byxor utan hängslen. Detta märks förvisso främst när man kör i skogen och rör mycket på kroppen, men även på landsvägen känns det bättre att har ett par byxor som sitter stabilt på plats, mil efter mil...
Köper du dig ett par nya byxor så snåla inte! Det finns byxor från 250:- till 2500:-, de billigaste är inget att ha och de dyraste är inget en vätterncyklist behöver. Men ett par byxor från en känd tillverkare för runt 1000-lappen kan vara ditt bästa köp någonsin.
Mina senaste byxor kommer från Craft och fick på ganska exakt 1000:- och även om mina 500:- byxor fungerar bra, så råder det ingen tvekan om vad jag skulle ta på mig för en tur runt vättern.
Så, ett tips från mig, snåla inte på byxorna, din stjärt kommer få betala priset för din snålhet annars
//Y