Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SoldF i ryssens tjänst
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Haegg
För er som inte sett det tidigare så har ryssen upptäckt SoldF. Lite kul är det men också en påminnelse att man aldrig vet vem som lurkar där ute. ;)

"AK4 eto klon G3 okazivaetsja vot gljanj http://www.SoldF.com/ak4.html"

http://talks.guns.ru/forums/Forum4/HTML/000290.html
HvPrsk

Inte så förvånande egentligen, det vore ju kul att veta om den som postade tråden med länken förstod sidans innehåll… ;)
”Open source intelligence", är idag den vanligaste kanalen för insamlandet av information under underlättelse arbete. Men du har en poäng…
2.gif

- HvPrsk
snake
Dax för singnaldisiplin på siten? ;)
ERI
QUOTE (snake @ Jan 14 2003, 08:24 )
Dax för singnaldisiplin på siten?  ;)

PC-Dart...!!! B)

/ERI
Lt. payne
QUOTE (Haegg @ Jan 14 2003, 06:42 )
För er som inte sett det tidigare så har ryssen upptäckt SoldF. Lite kul är det men också en påminnelse att man aldrig vet vem som lurkar där ute. ;)

"AK4 eto klon G3 okazivaetsja vot gljanj http://www.SoldF.com/ak4.html"

http://talks.guns.ru/forums/Forum4/HTML/000290.html

Den rätta frågan är:Vad gjorde du på den sajten,Haegg? ohmy.gif
SFC
Kör sidan i översättningstjänsten på Babelfish.

Det blir lite knepigt men man kan iaf förstå en hel del.
klerty
vad är det för sida?
är det typ en rysk motsvarighet till soldf eller?
Magnus
Har dom fått internet i Ryssland nu? biggrin.gif
Kimster
pipipipipdpipidpii ipidpidpidp iipppiiiiiiiiiiip piiiiiip piiiidpipidiiidpiidpidpidpidpidpidpdipiiidiiiiiiiiiiiip
eller hur.. ?

[krypterat dart medelande]

ph34r.gif
nifer
Stulet från internet nånstans
FMT103
grottleif
Tackar nifer!! Nu har jag den givna hit-låten till nästa civila repmöte!! 2.gif
facit
QUOTE (klerty @ Jan 14 2003, 12:40 )
vad är det för sida?
är det typ en rysk motsvarighet till soldf eller?

GUNS.RU BÅDE HOSTAR (oj capslock) och har info om det mesta och största i rysk pangpang tjänst.
Aron
QUOTE (nifer @ Jan 14 2003, 17:41 )
FMT103

Och vad var det för typ av meddelande och vad innehöll det?

/Aron
Raffsec
QUOTE (nifer @ Jan 14 2003, 17:41 )
FMT103

går det och få som rignsignal på mobilen smile.gif smile.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (nifer @ Jan 14 2003, 18:41 )
FMT103

hmmm nu blir min lägehentskompis galen när jag lyssnar på den om och om igen...
MEN den ger mig ståfräs... biggrin.gif

SAMBAND!!!
Raffsec
QUOTE (Fu Dahlberg @ Jan 14 2003, 19:35 )
QUOTE (nifer @ Jan 14 2003, 18:41 )
FMT103

hmmm nu blir min lägehentskompis galen när jag lyssnar på den om och om igen...
MEN den ger mig ståfräs... biggrin.gif

SAMBAND!!!

Hmmm ja det var också en sak att gå i gång på.... smile.gif
granQ
förlåt men newbie som man är.. vad är det för ljud kod? vad betyder det.. och synd att man inte har mobil där man kan fixa egna signaler.. eller kan jag? (har nokia 8210)
Fu Dahlberg
Det är så ett medelande till DART låter igenom en RA180....

Sedan vad dom olika signalerna står för, kankse är olämpligt att ta upp här...
Inf
Det dröjde ett par månader efter MUCK innan drömmarna med DART-pip långsamt klingade bort. När det var som värst kunde jag med viss säkerhet avgöra vilket format det var innan meddelandet kom upp.
bri_span
Jaja... ryssarna gillar väl bra info ;)

En annan sida (som inte länkar till SoldF, men ändå) är denna med lite stridsvagn 103 info.
Foxtrot Lima
Man brukar ju säga att man ska känna sin fiende... ;)

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
tikvah
Inf, du menar alltså att det dart signaleringen slutar ringa i huvudet. Låter som en oerhört skön upplevelse. När vi endå är inne på lite sambandslära, hur är det med kanaldata/kanaldata papper, är de sekretessbelaggda ?

För då man tidigare i brist på annat har skrivit sitt eget "Nyktra" för framställning av kanaldata. Kan man ju fundera på om även dessa blir sekretessbelagda, eller om det endast är de som har/skall användas "skarpt".
ARN
QUOTE (tikvah @ Jan 14 2003, 23:20 )
När vi endå är inne på lite sambandslära, hur är det med kanaldata/kanaldata papper, är de sekretessbelaggda ?

Japp, hemligt, hemligt... ph34r.gif
Jonte11
Vi kanske kan förvirra dem genom att skriva på ryska??!
Fu Dahlberg
QUOTE (tikvah @ Jan 15 2003, 00:20 )
Inf, du menar alltså att det dart signaleringen slutar ringa i huvudet. Låter som en oerhört skön upplevelse. När vi endå är inne på lite sambandslära, hur är det med kanaldata/kanaldata papper, är de sekretessbelaggda ?

För då man tidigare i brist på annat har skrivit sitt eget "Nyktra" för framställning av kanaldata. Kan man ju fundera på om även dessa blir sekretessbelagda, eller om det endast är de som har/skall användas "skarpt".

Svårt att säga, men ja egentligen...

QUOTE (Inf Postat den Jan 14 2003 @ 21:09 )
Det dröjde ett par månader efter MUCK innan drömmarna med DART-pip långsamt klingade bort. När det var som värst kunde jag med viss säkerhet avgöra vilket format det var innan meddelandet kom upp.

Ähh... jag an fortfarande avgöra vilket format det är... FAst det är nog olämpligt att skriva här... Sedan kanmna analysera vad varje pip handlar om... biggrin.gif

//Fu Dahlberg, Skadad ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.