Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vinterkänga 90
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldF.com
Unbeliver
Så ett fel på bilden av Vinterkänga 90

Enligt följande text från Marschkänga 90 och Vinterkänga 90
Snörning
Snörena träs på ett lite speciellt sätt. I det tredje hålet nedifrån skall båda snörena träs på bägge sidor, så det blir en dubbelsnörning. Detta för att byxornas byxkrokar/byxslejf skall fästas där. På så vis förhindrar man att byxorna glider upp.

På bilden, syns nedan, bör det således vara dubbelsnörning på markerad plats på kängan.
Kimster
ah jo okej du har väl rätt i sak kanske, men nu är det först så att bilden är inte vår utan den har vi fått långa av mil-con vilket står på bilden, sen vet jag inte om det spelar någon större roll på snörningen, bilden ska visa hur ett par vinterkängor ser ut, inte hur själva snörningen ska se ut. Texten är dessutom bara en rekomendering, inget krav på något sätt.

men visst, kommer vi att fota en egen bild av dom så kan vi väl tänka på det.
Unbeliver
Såg att bilden var från mil-con men jag valde ändå påpeka det...

Anledningen till att jag upptäckte "felet" var att jag skulle putsa kängorna men så lyckades jag glömma hur snörningen skulle sitta så jag gick hit för att kolla.
Tycker det är praktiskt med dubelsnörningen.

Sen är det precis som du sa en vinterkänga så jag ändrade titeln + övriga referenser frånmin sida från marsch- till vinterkänga
Mattsson
Sen är det väldigt funkis att inte ha dubbel snörning på vinterkängan, mindre meck när man har handskar på sig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.