Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mic. till ComTac lurarna...
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Fk Fjellman
Någon som har koll på vad en mic. till comtac lurarna kostar?

//Fjellman
Casca
Strupmikrofon: 1270 Sek. Med försvarsmaktens rabatt. För privatperson tillkommer 25% moms.

Priset är 2 år gammalt.

Casca
Fk Fjellman
Okej.. men den vanliga micken då? vad kostar den?.... och var fick du tag på det priset?
homeguard
QUOTE (Serg. Fjellman @ Jan 14 2003, 13:07 )
Okej.. men den vanliga micken då? vad kostar den?.... och var fick du tag på det priset?

1350:- inkl gejder, ykabel och bommic.
Fk Fjellman
Saknar fortfarande källan till priset...

//Fjellman
homeguard
QUOTE (Serg. Fjellman @ Jan 16 2003, 11:55 )
Saknar fortfarande källan till priset...

//Fjellman

Peltor Sverige
Cinnes
*känner mig dum*
Nån som kan informera mig vad comtac lurar är?
Casca
QUOTE (Cinnes @ Jan 16 2003, 20:54 )
*känner mig dum*
Nån som kan informera mig vad comtac lurar är?

Comtac är ett par aktiva hörselskydd som försvaret köpt in för att skydda hörseln på soldater i FM. Hörselskydden är aktiva(hörselförstärkande), men stänger ute allt skadligt buller från stridsfältet. Den ljudförstärkande funktionen har 5 olika lägen. Man kan också koppla på RA i ett speciellt uttag. Vid inkommande signalering, går ljudförstärkningen automatiskt ner för att mottagaren ska kunna höra den bättre. Drivs av 2 R6(?) batterier och har en drifttid på 250 timmar. Efter 2 timmars inaktivitet stänger dom av sig själva, denna avstängning varnas för i förväg genom några tutanden i örat.(Bröööl)

För en ovan soldat kan ljudförstärkning nattetid skapa oro då man hör minsta knäpp i läskiga skogen.

En mycket fin investering för strax under 3000 kr/st.
Cinnes
Då vet ju tilloch med jag vad det är för nått...
Använder försvaret så dyra grejor eller är det bara enstaka privata investeringar?
Casca
QUOTE (Cinnes @ Jan 16 2003, 21:43 )
Då vet ju tilloch med jag vad det är för nått...
Använder försvaret så dyra grejor eller är det bara enstaka privata investeringar?

Vi har väldigt få soldater kvar i försvaret, att utrusta dom med dyr materiel är inget problem. Comtac tror jag finns på full bredd i FM.

Casca
Fk Fjellman
Kan tillägga att Comtac är Behovsatt i KRO-A/M orgår 2004 för HV.

//Fjellman
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.